5 moich sukcesów w 2019 roku

27 grudnia 2019

Rok 2019 był dla mnie niezwykły. W związku z dwoma głównymi hasłami, które mu przyświecały (kreatywność i zmiana) przyniósł mi wiele zaskakujących doświadczeń. Takich, w których mogłam wielokrotnie zaznać mniejszych i większych sukcesów. W pierwszym momencie trudno było mi wybrać tylko pięć, jednak postanowiłam, że pokażę Ci moją perspektywę sukcesu, która być może nie do końca pokryje się z odbiorem osób na zewnątrz.

Oto mój subiektywny wybór 5 sukcesów z 2019 roku

1. Książka ” Ty – marka warta miliony”

Od dwóch lat nosiłam się z zamiarem wydania książki o budowaniu marki osobistej. I… zawsze były ważniejsze rzeczy. Tak naprawdę to chyba czułam, że temat jest wyjątkowo obszerny i sama nie dam rady się za niego wziąć. Dobrze, że w tym roku rozpoczęła się moja współpraca z Beatą Kapcewicz i projekt Marka Ty, bo to właśnie jednym z elementów lejka sprzedażowego miała być książka. W pierwszym założeniu miała się ona ukazać na koniec tego roku, jednak zrobiłyśmy wszystko, aby stało się to wcześniej.

Nie spodziewałam się, że w ciągu dwóch miesięcy ją napiszemy, a kolejny miesiąc zajmie redakcja i druk. Wow! Książka w 3 miesiące!!! To jest coś! I do tego zbiera fantastyczne opinie wśród Czytelników.

Mimo premiery w październiku, pierwszy nakład jest już na wyczerpaniu i już wiemy, że w lutym 2020 roku będziemy zlecać dodruk. W dodatku pracujemy nad tym, żeby trafiła ona do szerokiej dystrybucji.

Tak, książka “Ty – marka warta miliony” to mój sukces numer 1 tego toku!

 

2. Wystąpienie podczas Wielkiej Wymiany Kontaktów w Łodzi

Podczas tego wystąpienia wszystko mi “weszło”. Dzień wcześniej miałam wystąpienie w Warszawie i mimo, że poszło ono dobrze, to czułam, że może być lepiej. Poza tym testowałam swój nowy speech i stąd poczucie nieosadzenia niektórych elementów. A dodam, że moje speeche w dużym zakresie bazują na improwizacji.

W Łodzi było jednak inaczej. Przyjechałam 3 godziny przed rozpoczęciem WWK. Znalazłam przytulną herbaciarnię przy Piotrkowskiej, która zresztą stała się bohaterką początku mojego wystąpienia. Mogłam na spokojnie ułożyć elementy, które są istotne w moim speechu i do każdego dobrać po 3-4 przykłady. Oczywiście czasu miałam na jeden, ale wcześniejsze przygotowanie sprawiło, że kiedy byłam już na sali, to mogłam w myślach wybrać ten, który najlepiej pasuje do energii ludzi i miejsca.

Moja energia była wysoka i energia sali świetnie się z nią zsynchronizowała. Dużo żartów, dużo wartości i inspiracji. Bardzo dobra sprzedaż ze sceny, chociaż tak naprawdę świadomie robiłam ją po raz pierwszy w życiu i w Warszawie trochę nie umiałam się wczuć w przedstawienie oferty, a w Łodzi było to na naturalnym flow.

No i te rozmowy z osobami już po moim wystąpieniu! To było niesamowite doświadczenie. I moje pewne poczucie sukcesu. Tak, scena to jest to, co kocham, a jeszcze bardziej kocham to, gdy trafiam do serc ludzi.

 

3. Pierwszy w życiu urlop z moją Mamą

Niewątpliwie sukcesem tego roku był mój wspólny urlop z Mamą. Musiało minąć 40 lat mojego życia, żebyśmy spędziły czas wyjazdowy tylko we dwie.

Na początku roku byłyśmy w Rzymie. Mega doświadczenie, bo moja Mama pierwszy raz leciała samolotem, ja zaś od początku do końca robiłam za przewodnika i tłumacza (angielski wystarczał). Cudowne poznawanie się w nowych okolicznościach, akceptacja dla swoich przyzwyczajeń i rozmowy, rozmowy, rozmowy… A dla mnie również budowanie wspomnień, wspólnych przeżyć, anegdot, z których będziemy się śmiać za kilka lat (jak choćby zapomnienie kodu PIN do kart i życie przez kilka dni z pozostałych resztek gotówki).

Końcówka roku to z kolei wspólny wyjazd do Aten. Mimo ostatniego tygodnia października słońce mocno smagało nasze twarze. Piękne było i to, że to był taki niespieszny tydzień. Było zwiedzanie, rozmowy, biesiadowanie przy obiado-kolacji… Były wspólne live’y (o dziwo, moja Mama nawet dobrze się w nich czuje), bardzo dużo zdjęć, do których najtrudniej było przyzwyczaić Mamę – 3 sekundy w bezruchu jeszcze w Rzymie wydawały się Jej rzeczą nie do zrealizowania, ale w Atenach powoli stawały się oczywistością.

Tak, niewątpliwie te dwa wyjazdy z Mamą to mój duży sukces 2019 roku!

 

4. Działania angażujące społeczność w ramach Marka Ty

To sukces na miarę tych, które mogą też inspirować innych i pokazywać, że „da się!”. Bo w czasie, kiedy inni mówili, że nie ma miejsca na nowy brand w marketingu, że nie da się szybko zbudować marki, która będzie rozpoznawalna w Polsce, mi i Beacie Kapcewicz taka sztuka się udała.

Po pierwsze, mimo że jesteśmy dla siebie konkurencją, połączyłyśmy siły i już w tym pokazałyśmy, że synergia płynąca ze współpracy wnosi o wiele większą wartość na rynek niż samodzielne działanie.

Po drugie: w ciągu kilku miesięcy zbudowałyśmy zaangażowaną społeczność. W grupie Marka Ty – odważna marka osobista na Facebooku jest już ponad 1800 osób, zaś na fanpage 1140 followujących. W obu przypadkach zaczynałyśmy od zera! Z mojego punktu widzenia istotne było, aby po drodze nie stracić zaangażowania i kontaktu z osobami oraz żeby dostarczać im konkretną wartość. To się zadziało także dzięki temu, że w ciągu dwóch miesięcy stworzyłyśmy, wypromowałyśmy i sprzedałyśmy kurs online Marka Ty, w którego pierwszej edycji udział wzięły 52 osoby. Nie jest to może wynik spektakularny, ale jest to wynik bardzo dobry, jak dla spółki, która w momencie launchu istniała na rynku zaledwie 3 miesiące. W dodatku nasz kurs od razu był sprzedawany powyżej średniorynkowej ceny tego typu kursów. Chyba każdy byłby szczęśliwy, gdyby na początku rozwoju biznesu miał przypływ kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Po trzecie: udowodniłyśmy, że można tworzyć brand w oparciu o zaangażowanie społeczności, o dawanie jej możliwości wpływu na ostateczny kształt naszej oferty. Od pierwszego momentu pytałyśmy osoby w grupie czego oczekują, dałyśmy naszym odbiorcom szansę zaistnieć w książce „Ty – marka warta miliony” (w sumie cytowałyśmy blisko 50 osób), sprawiłyśmy, że mogą pisać autorskie artykuły na nasz blog na stronie www.MarkaTy.pl. Ech, czuję, że powstanie z tego jeszcze niejeden artykuł blogowy opisujący nasze działania, bo to super przykład budowania marki, która w ciągu kilku miesięcy dołączyła do liderów branży.

 

5. Bycie co-trenerem podczas BRANDpower oraz Leadership Development Seminars, prowadzenie własnych szkoleń

Kocham salę szkoleniową i zmianę, którą mogę wywoływać i obserwować u uczestników. Swoje szkolenia zazwyczaj prowadzę dla maksymalnie 20-25 osób. Przy autorskim szkoleniu Beaty Kapcewicz BRANDpower miałam szansę prowadzić moduły dla grupy blisko 50 przedsiębiorców, zaś LDS to wydarzenie na 1500 osób (liderów z Polski i Europy). Rozwijałam swoje umiejętności coachingu kryzysowego, takiej pigułki, dzięki której można zamknąć proces uczestnika w ciągu kilkunastu minut, a nie lat terapii, bo przy tego typu wydarzeniach po prostu nie ma na to czasu. Te umiejętności przydają mi się również podczas indywidualnych strategii budowania marki osobistej, bo tutaj także często dotykamy rzeczy, które wywołują duże emocje.

Co do własnych szkoleń, to w tym roku miałam szansę prowadzić je w dwóch zakresach: tym związanym z marką osobistą (tematowi w różnych grupach przyglądaliśmy się z kilku stron) oraz z budowania zespołu w małych firmach oraz w branży marketingu sieciowego. Jestem dumna, że nadal mogę szkolić w obu zakresach tematycznych, przy czym o tym związanym z budowaniem zespołów prawie nie informuję publicznie, a mimo to informacja o nich rozchodzi się pocztą pantoflową (czyli dzięki rekomendacjom).

_______________

Te pięć sukcesów 2019 roku wybrałam, aby podzielić się nimi z Tobą. Podobnie jak Grant Cardone uważam, że sukces jest moją powinnością, obowiązkiem i odpowiedzialnością. Jest zatem ważne, aby go komunikować, żeby inne osoby mogły się nim inspirować, bo nie ma czegoś takiego jak limit sukcesu.

Zatem zainspiruj się moimi sukcesami i uwierz, że również Ty możesz mieć tyle sukcesów, ile chcesz. Być może tylko, aby je osiągnąć, to Ty będziesz musiała się zmienić i zacząć inaczej planować i inaczej działać. Wierzę, że dasz radę i mam nadzieję, że wkrótce przeczytam Twoją historię sukcesów.

Powodzenia i do zobaczenia na szczycie!

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Jakie umiejętności są potrzebne marce osobistej do rozwoju?

Jakie umiejętności są potrzebne marce osobistej do rozwoju?

Budowanie marki osobistej wymaga nie tylko wytrwałości i kreatywności, ale również określonych umiejętności, które pomogą Ci rozwijać swoją markę i przyciągać klientów. W dzisiejszych czasach, świat biznesu zmienia się bardzo szybko i jako marka osobista musisz być w...

7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes online

7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes online

Rozpoczynanie swojego biznesu może być zarówno ekscytujące, jak i przerażające. Jednak, dzięki Internetowi, możesz zacząć budować swoją markę i generować dochód w zaciszu własnego domu. W tym artykule, przedstawię 7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes...

Czy warto budować biznes na marce osobistej?

Z budowaniem marki osobistej wiąże się wiele korzyści, a gdy chodzi o prowadzenie biznesu, może to być klucz do sukcesu. Dzięki mojemu doświadczeniu jako doradczyni biznesowej, uważam, że budowanie silnej marki osobistej jest dobrym podejściem do poprawy wyników...

Jak nie przepalać budżetu reklamowego?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że reklama to inwestycja zarówno czasowa, jak i finansowa. Skuteczne zarządzanie budżetem reklamowym to elementarne zadanie dla każdej firmy. Jak uniknąć zbędnego rozrzutu środków? Jak kontrolować wydatki i odmierzać...

Subskrybuj
Powiadom o

12 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Justynko – przeczytalam Twój artykuł z ogromną przyjemnością ? Jest w nim tyle pasji, radości, lekkości i autentyczności! Cieszę się z Twoich sukcesów i czerpię z nich inspirację do swoich działań ???
Cieszę się, że miałyśmy możliwość by się poznać ?

Boska, Ty. Czerpię Twoją energię pełnymi garściami. I cieszę się, że mogłyśmy się spotkać, porozmawiać, że potrafisz być tak blisko. Jestem ciekawa, pod jakim hasłem będzie Twój 2020, co tym razem sobie zafundujesz 🙂 i jak wiele to Ci powie o Tobie samej. Justyna, gratuluję Ci tego roku!!!!

Justyno – obserwuje Cie w internecie od dnia kiedy siedzialysmy obok siebie na konferencji ILoveMarketing- chyba pod koniec 2017. I do dzis mi szkoda, ze nie porozmawialysmy dluzej albo nie poszlysmy na obiad w czasie przerwy. Ciesza mnie bardzo Twoje sukcesy i determinacja w realizacji swoich wyzwan! Dalszych sukcesów w 2020.

Justyno, poznałyśmy się parę tygodni temu podczas VIII Gali Kobiecych Inspiracji w Gdyni. I choć na początku nie byłam pewna, czy Ty to TY 🙂 to marka osobista zadziałała – a dokładnie twoja żółta marynarka 🙂 I muszę Ci się przyznać, że było dla mnie ogromnym wyróżnieniem to, ile czasu mi wówczas poświęciłaś i jak wiele nauczyłaś 🙂 Gratuluję Ci Justyno tak wspaniałych sukcesów 🙂 Książka “Ty – marka warta miliony”, to jak pisałam już wcześniej na fb, jedna z najlepszych moich inwestycji w mijającym 2019 roku. Najważniejszymi 10-lekcjami z tej książki na pewno się podzielę – tak, jak zadeklarowałam.… Czytaj więcej »

Pozdrawiam Serdecznie – Polecam – Udostępniam – 1 błąd najgorszy który ja popełniam często to brak umiejętności – skupienia – zdawać by się mogło oczywistość – ale nie – brak skupienia dotyczy bardzo wielu ludzi – i niestety ma to konsekwencje w prowadzeniu marki – niby oczywistość a sporo ludzi się na tym potyka pomimo że o tym wie. i o tym mówi nie raz. Należy skupić się na rzeczach istotnych dla naszego rozwoju – i zaangażowania – bo skupienie zaangażowanie i odpoczynek do elementy które wpływają najbardziej na sukces marki. kimkolwiek jesteś jakąkolwiek masz markę

w skupieniu pomagają nawyki które można w sobie wyrobić poprzez konsekwentne ćwiczenia i wdrażanie planów

Szczęśliwego Nowego 2020 roku