5 wskazówek, jak stworzyć przyciągający wzrok lead magnet, który pokochają odbiorcy

5 wskazówek, jak stworzyć przyciągający wzrok lead magnet, który pokochają odbiorcy

17 października 2023

Szukasz skutecznego sposobu na przyciągnięcie większej liczby klientów do swojego biznesu? Lead magnet jest doskonałym sposobem, aby to zrobić. Magnesy są niezbędnym narzędziem w każdej strategii marketingu cyfrowego. Mają one na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i zachęcenie ich do działania. Przede wszystkim zaś prowadzą do tego, że masz nieustanny dopływ danych do swojej bazy mailingowej.

Jeśli jesteś firmą kobiecą, wiesz, jak ważne jest wyróżnienie się na konkurencyjnym rynku. Aby upewnić się, że lead magnety są skuteczne, istnieje kilka kluczowych kroków, które należy podjąć. Oto jak stworzyć skuteczny magnes, który Twoi klienci chętnie pobiorą.

 

1. Zidentyfikuj grupę docelową

Zanim utworzysz swój lead magnet, musisz zidentyfikować grupę docelową. Kim są Twoi potencjalni klienci? Czego potrzebują? Kiedy masz jasne zrozumienie potrzeb grupy docelowej, możesz stworzyć magnes, który jest do nich dostosowany.

 

2. Opracuj atrakcyjną ofertę

Twój główny magnes powinien być czymś, co Twoi docelowi odbiorcy będą pragnęli pobrać. Pomyśl o tym, co jest dla nich wartościowe i pożyteczne. Niezależnie od tego, czy jest to ebook, mini kurs online, lista kontrolna czy samouczek wideo, chcesz mieć pewność, że Twoja oferta jest czymś, co Twoi klienci uznają za przydatne.

 

3. Stwórz angażujący nagłówek

Nagłówek Twojego magnesu powinien być wciągający i przyciągający uwagę. Powinien być krótki i powinien zawierać słowa, które podniecają i przyciągają grupę docelową. To ma na nich działać! Zastosuj metody copywriterskie, które sprawią, że wobec Twojego lead magnetu nikt nie będzie obojętny.

 

4. Zaprojektuj przyciągający wzrok wygląd

Wizualizacja lead magnetu powinna być atrakcyjna i przyciągać wzrok. Użyj elementów wizualnych, które są istotne dla zawartości magnesu i które będą rezonować z grupą docelową. Nawet, jeśli tworzysz magnes cyfrowy, pamiętaj, że istotna jest jego wizualizacja. Zatem ebook nie ma graficzną formę książki, mini kurs online niech będzie przedstawiony w pudełku z produktem cyfrowym. Wbrew pozorom – odbiorcy chcą czegoś, co przypomina produkt fizyczny.

 

5. Przetestuj swój lead magnet

Po utworzeniu magnesu dobrze jest go przetestować. Możesz to zrobić, tworząc ankietę i prosząc odbiorców docelowych o opinię. Pomoże to w dostosowaniu lead magnetu i zapewni jego skuteczność. Ja często proszę o to moich odbiorców w grupach na Facebooku oraz w newsletterze. Czasami ich podpowiedzi całkowicie zmieniają moje spojrzenie na oczekiwania odbiorców. Dzięki temu mogę tworzyć magnesy, które faktycznie inni pokochają i będą chcieli pobrać.

__________________________

Stworzenie skutecznego lead magnetu jest jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów do Twojej firmy. Postępując zgodnie z powyższymi krokami, możesz stworzyć magnes, który Twoi klienci chętnie pobiorą. Powodzenia!

5 1 vote
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej to klucz do powodzenia w biznesie. Dzięki dobrej strategii zwiększysz zasięg swojej marki, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoje przychody. W tym artykule przedstawię 10 kroków, które pomogą Ci stworzyć lepszą...

7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes online

7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes online

Rozpoczynanie swojego biznesu może być zarówno ekscytujące, jak i przerażające. Jednak, dzięki Internetowi, możesz zacząć budować swoją markę i generować dochód w zaciszu własnego domu. W tym artykule, przedstawię 7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes...

Jak nie przepalać budżetu reklamowego?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że reklama to inwestycja zarówno czasowa, jak i finansowa. Skuteczne zarządzanie budżetem reklamowym to elementarne zadanie dla każdej firmy. Jak uniknąć zbędnego rozrzutu środków? Jak kontrolować wydatki i odmierzać...

12 zasad budowania skutecznych strategii cenowych

Czy zastanawiałaś się kiedykolwiek, dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces w swoich strategiach cenowych, podczas gdy inne muszą radzić sobie z problemami związanymi z cenami? Jeśli jesteś przedsiębiorczą kobietą, budującą lub rozwijającą swój biznes online, doskonale...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze