Jakie są limity na Instagramie?

28 września 2021

Kilka lat temu napisałam artykuł dotyczący shadowban na Instagramie. Od tamtego czasu zawsze znajduje się on w piątce najczęściej czytanych artykułów na moim blogu. Jednocześnie też w ciągu miesiąca otrzymuję całkiem dużo zapytań o to, jakie są limity na Instagramie. Postanowiłam w końcu zebrać w jeden artykuł wszystkie znane mi ograniczenia.

 

Co Ci grozi za nieprzestrzeganie limitów?

Przede wszystkim ostrzeżenia od Instagrama i blokady na dane czynności. Po wtóre: shadowban. Z nim jest o tyle trudno, że widzimy, że nasze konto nie łapie zasięgów, ale jednocześnie nie otrzymaliśmy informacji od Instagrama, że mamy blokady. Tutaj również często nie pomaga zgłaszanie się do pomocy IG. No i najgorszą formą jest permanentny ban nałożony na naszego konto. Można powiedzieć, że to blokada, która powoduje, że nie jesteśmy w stanie prowadzić żadnych działań, poza „niemą” obserwacją profili innych osób lub – w skrajnych przypadkach – usunięciem naszego konta wraz z jego zawartością.

 

Jakie limity obowiązują na Instagramie?

 

Wiek użytkownika

Podobnie jak na Facebooku, także na Instagramie teoretycznie profilu nie może założyć osoba, która nie ma ukończonych 13 lat. Jednak… niestety znajdziemy tutaj całkiem sporo profili, których właściciele na pewno mają mniej lat, a poza tym – w przeciwieństwie do Facebooka – Instagram praktycznie nie weryfikuje wieku użytkowników.

 

Ilość kont na Instagramie

Korzystając z aplikacji w smartphonie możesz za jej pośrednictwem zalogować się do maksymalnie 5 kont – bez konieczności wylogowywania się i ponownego logowania. To spore ułatwienie dla osób, które prowadzą kilka profili, bo możemy się bezkolizyjnie przełączać między kontami.

 

Posty na Instagramie

Limity dotyczące postów na Instagramie po prostu powinnaś znać. Dlaczego? Bo jeśli lubisz pisać epopeje, to raczej powinnaś zmienić portal. Na Instagramie Twój post może mieć maksymalnie 2200 znaków ze spacjami (łącznie z #hashtagami, jeśli je stosujesz w treści posta, a nie w pierwszym komentarzu pod postem). Jeśli przekroczysz tę ilość, to post doda się bez opisu i bez hashtagów.

Z drugiej strony ważna jest jeszcze częstotliwość dodawania postów. Instagram to nie Twitter. A to oznacza, że możesz dostać karę za to, że w krótkim czasie dodałaś 5-6 postów! Z jednej strony to ma chronić przed tworzeniem bogatych w treści profili, które mają dawać złudzenie długo prowadzonych, a są stworzone w nieuczciwych celach, a z drugiej strony po to jest galeria, żebyś mogła zdjęcia (do 10) zgrupować w jednym poście. Instagram monitoruje czas, jaki upłynął od ostatniej publikacji postu na Twoim profilu, i jeśli okaże się, że jest on zbyt krótki, możesz dostać ostrzeżenie i przez dobę nie będziesz mogła dodać kolejnego postu.

 

#Hashtagi na Instagramie

W każdym poście możesz dodać maksymalnie 30 hashtagów. Gdy przekroczysz tę ilość, efekt będzie taki, że Twój post opublikuje się bez opisu i bez hashtagów. Dokładnie tak: nie tylko stracisz hashtagi, ale również cały opis pod zdjęciem! Za każdym razem licz ilość dodawanych hashtagów, aby uniknąć straty swojej pracy.

O ile Instagram lubi hashtagi i powinny one nawiązywać do treści zdjęcia oraz opisu posta, to jest również cała lista hashtagów, które są zabronione. Należą do nich hashtagi nawiązujące do rasizmu, przemocy, mowy nienawiści oraz pornografii. Co za tym idzie jest również cała lista hashtagów wpisanych na czarną listę i warto skorzystać ze stron, które to monitorują. Może się bowiem zdarzyć, że w dobrej wierze używasz hashtagu #book, a on właśnie jest zablokowany. Na szczęście większość blokowanych hashtagów jest w języku angielskim, więc jak tworzysz swój content po polsku, jest mała szansa na tę blokadę. Używanie niedozwolonych hashtagów wiąże się z ograniczeniem zasięgów Twoich postów.

 

Posty wideo na Instagramie

Każdy materiał wideo, który chcesz opublikować na Instagramie, ma ustalone limity czasowe:

  • post – Twój materiał video musi posiadać min. 3s i maximum 60s długości. Jeżeli tę wartość przekroczysz Twój post przekształci się w materiał IG TV i oprócz tego, że będzie dostępny na Twoim profilu, to również będzie dostępny na platformie IG TV.
  • InstaStories – możesz pozwolić sobie na video nie przekraczające 15s. Przy czym (w zależności od modelu smartphone oraz aktualizacji oprogramowania) przytrzymując przycisk Nagrywania w InstaStories możesz jednocześnie nagrać 1 minutę materiału. Instagram sam podzieli tę minutę na 4 odcinki po 15 sekund (lub mniej i krócej, jeśli nagranie ma mniej sekund niż 60).
  • transmisja na żywo – limit transmisji został ustalony na max 1 godzinę, przy czym możemy spotkać się z możliwością prowadzenia transmisji na żywo również przez maksymalnie 4 godziny. Jeśli po zakończeniu transmisji na to zezwolisz, to każdy użytkownik będzie mógł obejrzeć Twój live przez 24 godziny po jego zakończeniu. Live możesz także dodać do zakładki IG TV.
  • IG TV – długość Twojego filmu powinna wynosić od 59 sekund do 15 minut, przy czym niektóre profile mają ten limit zwiększony do 60 minut.

 

Polubienia (a właściwie instagramowe serca)

Polubienia są naszym naturalnym sposobem pokazania, że treść, którą otrzymujemy nam się podoba, jest dla nas wartościowa. Jednak warto robić to w sposób przemyślany, a nie sercować każdy post w aktualnościach. Dlaczego? Bowiem Instagram pozwala na podarowanie maksymalnie 60 serduszek w przeciągu godziny. Przekroczenie tego limitu skutkuje czasową blokadą tej funkcji, ustalaną indywidualnie w zależności od tego jak często limit jest przekraczany.

 

Zasady komentowania na Instagramie

Niezależnie od tego czy posiadasz profil biznesowy czy tez prywatny, możesz opublikować maksymalnie 60 komentarzy w ciągu 1 godziny. Notoryczne przekraczanie tej wartości skutkować może zaostrzeniem limitu nawet do 20 komentarzy na godzinę. Zbyt częste przekraczanie dozwolonej wartości komentarzy na godzinę może ponadto skutkować blokadą funkcji komentowania na okres od kliku godzin do kilku dni.

Instagram dosyć mocno stara się walczyć z nieuczciwymi praktykami oraz z botami. W związku z tym algorytm i system antyspamowy będzie też weryfikować jakość Twoich komentarzy. Jeżeli często używasz krótkich form wyrażania swoich emocji np. za pomocą emoji oraz powtarzalnych komentarzy, pamiętaj o tym, że każdy Twój komentarz jest porównywany z innymi jakie publikowałaś. W praktyce oznacza to, że publikując kilka razy z rzędu taki sam komentarz Instagram zablokuje Ci na stałe nadużywaną formę. Warto pamiętać również, że w komentarzu możesz podlinkować za pomocą znacznika „@” (@JustynaKopecPl) maksymalnie 5 użytkowników Instagrama. Próba oznaczenia większej liczby użytkowników w komentarzu skutkować będzie brakiem aktywnego linka w przypadku 6 i kolejnego użytkownika o którym chcemy wspomnieć w komentarzu.

 

Obserwujący i obserwacje na Instagramie

Twoje konto na Instagramie może obserwować dowolna liczba osób. Zobacz, profil Roberta Lewandowskiego obserwuje ponad 21 milionów osób, a jego żonę Annę – ponad 3 miliony. Tu zatem sprawa jest jasna – jeśli treści, które przekazujesz są ważne z perspektywy Twojej grupy docelowej, Twój profil może być obserwowany przez wiele osób.

Za to sprawa wygląda zupełnie inaczej, kiedy to Ty zaczynasz obserwować innych. Każdy użytkownik Instagrama może obserwować maksymalnie 7500 profili, przekroczenie tej wartości skutkuje pojawieniem się komunikatu „Błąd: Nie możesz obserwować większej liczby osób”.

Istnieją jednak profile, które obserwują więcej niż 7500 użytkowników. Jest tak głównie dlatego, że konta te rozpoczęły obserwowanie przed wprowadzeniem ograniczenia liczby obserwujących.

Ograniczenia w zakresie obserwacji dotyczą również interwałów czasowych. Do grona obserwowanych użytkowników możesz dodać maksymalnie 40 profili na godzinę, jednak bezpiecznie dla Ciebie byłoby nie przekraczanie wartości 20-30 obserwacji na godzinę. Przekroczenie wartości 60 obserwowań na godzinę może skutkować nałożeniem blokady czasowej uniemożliwiającej obserwowanie, trwającej od kliku godzin do kilku dni. Notoryczne przekraczanie wartości 60 obserwujących na godzinę, skutkować może obniżeniem limitu obserwacji na godzinę nawet do 20.

 

Wiadomości prywatne (Direct Message)

Jeśli budujesz swój biznes w oparciu o Instagram, to szczególnie ważny dla Ciebie limit. Instagram wprowadził limit rozmów, które możesz rozpocząć dziennie na poziomie 60 wiadomości.

Tutaj jednak sam Instagram jest bardziej elastyczny, bo kiedy prowadzisz popularny profil to limit może być zwiększony. Jeśli zaś nadużywasz tej funkcjonalności, to licz się z tym, że będziesz mogła inicjować coraz mniej wiadomości prywatnych.

Możesz wysyłać wiadomości:

  • tekstowe – przy czym pojedyncza wiadomość nie powinna być dłuższa niż 500 znaków ze spacjami.
  • nagrania głosowe – do 1 minuty
  • nagrania wideo – do 15 sekund.

Możesz również utworzyć grupę odbiorców na Instagramie, ale jej limit to 32 osoby. Więcej do grupy nie dodasz.

 

Aktualności

Wydawałoby się, że w aktualnościach powinno być wszystko. Niestety i tutaj pojawiają się ograniczenia. Instagram umożliwia podgląd 200 ostatnich aktualności na Twojej głównej tablicy. Problem z tym limitem pojawia się w sytuacji w której obserwowanych jest np. 600 profili i każdy profil regularnie publikuje nowe posty – niestety nie będziesz miała okazji zobaczyć każdego, a jedynie 200 ostatnio opublikowanych. Dlatego przemyśl raz jeszcze, czyje profile obserwujesz. Zaglądaj też czasami do profili, które masz w obserowanych i po prostu usuwaj te, które nie są już dla Ciebie interesujące.

 

Linki na Instagramie

Jedyny klikalny link to ten, który możesz zamieścić w opisie BIO.

Jest jeszcze jedno miejsce, które daje Ci możliwość zamieszczenia klikalnego linka. To InstaStories. Aby skorzystać z funkcji SwipeUp, musisz posiadać co najmniej 10.000 obserwujących na swoim profilu na Instagramie.

Tutaj jednak przyniosę Ci dobrą wiadomość, że Instagram właśnie pracuje nad tym, żeby tę funkcję udostępnić również dla mniejszych profili. Czy i kiedy to nastąpi – jeszcze nie wiadomo. Prace są jednak dosyć zaawansowane, bowiem były robione już próby włączenia tej funkcji na danej grupie profili.

 

 

Jak ustrzec się nałożenia blokady na konto na Instagramie?

Przede wszystkim poznaj limity, które w tym portalu obowiązują i nie przyjmuj postawy, że się uda. Za przestrzeganie limitów odpowiada algorytm Instagrama oraz filtry antyspamowe i one nie będą słuchać Twoich wyjaśnień, tylko od razu będą nakładać odpowiednie kary na profile osób, które łamią obowiązujące nakazy.

Pomyśl, że to nie jest robione przeciwko Tobie, ale po to, aby Instagram był przyjaznym miejscem dla setek tysięcy osób. Żeby faktycznie udzielali się na nim ludzie, a nie dobrze skonfigurowane boty.

Ograniczenia są zatem wprowadzone dla naszego dobra, a nie przeciw nam. Miej tego świadomość i po prostu dostosuj się do reguł panujących w tym medium.

 

Tytuł: Jak rozhulać swój Instagram w 30 dni?
Autor: Justyna Kopeć
ISBN: 978-83-947227-3-9
Ilość stron: 102 strony wraz z kartami pracy
Wersja: PDF

Chcesz poznać skuteczne metody, jak rozhulać swój Instagram w 30 dni? Kup turbo-poradnik dla tych, którzy chcą mieć konkretne efekty i nie boją się zaangażować.

Czego się dowiesz z tego podręcznika:
– jak zoptymalizować swój profil
– o co chodzi z nazwą użytkownika i nazwą profilową
– jak na Instagramie widzą Ciebie inni
– jakie aplikacje można wykorzystać do przerobienia zdjęcia profilowego, do zwiększenia ilości linków klikalnych i do planowania postów
– jak nie zaszkodzić sobie w zakresie bezpieczeństwa naszego konta
– co to jest post i jak go poprawnie zbudować
– czy hashtagi mogą spowodować ban na naszym koncie
– dlaczego InstaStories i transmisje na żywo są koniecznością w budowaniu marki na Instagramie
– jakie zadania należy wykonywać, aby dbać o relacje z odbiorcami
– jak ustalić strategię dla swojego profilu na Instagramie

5 1 vote
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej to klucz do powodzenia w biznesie. Dzięki dobrej strategii zwiększysz zasięg swojej marki, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoje przychody. W tym artykule przedstawię 10 kroków, które pomogą Ci stworzyć lepszą...

Czy warto budować biznes na marce osobistej?

Z budowaniem marki osobistej wiąże się wiele korzyści, a gdy chodzi o prowadzenie biznesu, może to być klucz do sukcesu. Dzięki mojemu doświadczeniu jako doradczyni biznesowej, uważam, że budowanie silnej marki osobistej jest dobrym podejściem do poprawy wyników...

Jak nie przepalać budżetu reklamowego?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że reklama to inwestycja zarówno czasowa, jak i finansowa. Skuteczne zarządzanie budżetem reklamowym to elementarne zadanie dla każdej firmy. Jak uniknąć zbędnego rozrzutu środków? Jak kontrolować wydatki i odmierzać...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze