8 sekretów skutecznej strategii blogowej Justyna Kopeć blog artykuł

8 sekretów skutecznej strategii blogowej, dzięki której regularnie pozyskuję klientów

226 853!!! Być może zastanawiasz się o co chodzi z tą cyfrą… Jest to liczba unikalnych użytkowników, którzy od stycznia 2017 roku do 12 sierpnia 2020 roku odwiedzili blog, który prowadziłam na stronie mojej firmy Blue Brand. Jak uważasz: ile z tych osób mogło stać się klientami mojej firmy? Bo nawet jeśli statystyka byłaby bezlitosna i na przykład bazowała w okolicach 1%, to i tak wychodziłoby 2268 potencjalnych klientów. Jak dużo ta liczba zmieniłaby w Twoim biznesie? Co by się stało, gdybyś co roku miała około 500 klientów tylko dlatego, że podjęłaś systematyczne działania contentowo-promocyjne?

W tym artykule podzielę się z Tobą sekretami skutecznej strategii blogowej, dzięki której i Ty możesz pozyskiwać klientów. Zatem zaczynamy:

 

1. Ustal obszary tematyczne

Blog nie może być o wszystkim, bo odbiorca nie wie, czego się ma spodziewać, a jednocześnie trudno jest wówczas realizować cele biznesowe. Zastanów się zatem, jakie są najważniejsze obszary, w których możesz się wypowiadać.

Na blogu mojej firmy ustaliliśmy tyko cztery obszary: Marketing, Social media, Strony internetowe i Projektowanie graficzne. To są główne obszary działania mojej agencji marketingowej i to w nich realizuję główne cele biznesowe. Podobną zasadę stosuję również na tej stronie. Poruszam się tylko w trzech obszarach: Marka osobista, Marketing i Media społecznościowe.

2021 BLOG 8 sekretów skutecznej strategii blogowej, dzięki której regularnie pozyskuję klientów

2. Określ cele biznesowe

Blog będzie działał wówczas, gdy poza edukacją, dawaniem wartości, będzie realizował Twoje cele biznesowe. Jeśli masz rozpocząć przygodę z pisaniem, musisz wiedzieć, dokąd ona ma Ciebie zaprowadzić. Być może artykuły, które będziesz pisać, mają budować Twoją wiarygodność w oczach odbiorców. Może mają pokazywać etapy pracy nad daną rzeczą, współpracę z klientami, rozwój klientów dzięki Twoim rozwiązaniom. Możliwe, że część artykułów będzie prowadziła do lokowania produktów i do sprzedaży. To wszystko warto ustalić, żeby się nie dać ponieść fantazji, a krok po kroku realizować swoje cele biznesowe.

 

3. Bądź systematyczna

Z blogiem jest podobnie jak z wpisami w mediach społecznościowych. Jeśli będziesz go prowadziła od przypadku do przypadku, to również efekty Twoich działań będą przypadkowe. Blog na stronie BlueBrand.pl od 10 stycznia 2017 roku do 14 maja 2018 prowadziliśmy co tydzień dodając nowy artykuł. Dzięki takiej strategii na naszym blogu pojawiło się aż 80 wartościowych wpisów. I szczerze powiedziawszy to nie był bardzo uciążliwy proces, bowiem do pisania artykułów zaangażowanych było kilka osób z zespołu. Dzięki temu mój wpis ukazywał się średnio raz w miesiącu.

Podobną strategię stosuję na tej stronie. W każdy wtorek rano pojawia się nowy artykuł. Tym razem tylko ja jestem ich autorką, ale tutaj wykorzystuję jeszcze jedną możliwość: planowanie wpisów. Siadam jednego dnia, tworzę od 3 do 5 artykułów i następnie zamieszczam je w WordPressie ustalając cotygodniowe publikacje. Dzięki temu, nie muszę, co tydzień w poniedziałek myśleć o tym, co ukaże się we wtorek. Takie planowanie pozwala mi również zachować spójność tematyczną artykułów.

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

4. Określ słowa kluczowe

Dużym błędem osób rozpoczynających przygodę z blogowaniem jest pisanie dla pisania. Jeśli chcesz, aby algorytmy Google były przyjazne dla Twojej strony internetowej, koniecznie określ słowa kluczowe, które powinnaś zamieścić w swoim artykule. Ja bardzo często korzystam z kilku narzędzi, które pozwalają mi stwierdzić, jakie frazy są obecnie wyszukiwane przez użytkowników Internetu. Zaglądam na stronę AnswerThePublic.com, do Google Trends oraz do Google Keywords. To jest całkowite minimum, które powinnaś zastosować, aby Twoje treści odpowiadały na zapytania osób w Internecie.

Niejednokrotnie zdarzało mi się wypisywać słowa kluczowe z danego zakresu na kartce i następnie całkiem świadomie zamieszczać je we wpisie. Pamiętaj przy okazji, że słowa kluczowe to nie tylko pojedyncze wyrazy, ale również całe frazy.

5. Zadbaj o promocję

Jakichkolwiek metod byśmy nie użyli, związanych z jakością samego tekstu, naprawdę polecam Ci zadbać o promocję swojego bloga na różnych kanałach.

Ja podejmuję następujące działania:

  • w dniu publikacji artykułu informuję o tym fakcie moją społeczność na Facebooku (profil prywatny i fanpage) poprzez wpis oraz poprzez zmianę zdjęcia w tle wraz z dodaniem linku do artykułu
  • zamieszczam informacje w InstaStory i zachęcam do przejścia na blog
  • promuję artykuł w grupach tematycznych na Facebooku, w których będzie on odebrany jako dodatkowa wartość dla uczestników. Włączam się także w dyskusje na grupach i czasami w komentarzu zamieszczam link do artykułu, który może pomóc rozwiązać dany problem lub pokazać inną perspektywę
  • wysyłam informację do mojej bazy mailingowej z zachętą do przeczytania artykułu oraz do jego skomentowania
  • do większości wpisów tworzę infografiki, które następnie zamieszczam na Pinterest wraz z linkiem do artykułu – skorzystaj z tego kanału, bowiem wiele osób poszukuje na nim inspiracji, a jest on nadal bardzo niedoceniany w Polsce. Dodam, że już 4 lata temu był on jedną z podstawowych platform do promocji mojego bloga na BlueBrand.pl
  • niekiedy tworzę animowane filmiki z najważniejszymi lekcjami lub tezami z danego artykułu i zamieszczam je na YouTube (co ciekawe, część z nich ma naprawdę dużą oglądalność)
  • zamieszczam w danym artykule linki do innego artykułu, co również powoduje zwiększenie zainteresowania tym drugim wpisem (sprawdź, jaki artykuł wymieniłam i podlinkowałam chociażby w tym wpisie)
  • pod każdym artykułem wstawiam również linki do artykułu, który był wcześniej oraz do tego, który ukazał się później
  • zapraszam inne osoby do wypowiedzi w moich artykułach, dzięki temu rozszerzam swoją społeczność o społeczność tych osób, bo chętnie się one chwalą tym, że są w moim artykule.

To jest kilka moich działań, które wykorzystuję w promocji bloga. Napisz w komentarzu, które z nich są dla Ciebie inspiracją. A może masz jeszcze inne sposoby, które wykorzystujesz do promocji. Z chęcią o nich poczytam.

6. Twórz rozwiązania

Blog to nie powieść. Ludzki umysł też lepiej odnajduje się w schematach, wypunktowanych listach. Zatem Twoim zadaniem jest zebranie myśli w jasny sposób. Twórz rozwiązania, które będą łatwo przyswajalne przez czytelników. Możesz opracować własne metody, zasady, akronimy, które będą kojarzone z Tobą. Tydzień temu zamieściłam artykuł, w którym opisywałam swoją zasadę 5S, czyli mój schemat świadomego budowania marki osobistej. A jakie autorskie rozwiązanie Ty możesz stworzyć? Co powinno się kojarzyć z Twoim nazwiskiem?

 

7. Sprawdzaj

Kolejną bardzo ważną rzeczą jest sprawdzanie co działa, a co nie działa na Twoim blogu. Podłącz narzędzia analityczne, jak choćby Google Analytics, HotJar czy Sumo, aby zobaczyć, które artykuły są najczęściej czytane. Dowiesz się również czy wpisy są czytane w całości czy też osoby zatrzymują się na początku i już dalej nie schodzą.

Jeśli prowadzisz bloga nie dla widzimisię, a dla realizacji określonych celów, to musisz znać swoje liczby. Analiza statystyki naprawdę dużo Ci powie, a wyciągnięte wnioski pozwolą Ci pisać coraz lepsze artykuły. Mi zdarza się wracać do starszych wpisów, zwłaszcza tych, które są wysoko pozycjonowane przez Google i je aktualizować. Mój odbiorca ma wówczas pewność, że zawsze dostarczam najnowszą wiedzę.

 

8. Bądź cierpliwa

Ostatni sekret związany jest po prostu z nami samymi i naszą cierpliwością. Każde działanie zaczynamy od pierwszego kroku. Być może po pierwszym – dziesiątym wpisie nie zauważysz różnicy. Pozwól, żeby zadziałał czas i żeby algorytmy Google zwróciły na Twoją stronę uwagę. To się nie stanie z dnia na dzień. Tutaj potrzebna jest konsekwentna i systematyczna praca. Gdy wykażesz się cierpliwością, wyniki w końcu przyjdą.

 

_____________________________
Powyżej przedstawiłam Ci moje sekrety skutecznej strategii blogowej, dzięki której regularnie pozyskuję klientów. Mimo, że na stronie swojej agencji już nie tworzę regularnie bloga, to te ponad 80 wpisów pracuje na nas cały czas. Niemalże co tydzień na maila dostajemy kilka zapytań ofertowych od osób, które chciałyby z nami współpracować.

Strategię blogową wykorzystuję również na tej stronie. Gdy pytamy się potencjalnej klientki, dlaczego wysłała do nas zapytanie, bardzo często słyszymy, że powodem był artykuł blogowy, który miała okazję przeczytać. Klientki zwracają również uwagę na samą budowę strony internetowej, która jest tak stworzona, żeby w każdym momencie miały wrażenie, że ja naprawdę dobrze je znam. Ich potrzeby, problemy i wyzwania. Być może dlatego również projektowanie przez nas stron internetowych oraz opracowywanie strategii blogowych są tak popularnymi usługami wśród naszych klientek. Wiedzą, że otrzymają usługę, która spełni wszystkie ich oczekiwania. A skoro o stronach piszę, to zapraszam do zapoznania się z ofertą tworzenia Kobiecych Stron Internetowych.

5 6 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Czy warto budować biznes na marce osobistej?

Czy warto budować biznes na marce osobistej?

Z budowaniem marki osobistej wiąże się wiele korzyści, a gdy chodzi o prowadzenie biznesu, może to być klucz do sukcesu. Dzięki mojemu doświadczeniu jako doradczyni biznesowej, uważam, że budowanie silnej marki osobistej jest dobrym podejściem do poprawy wyników...

ChatGPT: Twoje źródło inspiracji w biznesie online

Jak ChatGPT może stać się źródłem inspiracji dla przedsiębiorczych kobiet w biznesie online? Czy zdarzyło Ci się kiedyś utknąć w martwym punkcie i szukać inspiracji do rozwoju swojego biznesu online? Wszystkie przedsiębiorcze kobiety, które chcą zbudować lub rozwijać...

Dlaczego warto inwestować w siebie?

W dzisiejszych czasach, gdy rynek pracy staje się coraz bardziej konkurencyjny, inwestowanie w siebie stało się kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Inwestowanie w rozwój osobisty przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. W tym artykule...

Subskrybuj
Powiadom o

5 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Blogowanie ciągle jest dla mnie dużym wyzwaniem. Po przeczytaniu tego artykułu wiem na co zwrócić uwagę 🙂 Dziękuję że dzielisz się Twoim cennym doświadczeniem 😊

Wow, alez dałas mi zagwozdkę. To teraz trzeba brać się za stronę internetową i na niej uruchomić w końcu blog.

Po Twoim kursie i tym artykule bardzo zainteresowałaś mnie tematem blogowania, blog daje faktycznie niesamowite możliwości, a do tego poszerza horyzont. Pozdrawiam :*