Skąd mam wiedzieć co mnie wyróżnia na rynku Justyna Kopeć blog artykuł

Skąd mam wiedzieć, co mnie wyróżnia na rynku?

20 października 2020

Marek na rynku jest multum, konkurencja ogromna. Każda firma walczy o klienta, chce zaoferować mu coś, co wyróżni go spośród innych, sprawi, że właśnie z tą firmą dany klient chce współpracować. I tu rodzi się pytanie, skąd wiedzieć, dlaczego klienci wybierają współpracę ze mną, co ich do tego skłoniło? Ale także jak sprawić, żeby klienci pokochali moją markę, jak się skutecznie wyróżnić spośród tłumu, czym zachęcić klienta?

Często słyszę pytania: Jak ja to robię, że jestem skuteczniejsza od innych? Co przyciąga moich klientów, skoro inni oferują podobne usługi do moich, a nie są tak chętnie wybierani? Jak zbudowałam swoją markę?

I tu właśnie z pomocą przychodzą trzy narzędzia, które Ci przedstawię. Zaraz poznasz moją tajemnicę sukcesu i staniesz się równie atrakcyjny w swojej branży jak ja w Personal Brandingu.

 

1. Wiara w siebie, w produkt, w firmę, w branżę

„Jeżeli Ty nie wierzysz w siebie, to jak inni mają uwierzyć w Twoją markę?”
“Ty – marka warta miliony” Justyna Kopeć

To zdanie jest kluczem do sukcesu. Musisz uwierzyć w siebie, w swój produkt, w to co robisz, a wtedy będziesz najbardziej autentyczna, nie będziesz udawać, nie będziesz się denerwowała, zachwalając swoje produkty. Wszystko wypadnie świetnie i naturalnie, a klienci docenią to i również w to uwierzą.
Nie ma nic gorszego niż niepewność sprzedawcy, zastanawianie się nad tym, o czym ma powiedzieć. Daje to jasny sygnał – “Hej, ta babka nie wie, o czym mówi. Znajdziemy lepszego doradcę”. Musisz być pewna siebie, wierzyć w swój produkt i swoją wartość.

 

2. Mapa Kompetencji

Mapa kompetencji to narzędzie, które wymaga od Ciebie wglądu w siebie, w swoje możliwości, umiejętności. Jest to nic innego jak zebranie Twojej wiedzy, umiejętności, doświadczenia i Twojej osobowości i zastanowienie się, co w tym wszystkim jest ciekawego, wyróżniającego nas z tłumu.
Trzeba wszystko to pozbierać, połączyć i zobaczyć całościowo. Możemy to zobaczyć, na przykładzie osoby starającej się o pracę. Zapytana przez potencjalnego szefa o swoje doświadczenie, opowiada o swoim doświadczeniu zawodowym. A zapomina o innych umiejętnościach, które wykorzystuje poza pracą (np. pomagając mężowi, rodzicom, siostrze w ich biznesie). To także jest Twoim doświadczeniem, ale często o tym zapominamy, myśląc tylko o pracy. A może właśnie to będzie Twoim atutem, staniesz się wyjątkowa spośród innych osób, które tylko umieją obsługiwać fax i wypełniać kolumny w Excelu? Musisz spojrzeć na siebie, swoją markę całościowo. Musisz znaleźć coś, co odróżni Cię od innych, staniesz się unikalna.

Ja na przykład wiem, że to, co tworzę jest unikalne i wyjątkowe. Jesteśmy jedną z nielicznych w Polsce osób zajmujących się Personal Brandingiem. Dodatkowo posiadam umiejętności coachingu i trenerskie. Dlatego zdaję sobie sprawę, że moje usługi są wyjątkowe i to też powoduje, że znam swoją wartość.

Dlatego Ty też musisz znaleźć swój wyróżnik i jeśli go znajdziesz, jesteś już krok do przodu, jeśli chodzi o Twoją przewagę konkurencyjną. I może się okazać, że konkurencja nie ma już znaczenia, bo znasz swoje mocne strony i to, co Cię wyróżnia spośród konkurencji.

 

3. Zapytaj najbliższych

Jest to drugie, bardzo proste narzędzie, które powinniśmy stosować. Zapytasz: “Jak to? To mam pytać najbliższych? OK, ale o co i po co”? Zapytaj ich, jak Cię postrzegają, co im się podoba w tym co robisz, a co nie. Możesz również zapytać klienta, dlaczego wybrał akurat Ciebie, współpracę z Tobą. Co go do tego skłoniło, co było czynnikiem decydującym? Zapytaj szefa, dlaczego akurat Ciebie zatrudnił? Dostaniesz jasną odpowiedź, co przyciąga do Ciebie ludzi.

Ja na przykład zadając takie pytania, dowiedziałam się, że idę za grupą i grupa jest zadowolona. Zawsze wchodzę w interakcję z grupą, ze słuchaczami. Wymieniamy się pomysłami, doświadczeniami i to ich przyciąga.

Warto posiadać taką wiedzę i ją rozwijać, aby stać się jeszcze lepszym. Finalnie klienci dostaną to, czego oczekują, co najbardziej lubią, a wiadomo, że zadowolony klient to taki który zawsze Cię poleci. Dobrze spisywać takie pozytywne informacje, łączyć je, aby stać się jak najbardziej profesjonalnym i aby Twoja marka była jak najbardziej rozpoznawalna.

5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej to klucz do powodzenia w biznesie. Dzięki dobrej strategii zwiększysz zasięg swojej marki, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoje przychody. W tym artykule przedstawię 10 kroków, które pomogą Ci stworzyć lepszą...

Czy warto budować biznes na marce osobistej?

Z budowaniem marki osobistej wiąże się wiele korzyści, a gdy chodzi o prowadzenie biznesu, może to być klucz do sukcesu. Dzięki mojemu doświadczeniu jako doradczyni biznesowej, uważam, że budowanie silnej marki osobistej jest dobrym podejściem do poprawy wyników...

Jak nie przepalać budżetu reklamowego?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że reklama to inwestycja zarówno czasowa, jak i finansowa. Skuteczne zarządzanie budżetem reklamowym to elementarne zadanie dla każdej firmy. Jak uniknąć zbędnego rozrzutu środków? Jak kontrolować wydatki i odmierzać...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze