Sukces jest kobietą. Poznaj prawdziwe historie kobiet biznesu – Dorota Tews-Matusiak

14 września 2021

Dorota Tews  – Matusiak

Absolwentka Instytutu Marki Osobistej i Studium Doradców Marki Osobistej. Na co dzień zajmuje się personal brandingiem i doradztwem w zakresie wizerunku. Od początku swojej kariery zawodowej związana ze sprzedażą, którą definiuje przez pryzmat budowania relacji. Od 15 lat współpracuje z Mary Kay UK, pełniąc funkcję  dyrektora sprzedaży. Mary Kay to duża, działająca globalnie firma, która daje kobietom wyjątkowe możliwości, zmieniając świat biznesu. Dorota wykorzystała tę możliwość.

Sprzedażowo nie ma dla niej rzeczy niemożliwych. Zawsze wysoko stawia sobie poprzeczkę, osiągając imponujące wyniki sprzedażowe. Nie zdarza jej się osiąść na laurach. „Gdy 15 lat temu związałam się z Mary Kay, wiedziałam jedno – chcę uzyskiwać wysokie efekty. Miałam świadomość, że moje wyniki są wypadkową wielu czynników, m.in. tego, jak wyglądam i co mam do powiedzenia. Jasne stało się dla mnie, że to, jak mnie widzą i jak odbierają, jest decydujące dla faktu budowania relacji sprzedażowej. To był taki zalążek „marki osobistej”, choć wówczas jeszcze niezdefiniowanej” – przekonuje Dorota.

„Rozwój osobisty jest dla mnie szczególnie ważny. Szukając inspiracji, poszukując mentorów, trafiłam na Justynę Kopeć i jej wtorkowe live’y. To tam po raz pierwszy usłyszałam o konieczności szkolenia umiejętności autoprezentacji i budowaniu wizerunku on line. Justyna mówiła o tworzeniu marki osobistej w sposób tak przyjazny, tak przystępny i tak mądry, że to nie mogło nie zadziałać” – wspomina Dorota Tews – Matusiak. „Gdy pojawiła się możliwość rozwoju i nauki w Instytucie Marki Osobistej poprzez dołączenie do bardzo wąskiego, prestiżowego i elitarnego kierunku, postanowiłam spróbować” – dodaje.

„Dobrze wiedziałam, że bycie marką osobistą jest niezwykle pomocne w niełatwym procesie budowania relacji sprzedażowych. Będąc nią, na dzień dobry uzyskujesz zaufanie, które jest przecież warunkiem rozpoczęcia współpracy. Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz. Masz tylko moment, by przekonać klienta do siebie. Będąc marką osobistą, po prostu masz to już na starcie”.

„Do współpracy z Justyną przekonało mnie wiele czynników. Wiedziałam, że posiada ona ogromną wiedzę i niezwykły dar jej przekazywania. Byłam świadoma, że na rynku jest wielu trenerów i coachów, ale do mnie przemawiała tylko ona. Justyna zawsze była szczera, prawdziwa, autentyczna. To niezwykle dziś cenne i rzadkie. Oddając swoją przyszłość w ręce eksperta, po prostu trzeba wybrać najlepiej. Ja wybrałam”.

Dorota nie ukrywa, że znalazła wiele wspólnych mianowników w życiorysie swoim i Justyny Kopeć. „Obie skończyłyśmy filologię polską. Obie mieszkałyśmy w Trójmieście. Wreszcie obie uwielbiamy poezję. Nie wiem, czy wiecie, że Justyna pisała wiersze, a te znalazły ogromne uznanie wśród największych autorytetów z dziedziny literatury?. Tak dużo wspólnych momentów sprawia, że czuje się prawdziwą więź – taką, która pozwala razem patrzeć w przyszłość i sięgać po więcej”.

Aby osiągnąć sukces w biznesie, trzeba przyglądać się sobie z uważnością i zmienić kierunek, gdy istnieje taka potrzeba. „Ja wiele lat temu związałam się z MK UK i sprzedażą bezpośrednią. Rynek bezustannie się jednak zmienia i ja też potrzebowałam się zmieniać, by móc efektywniej docierać do klientek. Inną kwestią jest to, że Mary Kay, choć dało mi wiele możliwości, nie zaspokoiło wszystkich moich potrzeb. Ja bardzo potrzebowałam zmiany i wsparcia z nieco innej strony. Podjęłam więc wyzwanie w postaci Instytutu Marki Osobistej, by pomóc sobie, by zdobyć nowe kompetencje. Dziś wiem, że to był bardzo dobry krok. Najlepszy z możliwych. Umiem więcej. Wiem więcej. Jestem bardziej pewna siebie. A to bardzo ważne”.

