Marka osobista w biznesie Justyna Kopeć blog artykuł

Marka osobista – Twoja recepta na sukces w biznesie

17 marca 2020

Kiedy spotykam się z przedsiębiorcami, rozmawiam z nimi na temat ich biznesu i ich marketingu. Widzę, z jakimi problemami oni się mierzą. Często od nich słyszę, że są sfrustrowani, niepewni swojej przyszłości, że biznes nie idzie tak jak powinien. Że nikt nie kupuje, nikt o nich nie słyszał, a rynek idzie do przodu i być może jest czas tylko na dużych graczy.

Jednak na rynku obserwuję też inną rzecz… sytuację, w której nigdy nie było lepszych czasów na budowanie własnego biznesu i jego rozwoju. Sytuację, w której często młodzi ludzie osiągają niesamowite sukcesy finansowe. W której amatorzy mają wyniki takie, jakie mogą mieć profesjonaliści i zawodowcy, czy też przeciętni ludzie mogą osiągać ponadprzeciętne rezultaty.

I na tym rynku, który jest pełny różnych możliwości, tylu otwartych drzwi, pojawia się tak naprawdę jedno pytanie: jak przejść z tej sytuacji, która jest trudna, do tej sytuacji, która byłaby lepsza i dzięki której rynek sam ustawiałby się pod naszymi drzwiami? Dla mnie odpowiedzią jest budowanie marki osobistej.

Jeff Bezos, szef Amazona, twierdzi, że marką osobistą jest to, co mówią o Tobie inni, gdy wyjdziesz z pokoju. Moim zdaniem jednak z punktu biznesowego to jest za mało. Zatem uzupełnię tę definicję o taki fragment, że marka osobista jest wówczas, kiedy inni chcą z Tobą robić biznes, nawet gdy nie poznali Ciebie osobiście.

Moim zdaniem budowanie marki osobistej jest podstawą do funkcjonowania na dzisiejszym rynku. Bo za Twoją marką osobistą będą szły nowe relacje, nowe zamówienia i nowe sprzedaże, ponieważ tak naprawdę ludzie zawsze kupują od ludzi. Kiedy mówimy językiem naszych odbiorców, językiem ich potrzeb, problemów i przyjemności, budujemy naszą eksperckość, za którą stoi odpowiedź na pytanie: dlaczego to od nas inni mieliby chcieć cokolwiek kupić? Dlaczego mieliby korzystać z naszych produktów czy usług?

Jeśli jeszcze nie budujesz swojej marki osobistej, to co stoi na przeszkodzie, że tego nie robisz? Jakie są powody, które powstrzymują Cię przed budowaniem personal brandingu?

Moi klienci często twierdzą, że brakuje im poczucia pewności siebie i przekonania o własnej eksperckości, o tym, że to co wiedzą, umieją, dokonali, może być dla kogoś wartościowe. A w końcu marka osobista to Ty. Od Ciebie wszystko się zaczyna i na Tobie wszystko się kończy.

Czy umiesz potraktować siebie jako Produkt? Czy wiesz, co się wyróżnia i dlaczego inni mają wybrać Ciebie? Jeśli nie, to musisz to wypracować, bo inaczej zginiesz w tłumie. Kiedy z moimi klientami wypracowuję przewagę konkurencyjną, to dziwią się oni, że tak mogą się zaprezentować. W naszym kursie on-line MARKA TY, który stworzyłam z Beatą Kapcewicz, jest to kluczowa kwestia. Bez tego bez sensu jest wychodzić na rynek, bo podświadomie sabotujesz swoje działania.

Nasz autorski program budowania marki osobistej zawiera system 5P. I kiedy już dookreślimy Ciebie, Twoją wartość i przewagę konkurencyjną (Produkt), możemy pracować nad tym, do kogo i na jakim rynku będziesz kierować swoje komunikaty i wartość (Partner). Trzecim obszarem jest obszar Pieniądze, bo przecież musisz wiedzieć, z czym na ten rynek wyjdziesz i za ile. A skoro już chcesz aktywnie działać, to dobrze byłoby, żebyś wiedział, jak to robić (Promocja on-line i off-line). Całość działań powinna być ujęta w Planowaniu i strategii.

Czy budując swoją markę już realizujesz zadania w tych pięciu obszarach, czy nadal funkcjonujesz w chaosie? Jeśli w chaosie to raczej nie powinieneś oczekiwać pozytywnych i konkretnych rezultatów. A przecież z czasach, kiedy wszystko jest tak do siebie podobne, to właśnie marka osobista może być Twoją unikalną receptą na sukces i Twoją niepodważalną przewagą konkurencyjną.

5 1 vote
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej to klucz do powodzenia w biznesie. Dzięki dobrej strategii zwiększysz zasięg swojej marki, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoje przychody. W tym artykule przedstawię 10 kroków, które pomogą Ci stworzyć lepszą...

Czy warto budować biznes na marce osobistej?

Z budowaniem marki osobistej wiąże się wiele korzyści, a gdy chodzi o prowadzenie biznesu, może to być klucz do sukcesu. Dzięki mojemu doświadczeniu jako doradczyni biznesowej, uważam, że budowanie silnej marki osobistej jest dobrym podejściem do poprawy wyników...

Jak nie przepalać budżetu reklamowego?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że reklama to inwestycja zarówno czasowa, jak i finansowa. Skuteczne zarządzanie budżetem reklamowym to elementarne zadanie dla każdej firmy. Jak uniknąć zbędnego rozrzutu środków? Jak kontrolować wydatki i odmierzać...

Subskrybuj
Powiadom o

2 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Działam i realizuję ten plan :). Jest produkt, określony partner, oczekiwania finansowe, jest prowadzona promocja, więc zakładam, że przyniesie to rezultaty. Oczywiście nie traktuję tego w kategoriach sprintu. Wydaje mi się, że budowanie marki osobistej to plan długoterminowy (być może do końca życia ;)). Istotna jest systematyczność, cierpliwość i jasno określony kierunek :).