Z każdej (internetowej) strony dumnie wybrzmiewa hasło: zarabiaj w social media. Zacznij się w nich pojawiać i sprzedawać… No i wchodzisz…

Zakładasz konto na Facebooku, Instagramie, Twitterze, ufff… Do tego YouTube, Snapchat, Pinterest… ILE JESZCZE? Zmęczona i wkurzona próbujesz ogarnąć tą olbrzymią ilość, przypominając sobie ostatkiem sił o dobrym wujku Google i jego Google+. Przebrnęłaś przez fazę pierwszą. Grafiki dumnie prężą się na Twoich profilach, oznajmiając znajomym i nieznajomym, jaką to niezwykłą ofertę masz dla nich… I co? Na Twoim koncie wciąż ZERO?

Teraz nawet już nie jesteś wkurzona, że straciłaś czas. W swój biznes też musiałaś na początku zainwestować, a więc ten czas traktujesz jak inwestycję. Przypominasz sobie, że rozpoczynając życie przedsiębiorcy, musiałaś się sporo uczyć. Zatem, chcąc wreszcie wyciągnąć chociaż złotówkę, rozglądasz się za internetowymi guru. Najpierw korzystasz z bezpłatnych live’ów i webinarów Marcina Osmana, Jasona Hunta, Bartka Popiela… Dostajesz tyle wartościowej wiedzy, że padasz pod jej nadmiarem… Notatki (prawda, że je robisz?) zawierają słowa, których chwilę po skończonym wykładzie, nie rozumiesz…

Próbujesz zatem jedną rzecz wziąć od Osmana, inną od Hunta, a jeszcze inną od Popiela… Robisz miks, wierząc, że właśnie otworzyłaś strumień generujący potok pieniędzy… Mija tydzień, dwa, miesiąc. Dalej NIC.

Kurczę, teraz to już jesteś wściekła. Sprzedajesz. Cały czas sprzedajesz. I nie zarabiasz… Na Twoich profilach pojawia się jakiś osobowy ruch, ale nikt nie chce kupować. Przecież miałaś nie nadążyć liczyć pieniędzy. Po dwóch miesiącach już wiesz: social media nie sprzedają!!! Wszyscy kłamią, że można przez nie zarabiać pieniądze!!!

Mija kolejny miesiąc, no może tym razem dwa. Powoli zaczynają opadać Twoje negatywne emocje. Dajesz sobie jeszcze jedną szansę. Teraz chcesz spróbować nowej drogi. Przypominasz sobie, że w swoim biznesie offline sporo działań outsourcingujesz. Robisz przegląd firm, które prowadzą działania w internecie. Tak trafiasz do mnie…

Siadamy. Prawie jak na przysłowiowej sofie u psychologa, opowiadasz mi, jakie działania dotychczas podjęłaś i jakie masz z nich efekty. Dopytuję co chciałabyś osiągnąć. Proszę, abyś dokładnie opisała mi swoich klientów. Dziwisz się, że ja również uczę się od Marcina Osmana, Jasona Hunta, Bartka Popiela. Jesteś zaskoczona, że moje wnioski są inne niż Twoje. A już najmocniej wzdychasz, gdy podaję Ci swoje przykłady sprzedażowe…

Zatem dlaczego social media nie sprzedają:

1. Koncentrujesz się na zbyt wielu kanałach komunikacji i w każdym chcesz być maksymalnie obecna. Wybierz na przykład Facebooka i Instagram i przez dłuższy czas systematycznie publikuj tylko w tych portalach.

2. Z powyższym związane jest i to, że nie możesz we wszystkich miejscach publikować tak samo wartościowych tekstów, a więc ich jakość jest niska.

3. Nie rozumiesz różnic między poszczególnymi kanałami. Na przykład Instagram to zdjęcia, YouTube – video. Facebook łączy treść ze zdjęciami, video i coraz popularniejszą funkcją live’ów.

4. Tylko publikujesz, zamiast również włączać się do dyskusji i zapraszać do niej innych. Ludzie kupują od ludzi. Jeśli będziesz pomagał im rozwiązywać ich problemy, w końcu kupią i od Ciebie.

5. Skaczesz z tematu na temat, zamiast budować spójny wizerunek. Dokonaj wyboru tematów i zaplanuj ich publikację. To naprawdę ważne, żeby nic głupiego nie ściągnęło Cię z drogi, którą obrałaś. A zatem zdjęcia u cioci na imieninach naprawdę nie wchodzą w rachubę – no, chyba, że mają być z bardzo wartościowym komentarzem dla Twojej grupy odbiorców.

6. Posiłkujesz się zbyt dużą ilością informacji od różnych specjalistów marketingu w social media. Jak rozpoczęłaś słuchać Kopeć, to kup jej kurs i zrób wszystko, co ona przygotowała. Zobaczysz, że efekt przyjdzie. Oczywiście, to samo dotyczy pozostałych osób, które wymieniłam w tym tekście.

7. I na koniec – to prawda: social media nie sprzedają, TY SPRZEDAJESZ!!! Social media budują Twój wizerunek, tworzą zasięg. Jeśli zwiększa się Twoja ilość subskrybentów, osób obserwujących, zwiększa się szansa na Twoją sprzedaż.

Ufff. Dziękuję Ci 🙂 Dobrnęliśmy do końca. Dzięki naszemu wspólnemu doświadczeniu budujesz swoją markę, a ja mogłam napisać ten tekst. A zatem, jeśli i dla Ciebie jest on wartościowy, proszę – udostępnij go na swoim profilu. Wierzę, że jest jeszcze kilka osób, którym może on pomóc w zarobieniu pierwszej złotówki, albo przynajmniej w małym przystanku STOP na drodze do przyszłych sukcesów.

Wyjątkowe warsztaty z mentoringiem

Koniec stania w miejscu! Koniec z barierami, które utrudniają Tobie funkcjonowanie na Facebooku! Czas na prawdziwe rezultaty i metamorfozę Twojej marki.

Tylko jedna edycja w sierpniu. Warsztaty Facebook SHIFT to zmiana, która najpierw dokonuje się w Tobie, żeby następnie mogła dokonać się na Twoim profilu i w sposobie Twojej komunikacji.

To 3 spotkania warsztatowe, praca w grupach oraz w parach, abyś pierwsze efekty mogła mieć już podczas trwania szkolenia. Zacznij działać, bo teraz jest Twój czas.

JUSTYNA KOPEĆ

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 3000 osób.

Jako przedsiębiorca jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand oraz współwłaścicielką Marka Ty Sp. z o.o.  Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych PIAP oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 7 książek, z których ostatnia to "Ty - marka warta miliony".

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam. Wystarczy, że do mnie napiszesz na adres: kontakt@JustynaKopec.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 600 986 970.

Zachęcam Ciebie do pobrania bezpłatnego ebooka „7 błędów, które marki popełniają w mediach społecznościowych”. Dostęp do niego uzyskasz wchodząc na stronę https://justynakopec.pl/prezent

0 0 vote
Article Rating
12
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x