marka osobista polecane książki Justyna Kopeć blog artykuł

Marka osobista – książki, które polecam

4 lutego 2020

Z wykształcenia i wieloletniej praktyki jestem PR-owcem. To jest moja niesamowita siła, wśród innych osób budujących swoim klientom marki osobiste. Jako PR-owiec mam bogate doświadczenie i wiele narzędzi, z których do dzisiaj korzystam w swojej pracy. Jednak, kiedy weszłam na drogę coraz szybciej rozwijającego się marketingu online i social media, zauważyłam, że muszę ponieść swoje kompetencje w tym zakresie. Tym bardziej, że temat personal brandingu jest całkiem nową niszą na rynku i nadal blisko 94% respondentów nie wie co to jest.

Dla mnie zawsze najlepszą formą nauki, poza praktyką, jest czytanie książek. A ponieważ również moi klienci często pytają mnie, jakie książki w zakresie marki osobistej mogę polecić, to dzisiaj właśnie o tym jest ten artykuł blogowy.

Zatem przedstawiam Ci moją subiektywną listę 6 książek dotyczących marki osobistej

1. Zaczynaj od dlaczego – Simon Sinek

Dla większości Czytających zapewne będzie to wielkie zaskoczenie, że na pierwszym miejscu jest książka, która nie mówi wprost o personal brandingu. Pozwalam sobie jednak właśnie nią rozpocząć mój mini-ranking, bowiem uważam, że dopóki nie zdefiniujesz po co coś robisz, nie będziesz mieć oczekiwanych efektów.

Marka osobista to Ty i definiuje się w oczach odbiorców. Jednak to Ty jesteś jej podstawą, zatem musisz zacząć od siebie. Musisz mieć wizję świata, który jeszcze nie istnieje oraz zdolność do zakomunikowania tej wizji.

Tę książkę możesz kupić TUTAJ.

2. Personal Branding 2.0 – Dan Schwabel

Jedna z pierwszych książek na świecie, opartych całkowicie na temacie marki osobistej. Również i moja pierwsza książka, którą miałam przyjemność czytać w tym zakresie. W 2009 roku została ona uznana za najlepszą książkę o rozwoju kariery przez New York Post. I dzisiaj również znajdziesz w niej wiele inspiracji do budowania swojej marki osobistej.

Dan Schawbel przeprowadza czytelnika przez etapy budowania osobistej marki. Od odkrycia swojej marki, poprzez wykreowanie i zaprezentowanie swojej marki aż do etapu jej utrzymania. Tak, bo nasza marka, nasze nazwisko, to coś na co pracujemy całe życie. Każdy z nas jest niepowtarzalną osobą, posiadającą szereg unikalnych umiejętności. Warto wiedzieć, że tylko od nas samych zależy jakim „towarem” jesteśmy. Tylko my sami decydujemy jak pokażemy się innym, jaki obraz siebie im przedstawimy, co na nim nakreślimy i w co go opakujemy. Bez oszukiwania, przekłamań. Tylko nasze najlepsze ja.

3. Przebij się! – Gary Vaynerchuk

Uwielbiam Gary’ego Vee! Jego książki są dla mnie wyznacznikiem działania i o mało co w tym rankingu zmieściłabym wszystkie pięć jego pozycji, jednak wzięłam głęboki oddech i wybrałam książkę, która powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich osób budujących swoje marki osobiste.

„Przebij się!” to książka dzięki której przestaniesz mieć wymówki, a zaczniesz w końcu działać. Tu i teraz z tym co masz! Bo nie musisz być perfekcyjna, żeby zacząć. To książka, która Ci uświadomi, że im bardziej autentyczna będziesz, tym więcej osób wybaczy ci nieuchronne błędy i potknięcia. Jeśli potrzebujesz mocnego kopnięcia, a nie głaskania po główce, to ta książka niewątpliwie jest dla Ciebie.

Tę książkę możesz kupić TUTAJ.

4. TY – marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego – Hubert K. Rampersad

O tej książce słyszałam wiele, aczkolwiek jej zdobycie graniczyło z cudem, tym bardziej, że została w polskiej wersji wydana w 2010 roku. A dlaczego tak bardzo mi na niej zależało? Bowiem przedstawia jeden z najdokładniejszych schematów budowania marki osobistej. I jeden z pierwszych. W dodatku bardzo mi bliski i zgadzający się z moim podejściem do budowania marki. Z tej książki wyniosłam wiele metod, które – dostosowane do mojego stylu pracy – stosuję u swoich klientów.

W tej książce odnajdziesz konkretne schematy działania, dużo tabel i badań. Osoby o umyśle analitycznym na pewno będą zachwycone.

5. Youpreneur. Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej – Chris Ducker

To moje najnowsze odkrycie! Dawno nie czytałam tak dobrej książki o budowaniu marki osobistej i jednocześnie o budowaniu firmy. Wypełniona jest radami, które jak tylko wdrożysz w życie od razu mogą zmienić Twoją sytuację. A do tego jeszcze mnóstwo case study! Dzięki tej książce poznasz krok po kroku każdy etap budowania firmy, sprzedawania produktów i zarabiania na swojej marce osobistej. Czy chcesz zatem stworzyć biznes, który przetrwa próbę czasu?

Oczywiście zadaniem tej książki jest również promocja autorskiego programu Chrisa Duckera, który można znaleźć na stronie Youpreneur.com. I – co ciekawe – na tę stronę trafiłam zanim książka pojawiła się w Polsce. To fantastyczna strona, która pokazuje jak rozwijać swój biznes, zatem poza przeczytaniem książki możesz skorzystać również i z wiedzy online.

Tę książkę możesz kupić TUTAJ.

Marka osobista i biznes online Justyna Kopeć

6. Marka osobista i biznes online nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet – Justyna Kopeć

Tę krótką listę książek dotyczących budowania marki osobistej zamykam moją własną publikacją. To najbardziej kompleksowy i biznesowy przewodnik po budowaniu marki osobistej w kontekście bieznesu online. Co ważne napisany przez polską autorkę i w polskich warunkach.

Książka ta, odkąd ukazała się na rynku, zdobywa bardzo pozytywne recenzje Czytelników, którzy są zachwyceni prostą formą przekazu. Istotne jest to, że każdy rozdział to jedna lekcja budowania Twojej marki osobistej (bo marka działa, kiedy Ty działasz). Zatem, jeżeli zależy Ci na marce osobistej, którą pokochają inni, to powinnaś tę książkę mieć na liście lektur obowiązkowych.

Tę książkę możesz kupić TUTAJ.

_______________________

Powyżej przedstawiłam Ci subiektywny wybór książek dotyczących budowania marki osobistej. Budowanie marki to proces długotrwały, warto zatem korzystać z rozwiązań, które przedstawiają osoby mające w tym względzie niekwestionowane doświadczenie.

A jakie książki dotyczące personal brandingu znajdują się na Twojej półce lektur obowiązkowych? Podziel się w komentarzu i bądź inspiracją dla innych, dla mnie również…

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Transformacja marki: Jak zmienić swój archetyp marki?

Transformacja marki: Jak zmienić swój archetyp marki?

Marka osobista, podobnie jak każda marka, może ewoluować i zmieniać się z biegiem czasu. Czasami zmiana jest konieczna, aby lepiej odzwierciedlić nowe wartości, misje lub zmiany w otoczeniu rynkowym. Jednym ze skutecznych sposobów na przeprowadzenie transformacji...

Studia przypadków: Jak globalne marki wykorzystują archetypy?

Budowanie silnej marki osobistej to sztuka, która wymaga zrozumienia psychologii i emocji Twoich odbiorców. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi do osiągnięcia tego celu są archetypy marki. Jako ekspertka budowania kobiecej marki osobistej, chcę pokazać Ci, jak...

Jak używać archetypów marki do segmentacji rynku?

Segmentacja rynku to kluczowy element skutecznej strategii marketingowej. Jako ekspertka budowania kobiecej marki osobistej, wiem, jak ważne jest zrozumienie, kto jest Twoim klientem i jak do niego dotrzeć. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi do tego celu są...

Czy Twoja marka potrzebuje więcej niż jednego archetypu?

Budowanie marki osobistej to nie lada wyzwanie, szczególnie dla kobiet, które pragną wyróżnić się w dzisiejszym konkurencyjnym świecie. Jednym z kluczowych elementów tworzenia autentycznej i wpływowej marki jest zrozumienie i wykorzystanie archetypów marki. Ale czy...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
[instagram-feed]