Budowanie marki osobistej – kluczowy element w Twoim biznesie Justyna Kopeć blog artykuł

Budowanie marki osobistej – kluczowy element w Twoim biznesie

13 października 2020

Coraz mniej ufamy firmom, a coraz bardziej człowiekowi. W 2020 roku większość działań została przeniesiona do przestrzeni online, gdzie w pierwszej kolejności poszukujemy kontaktu z drugą osobą, przez co zaufanie do marki osobistej jest na wyższym poziomie niż w stosunku do przedsiębiorstwa. Budowanie marki osobistej – moda czy konieczność? Zdecydowanie konieczność.

Rahim Blak, założyciel click community, zadał bardzo ważne pytanie, a mianowicie w co lepiej zainwestować, w firmę czy w człowieka? Takie pytanie daje wiele do myślenia, biorąc pod uwagę, że obecnie firmy zazwyczaj utrzymują się na ryku około 3 lat. Niewielki odsetek przedsiębiorstw utrzymuje się od 5 do 10 lat. W przeciwieństwie do człowieka jako marki, który ciągle dąży do samorozwoju i poszukuje nowych rozwiązań.

Moja droga budowania marki osobistej zaczęła się już na studiach, kiedy zostałam rzecznikiem Instytutu Filologii Polskiej, już wtedy miałam okazję pracować z dziennikarzami. Na czwartym roku studiów dostałam propozycję od prezydenta Siedlec, żeby zostać jego rzecznikiem prasowym i właśnie wtedy poczułam, jak wielkie znaczenie ma moje imię i nazwisko. Samo pojęcie marki osobistej pojawiło się parę lat wcześniej, bo w 1997 roku w amerykańskiej prasie.

Co konkretnie kryje się pod pojęciem marki osobistej?

W skrócie to skojarzenia, jakie ludzie mają na Twój temat, na temat tego, czym się zajmujesz i jaką wartość sobą reprezentujesz, a co za tym idzie, co wnosisz na rynek.

Budowanie marki osobistej należy zacząć od zidentyfikowania swoich mocnych stron. Stwórz mapę kompetencji, zadaj sobie pytanie jaka jest Twoja wiedza, umiejętności czy doświadczenie. Właśnie z Twojego doświadczenia będziemy budować storytelling. Oprócz samego doświadczenia bardzo ważna jest też osobowość, a w tym autentyczność, charyzma oraz spójność.

W budowaniu marki osobistej bardzo ważna jest strategia. Stworzyłam system świadomego budowania marki osobistej, który opiera się na zasadzie 5S. W jej skład wchodzą:
1. Samoświadomość.
2. Społeczność.
3. Sposób komunikacji.
4. System.
5. Sprzedaż.

Więcej o świadomym budowaniu marki osobistej na zasadzie 5S znajdziesz tutaj: https://justynakopec.pl/swiadome-budowanie-marki-osobistej-czyli-zasada-5s/

 

Jednak tak jak w życiu codziennym, tak i przy budowaniu marki osobistej, napotykamy wiele problemów. Wyróżniłam trzy najważniejsze:

1. Ty sama oraz Twoje przekonania o sobie.

Nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale to właśnie my sami często stoimy na przeszkodzie do naszej drogi do sukcesu. Kobiety, dużo częściej niż mężczyźni sabotują siebie.

2. Błędna komunikacja, która jest skierowana do wszystkich.

Nie ma szans, aby każdy był naszym klientem, ponieważ nie możemy się komunikować z każdym w wartościowy i odpowiedni sposób. Ideę tego znakomicie oddają badania przeprowadzone wśród artystów, wykazują, że aby żyć na wysokim poziomie, wystarczy im tylko tysiąc zaangażowanych fanów. Prawdziwy fan to osoba wierna Twojej marce, która staje się jej ambasadorem. Ważne jest, abyśmy znali swojego odbiorcę, bo wtedy właśnie możemy zbudować zaufanie płynące z obu stron.

3. Narzędzia, a ściślej rzecz ujmując problem z ich odpowiednim doborem.

Ważne jest, aby tak jak w przypadku komunikacji nie skupiać się na wszystkim, tylko dopasować narzędzia pod siebie, tak aby pomogły one naszej marce osobistej.

Aby skutecznie budować swoją markę osobistą, trzeba również śledzić zmiany, jakie pojawiają się w naszych narzędziach komunikacyjnych, a takie zmiany zachodzą z dnia na dzień. Od 1 października 2020 pracownicy Facebooka będą mogli wedle własnego uznania usuwać treści, które my publikujemy. Nasze konta, pojedyncze posty, reklamy, a wszystko to w ramach walki z fake newsami. Z kolei Messenger, komunikator internetowy, zabrania kopiowania wiadomości i wysyłania do więcej niż 5 osób jednocześnie. Ma to na celu próbę zlikwidowania spamu.

 

Zaufanie to waluta przyszłości, dlatego teraz jest dobry czas, aby zacząć budować swoją markę osobistą. Moje szkolenia z zakresu marki osobistej możesz znaleźć tutaj: https://justynakopec.pl/szkolenia/

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej to klucz do powodzenia w biznesie. Dzięki dobrej strategii zwiększysz zasięg swojej marki, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoje przychody. W tym artykule przedstawię 10 kroków, które pomogą Ci stworzyć lepszą...

Czy warto budować biznes na marce osobistej?

Z budowaniem marki osobistej wiąże się wiele korzyści, a gdy chodzi o prowadzenie biznesu, może to być klucz do sukcesu. Dzięki mojemu doświadczeniu jako doradczyni biznesowej, uważam, że budowanie silnej marki osobistej jest dobrym podejściem do poprawy wyników...

Jak nie przepalać budżetu reklamowego?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że reklama to inwestycja zarówno czasowa, jak i finansowa. Skuteczne zarządzanie budżetem reklamowym to elementarne zadanie dla każdej firmy. Jak uniknąć zbędnego rozrzutu środków? Jak kontrolować wydatki i odmierzać...

Subskrybuj
Powiadom o

2 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

To prawda z tym, że to my sami stoimy sobie na przeszkodzie. Wielokrotnie to zauważyłam. Wystarczy zapytać co stoi na przeszkodzie a bardzo często odpowiadamy “No nie wiem. Nic. Tak jakoś myślę.”