Jestem introwertykiem - czyli jak budować swoją markę osobistą

Jestem introwertykiem – czyli jak budować swoją markę osobistą?

2 stycznia 2023

2 stycznia to Światowy Dzień Introwertyka. Czuję, że to również moje święto. Od kiedy pamiętam, zawsze byłam osobą introwertyczną. Rozumiem zatem, że budowanie marki osobistej może wydawać się zastraszającym zadaniem, zwłaszcza jeśli jesteś nieśmiała. Ale o to chodzi – nie musisz być ekstrawertykiem, aby budować markę osobistą.

Bycie introwertykiem może być wyzwaniem, jeśli chodzi o budowanie marki osobistej. W końcu trudno być towarzyskim i widocznym, kiedy wolisz pozostać w tle. Ale ważne jest, aby pamiętać, że introwertycy mogą odnieść sukces w świecie osobistego brandingu. Ważne jest, aby zrozumieć, co to znaczy być introwertykiem.

Co to znaczy być introwertykiem?

Introwertycy często wolą obserwować i przyjmować informacje niż wypowiadać się lub przejmować inicjatywę. Zwykle są cichsi, bardziej refleksyjni i często wolą pracować sami. Chociaż może to być postrzegane jako słabość w świecie osobistego brandingu, może to być w rzeczywistości silną stroną.

Budując swoją markę osobistą, ważne jest, aby skupić się na swoich mocnych stronach, a nie próbować zmieniać to, kim jesteś. Jako introwertyk jesteś bardziej skłonna do myślenia, zanim zaczniesz mówić, co daje Ci przewagę, jeśli chodzi o komunikowanie swojej wiadomości. Możesz wykorzystać swoją refleksyjną naturę do tworzenia przemyślanych, potężnych wiadomości, które wyróżniają się z tłumu.

Bycie introwertykiem nie oznacza też, że musisz unikać nawiązywania kontaktów. Zamiast wybierać duże, onieśmielające wydarzenia, wybieraj mniejsze, bardziej kameralne spotkania. Daje to możliwość prawdziwego poznania poznanych osób i nawiązania znaczących kontaktów.

 

Jestem nieśmiałą osobą i nigdy nie myślałam, że zainteresuję się brandingiem osobistym. Ale potem zdałam sobie sprawę, że budowanie marki osobistej to nie tylko bycie najgłośniejszą osobą w pokoju – chodzi o znalezienie sposobu na nawiązanie kontaktu z ludźmi i budowanie relacji.

 

Oto, co zrobiłam i co możesz zrobić, aby zbudować markę osobistą, nawet jeśli jesteś nieśmiała:

 

1. Skoncentruj się na kontaktach z właściwymi ludźmi

Znajdź ludzi, od których możesz się uczyć i którzy wyznają podobne wartości. Połącz się z nimi i zacznij budować relacje, angażując się w sensowne projekty. Ja użyłam tego też jako trampolinę: byłam obok osób, które już budowały swoją markę osobistą. Mogłam obserwować ich działania, wspierać je swoim doświadczeniem i jednocześnie zyskać na tym, że rosła i moja marka specjalistki.

 

2. Podziel się swoją wiedzą i spostrzeżeniami

Nie musisz być nachalna ani agresywna. Po prostu podziel się swoją wiedzą i spostrzeżeniami – od pisania po podcasty lub wywiady. Niech to wszystko mówi samo za siebie. Skoncentruj się na formacie, w którym będziesz czuła się dobrze i poprzez który najpełniej pokażesz swoją wiedzę. Ja od początku najbardziej wolałam przekazywać swoją eksperckość poprzez bloga. Do dzisiaj jest to format, który jest mi najbliższy.

 

3. Nie bój się ujawnić

Media społecznościowe mogą być przytłaczające, ale nie bój się wyjść ze swojej strefy komfortu. Znajdź sposoby interakcji z ludźmi i znajdź platformę, która pasuje do Twojej osobowości, niezależnie od tego, czy jest to Facebook, Instagram, czy nawet TikTok. Ja od początku postawiłam na własną stronę internetową oraz na początku na Facebooka. Z czasem przyszła komunikacja na Instagramie, YuTube, LinkedIn, Pinterest czy na TikToku.

 

4. Skoncentruj się na tworzeniu wartości

Twoim celem powinno być tworzenie treści, które są wartościowe dla odbiorców. Może to mieć formę wskazówek, porad, samouczków, historii lub czegokolwiek innego, co może pomóc ludziom. Do dnia dzisiejszego tworzę takie rozwiązania, które są użyteczne dla moich odbiorców. Dzięki temu zwiększam też swoją bazę leadów, a przede wszystkim mogę mieć klientów zainteresowanych moją ofertą.

 

5. Zawsze kieruj się sercem

Najważniejszą częścią budowania marki osobistej jest kierowanie się sercem i pozostawanie wiernym temu, kim jesteś. Nie próbuj udawać kogoś, kim nie jesteś, ponieważ nie pomoże Ci to zbudować autentycznych relacji z odbiorcami. Zanim zaczniesz budować markę osobistą, musisz poznać siebie. Poświęć trochę czasu na zastanowienie się, kim jesteś, za czym się opowiadasz i z czego chcesz być znany. To będzie fundament dla Twojej marki osobistej.

 

__________________________

Budowanie marki osobistej jako introwertyk jest zdecydowanie możliwe. Dzięki odpowiednim strategiom, możesz stworzyć udaną i angażującą markę osobistą, która pokaże Twoje unikalne perspektywy i doświadczenia. Więc śmiało! Wykonaj te 5 kroków i zacznij działać!

5 5 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej to klucz do powodzenia w biznesie. Dzięki dobrej strategii zwiększysz zasięg swojej marki, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoje przychody. W tym artykule przedstawię 10 kroków, które pomogą Ci stworzyć lepszą...

Czy warto budować biznes na marce osobistej?

Z budowaniem marki osobistej wiąże się wiele korzyści, a gdy chodzi o prowadzenie biznesu, może to być klucz do sukcesu. Dzięki mojemu doświadczeniu jako doradczyni biznesowej, uważam, że budowanie silnej marki osobistej jest dobrym podejściem do poprawy wyników...

Jak nie przepalać budżetu reklamowego?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że reklama to inwestycja zarówno czasowa, jak i finansowa. Skuteczne zarządzanie budżetem reklamowym to elementarne zadanie dla każdej firmy. Jak uniknąć zbędnego rozrzutu środków? Jak kontrolować wydatki i odmierzać...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze