Czy wiesz, kim jesteś, czyli jak widzą Ciebie inni

Marka osobista to Ty, jednak Twoja marka realizuje się w oczach innych. Z moimi klientkami bardzo często robię ćwiczenie, które pozwala zweryfikować to co o nich wiedzą inni. Wyniki często są zaskakujące. Nawet w moim przypadku całkiem spora liczba osób nadal nie wie, w czym mogłabym im pomóc.

Przygotowałam 3 podpowiedzi, które pozwolą Ci zweryfikować kim jesteś w oczach innych. Oto one:

1. Poproś o opinię

To jest aż tak proste, że niewykonalne. Bo któż dzisiaj pamięta o tym, aby zapytać innych jak jest przez nich postrzegany? Podczas audytu marki proszę moje klientki, aby to pytanie zadały w dwóch kręgach swoich odbiorców:

  • rodzina i przyjaciele (krąg bliskich)
  • koledzy i współpracownicy (krąg dalszych znajomych, kontakt powierzchowny)

Odpowiedzi powinnaś zanotować, aby móc je później omówić. I tutaj wychodzą czasami zaskakujące rzeczy, bo okazuje się, że to krąg dalszych znajomych czasami ma większą wiedzę na temat działalności danej osoby niż krąg bliskich.

Zrób to ćwiczenie sama dla siebie. Zdobędziesz cenną wiedzę dotyczącą nawet tego, jak jesteś postrzegana. Będzie to też świetny punkt wyjścia do tego co robić, aby odbiorcy mieli o Tobie jak najwięcej rzetelnych i właściwych informacji.

 

2. Twój profil na Facebooku

Możesz nie mieć strony internetowej, ale prawdopodobnie masz profil na Facebooku. Jak uważasz: czego z niego wiem o Tobie? Co o Tobie mi powiedzą Twoje zdjęcie (masz je wyraźne i uśmiechnięte, prawda?), Twoje imię i nazwisko (bo zakładam, że podałaś tutaj prawdziwe dane). Czy w Twojej prezentacji znajdę informację, czym się zajmujesz i w czym możesz mi pomóc? No i w końcu jakie informacje udostępniasz? Czy są na Twoim profilu wartościowe treści tworzone przez Ciebie czy raczej udostępniasz tylko to, co Cię bawi lub wzrusza?

Czy zdajesz sobie sprawę, że 90% rekruterów sprawdza dzisiaj w mediach społecznościowych profile potencjalnych kandydatów do pracy? Również Twoi kontrahenci często zdobywają informacje o Tobie dzięki informacjom, które sama zamieszczasz na Facebooku. Skoro zatem Twój profil na Facebooku jest Twoją wizytówką, to poświęć czas, aby go porządnie przygotować. Możesz obejrzeć moje krótkie wideo, w którym opowiadam jak należy profesjonalnie przygotować swój profil na Facebooku. Kliknij TUTAJ, aby się zapoznać z tutorialem.

 

3. Twoja autoanaliza

Ostatnim elementem, który możesz wykonać od razu jest Twoja autoanaliza. Kiedy ostatnio spędziłaś czas sama ze sobą, aby zastanowić się nad swoją misją, wizją i wartościami? Aby sprawdzić, czy na pewno realizujesz swoje cele i priorytety? Jeśli dawno tego nie robiłaś, to czas najwyższy, żeby przyjrzeć się samej sobie.

Zachęcam Ciebie, abyś pobrała Listę kontrolną marki osobistej, czyli ebook, dzięki któremu możesz sprawdzić, czy masz już wszystkie elementy skutecznej i autentycznej marki osobistej. Dzięki niemu poznasz obszary, które są niezbędne do skutecznego budowania marki osobistej oraz zobaczysz, które elementy już masz gotowe, a do których realizacji jeszcze powinnaś przysiąść. Niewątpliwie będziesz mieć listę to-do budowania marki osobistej, którą możesz kontrolować postępy swojej pracy, a Twoja komunikacja online ma szansę stać się bardziej spójna i i skuteczna.

 

__________________________

Gdy budujesz markę osobistą Twoją odpowiedzialnością jest także przeglądanie się w oczach innych. Marka to Ty, ale realizuje się w odbiorze innych osób. Nie będziesz skuteczna, gdy będziesz prowadziła swoje działania w oderwaniu od odbiorców. Aby były one efektywne, musisz pytać innych czy wiedzą, czego mogą od Ciebie oczekiwać. Czy rozumieją Twoje działania oraz czy podążają za Tobą i są zaangażowani.

Możesz także skorzystać z mojego wsparcia. Od kilku już lat realizuję audyty marki osobistej, bo ważne jest, aby wiedzieć w którym miejscu jesteśmy, żeby wyznaczane cele były adekwatne do obecnej sytuacji i do Twoich planów i marzeń. Więcej o audycie dowiesz się przechodząc do zakładki z moją ofertą.

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Transformacja marki: Jak zmienić swój archetyp marki?

Marka osobista, podobnie jak każda marka, może ewoluować i zmieniać się z biegiem czasu. Czasami zmiana jest konieczna, aby lepiej odzwierciedlić nowe wartości, misje lub zmiany w otoczeniu rynkowym. Jednym ze skutecznych sposobów na przeprowadzenie transformacji...

Zrozumienie 12 archetypów marki: Kompletny przewodnik

Budowanie marki osobistej to coś więcej niż tylko logo i kolorystyka. To także sposób, w jaki komunikujesz swoje wartości i osobowość. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w budowaniu marki jest zrozumienie archetypów marki. Archetypy pomagają stworzyć głębokie,...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
[instagram-feed]