„Będąc dyrektorem, jestem obserwowana codziennie. Każdego dnia wiele osób patrzy mi na ręce. Ja wierzę w przewodzenie przez przykład – w to, że jeśli ja będę się rozwijać, zmotywuje mój zespół do rozwoju i pomogę mu, jeśli będę więcej potrafiła. Tym bardziej cieszę się, że zostałam zakwalifikowana na Studium Doradców Marki Osobistej, bo to wcale nie było takie proste czy oczywiste. Tutaj nie każdy może się dostać. Zresztą nie jest to też miejsce dla każdego. Jeśli nie czujesz potrzeby rozwoju, IMO nie jest dla Ciebie. Tutaj naprawdę się pracuje. Tutaj naprawdę uczysz się rozwiązywać trudności, wychodzić poza strefę komfortu, otwierać się na wyzwania. Doświadczasz tu wszystkiego, co generuje rozwój. To niezwykle ważne, cenne, mądre, dobre i potrzebne.

„Instytut Marki Osobistej to możliwości poznania siebie, nowej ścieżki, nowego sposobu kształtowania grupy. To ważny etap rozwoju każdej z nas – niezależnie od tego, co robimy w życiu, w jakiej branży się rozwijamy, na jakim stanowisku pracujemy.

Ja czuję, że jeszcze wiele przede mną” – dodaje  z uśmiechem.

 

_____________________________________________________

Opracowanie: Anna Hacuś, Justyna Kopeć Team

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

Chcesz wiedzieć, jak zbudować zaangażowaną społeczność?

Zapisz się na warsztaty

Chcesz nauczyć się budować relacje przez Messenger?

Chcesz zacząć sprzedawać i pozyskiwać partnerów biznesowych przez Messenger?

Zapisz się na warsztaty!

Przeczytaj także

Inspirujące filmy dla przedsiębiorczych kobiet – 5 moich propozycji

Inspirujące filmy dla przedsiębiorczych kobiet – 5 moich propozycji

Tytuł tego artykułu: "inspirujące filmy dla przedsiębiorczych kobiet" może zaskoczyć wiele osób, które mnie znają. Dlaczego? Bowiem w moim rodzinnym domu nie było telewizora, w dorosłym życiu również nigdy nie widziałam sensu w tym, żeby telewizor posiadać (z krótkim...

Jakie są archetypy Polaków [wyniki testu]

Jakie są archetypy Polaków [wyniki testu]

Czy jako Polacy jesteśmy osobami, które lubią pouczać innych, uwodzić, czy też tworzyć dla nich nowe światy? Jakie są zatem archetypy Polaków? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć na podstawie wyników testu „Jakim archetypem marki jesteś”, który można rozwiązać na...

Jak prowadzić zaangażowaną grupę na Facebooku?

Grupy na Facebooku wyrastają jak grzyby po deszczu – ale to nie znaczy, że należy się do nich zrażać! Mają ogromny potencjał i są świetnym narzędziem do komunikacji, a co ważniejsze – do budowania społeczności. Muszą być jednak dobrze prowadzone. Grupa pozostawiona...

Co to jest strategia i jak ją budować w mediach społecznościowych?

Budowanie strategii działania w mediach społecznościowych dla marki osobistej to temat, z którym każdy z nas wcześniej czy później się zetknie. Zwróć jednak uwagę na jeden aspekt. Próg wejścia w media społecznościowe jest bardzo niski. Wystarczy tylko jedna rzecz,...

Skąd mam wiedzieć, co mnie wyróżnia na rynku?

Marek na rynku jest multum, konkurencja ogromna. Każda firma walczy o klienta, chce zaoferować mu coś, co wyróżni go spośród innych, sprawi, że właśnie z tą firmą dany klient chce współpracować. I tu rodzi się pytanie, skąd wiedzieć, dlaczego klienci wybierają...

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze