marka osobista w internecie Justyna Kopeć blog artykuły

Co o Tobie wiedzą inni, czyli 8 zasad, aby Twoja marka osobista błyszczała w internecie

10 lutego 2019

Czy wiesz, że są dwie potężne strony, na których ktoś kiedyś prawdopodobnie wpisze Twoje imię i nazwisko? Jedna z nich to Google, a druga to Facebook… I jak myślisz: jakie informacje na Twój temat osoba wyszukująca tam znajdzie?

Jeśli chodzi o samą siebie, zawsze bądź bardziej ciekawska niż inni. Weryfikuj co jakiś czas, jakie informacje na Twój temat podaje Google i Facebook.

W tym artykule na warsztat biorę Google i poniżej przedstawiam Ci kilka istotnych elementów, o które powinnaś zadbać budując swój profesjonalny personal branding.

 

1. Własna strona internetowa

Przez wiele lat swoje strony internetowe miały firmy, jednak ze wzrostem wpływu marki osobistej coraz więcej osób prywatnych, ekspertów ma swoje strony internetowe. I dobrze. Bo jeśli masz swoją stronę to Google najczęściej właśnie ją będzie podawało wysoko w wynikach wyszukiwania, więc odbiorcy będą mogli trafić na najbardziej wiarygodne informacje, bo zweryfikowane przez Ciebie.

 

2. Domena

Nawet popularni blogerzy często w nazwie strony mają własne imię i nazwisko. Nie mówiąc już o celebrytach. Zatem sprawdź od razu, czy domena z Twoim imieniem i nazwiskiem jest wolna i czym prędzej ją zarezerwuj. Będziesz mieć pewność, że nikt inny jej nie przejmie, nawet jeśli jeszcze nie masz gotowej strony internetowej.

Prywatnie miałam taką sytuację, że w 2007 roku zarezerwowałam swoją domenę: justynakopec.pl. Gdy w 2009 roku wyszłam za mąż uznałam, że nie będzie mi potrzebna. Wykupiłam kolejną, już z nazwiskiem ówczesnego męża. Kiedy po 4 latach wiedziałam, że dłużej nie będę w tym związku i chciałam wrócić do starej domeny, okazało się, że inna Justyna Kopeć ją wykupiła. Ponad rok trwało, zanim mogłam odzyskać domenę z końcówką PL. Mi się udało. Ale znam też przypadki, kiedy było to niemożliwe bądź niosło za sobą niewyobrażalne kwoty finansowe. Nie zakładam, że będziesz mieć w życiu takie perturbacje jak ja, jednak już teraz zarezerwuj domenę z Twoimi danymi.

 

3. Testymoniale / rekomendacje

Zauważ, że wyszukiwarka Google sama podpowiada najbardziej popularne dokończenia wpisywanych fraz. I gdy wpiszesz w nią swoje imię i nazwisko podpowie jeszcze jedno słowo: opinie! Jeśli nie chcesz, aby przypadkowe osoby wypisywały na Twój temat niestworzone rzeczy, to taką sekcję koniecznie powinnaś dodać na swojej stronie internetowej. Przy okazji cudownie by było, gdybyś część opinii miała nagrane na wideo (masz smartfon? – zapytaj klienta, czy może powiedzieć do telefonu kilka słów polecenia na temat współpracy z Tobą). Te wideo-opinie możesz wstawić na YouTube. Portal ten należy do Googla i na pewno treści z niego będą wysoko pokazywane wśród wyszukiwanych.

 

4. Blog

Powtarzam to do znudzenia: inni mogą się dowiedzieć o tym co robisz, tylko wówczas gdy im to zakomunikujesz. Nikt nie będzie czytał w Twoich myślach, bo póki co taka umiejętność nie jest przypisana ludziom.

Artykuły blogowe niewątpliwie dają trzy rzeczy: 1. pokazują algorytmom Googla, że Twoja strona jest systematycznie aktualizowana, 3. będą zawierać więcej słów kluczowych z tak zwanego “długiego ogona”, 2. możesz w nich szerzej opisać różne elementy dziedziny, którą się zajmujesz, wszak content is king! I to są trzy dobre wiadomości. Niestety, może przeważyć je jedna: brak systematyczności i zaangażowania.

 

5. Ekspozycja sukcesów i osiągnięć

Porażki przeżywa się długo, rozbiera się je na czynniki pierwsze, zaś sukcesy niekiedy przechodzą niezauważone. Nawet jeśli otrzymałaś jakąś nagrodę to w mediach społecznościowych był to jeden z tysiąca newsów, który może umknąć uwadze Twoich odbiorców. To właśnie na stronie internetowej powinnaś dać im szansę w pełni zaistnieć. Ponadto budują one Twoją wiarygodność. Ja znalazłam na nie miejsce w zakładce „O mnie”.

 

6. Sklep online

Jeżeli już zaczniesz mieć ruch na stronie, to dobrze byłoby, gdyby osoby od razu mogły skorzystać z Twojej wiedzy. Powinnaś mieć przygotowane dwa rodzaje materiałów: bezpłatne, które zbierają leady (maile Twoich odbiorców) oraz płatne, które dadzą Ci dodatkowy dochód.

Dzisiaj założenie sklepu online jest sprawą prostą i bardzo intuicyjną. Masz do dyspozycji dwie bezpłatne platformy: PrestaShop oraz WooCommerce – dodatek do WordPressa oraz wiele platform, które są płatne i dodatkowo mają świetne wsparcie techniczne. W swoim sklepie online nie musisz od razu oferować tysiąca produktów czy usług. Na początek wystarczy kilka. Może to być ebook, zeszyt ćwiczeń, konsultacje online czy kurs online lub szkolenia stacjonarne. Zatem do dzieła!

 

7. Badania i statystyki

Jeżeli chcesz w pełni kontrolować to, co dzieje się z Twoją stroną, koniecznie podłącz do niej narzędzia analityczne. Podstawą jest Google Analytics. To wciąż bezpłatne narzędzie Google, które pomoże Ci sprawdzić, jaki masz ruch oraz skąd ten ruch pochodzi. Równie ważna jest wiedza na temat tego, jak po Twojej stronie poruszają się odbiorcy. Do tego służy tak zwane badanie mapy cieplnej strony, a nagrają ją za Ciebie i dla Ciebie takie narzędzia jak HotJar czy Sumo.

 

8. Ty u innych

Zadbaj o to, aby Twoje nazwisko, Twoje wypowiedzi, link do strony pojawiały się również na innych stronach, u innych osób. To znowu jeden z elementów, dzięki którym Twoja strona będzie wyżej w wynikach wyszukiwania oraz zwiększy to Twoją wiarygodność jako eksperta w danej dziedzinie, bo skoro inni korzystają z Twojej wiedzy, to dlaczego Twój odbiorca nie mógłby tego zrobić?

__________________________________

A teraz spróbuj sama! Pamiętaj, że to Ty powinnaś dostarczyć jak najwięcej wiarygodnych informacji na swój temat. Poza tym, żeby mieć dobrą markę trzeba pracować nad sobą. Trzeba stawać się coraz lepszym i komunikować to swojej społeczności. Pamiętaj, że markę osobistą buduje się latami, więc wykaż się cierpliwością i zaangażowaniem. Powodzenia.

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Jakie umiejętności są potrzebne marce osobistej do rozwoju?

Jakie umiejętności są potrzebne marce osobistej do rozwoju?

Budowanie marki osobistej wymaga nie tylko wytrwałości i kreatywności, ale również określonych umiejętności, które pomogą Ci rozwijać swoją markę i przyciągać klientów. W dzisiejszych czasach, świat biznesu zmienia się bardzo szybko i jako marka osobista musisz być w...

7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes online

7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes online

Rozpoczynanie swojego biznesu może być zarówno ekscytujące, jak i przerażające. Jednak, dzięki Internetowi, możesz zacząć budować swoją markę i generować dochód w zaciszu własnego domu. W tym artykule, przedstawię 7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes...

12 zasad budowania skutecznych strategii cenowych

Czy zastanawiałaś się kiedykolwiek, dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces w swoich strategiach cenowych, podczas gdy inne muszą radzić sobie z problemami związanymi z cenami? Jeśli jesteś przedsiębiorczą kobietą, budującą lub rozwijającą swój biznes online, doskonale...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze