budowanie marki osobistej Justyna Kopeć blog artykuł

Świadome budowanie marki osobistej, czyli zasada 5S

Marka osobista to trend przyszłości. Coraz więcej pojawia się artykułów na ten temat, konkursów doceniających dobre praktyki w zakresie personal brandingu. W czasach, kiedy na znaczeniu tracą marki firmowe, to właśnie marka osobista nabiera dodatkowego znaczenia, a ludzie o wiele chętniej kupują od ludzi.

Co to jest marka osobista?

Marka osobista to skojarzenia jakie ludzie mają na Twój temat, na temat tego, co robisz i jaką wartość wnosisz na rynek. Zgodnie z tymi skojarzeniami będę chcieli z Tobą współpracować, kupować od Ciebie lub nie. Marka osobista to także obietnica, którą powinnaś dostarczyć na rynek. Obietnica jakości, skuteczności, pewności…

Marka osobista jest pojęciem z obszaru marketingu. Warto zastanowić się jak można ją skutecznie budować. W marketingu bardzo ważne są systemy, które możemy wdrażać, aby podnosić efektywność swoich działań. A skoro o systemach mowa, to w tym artykule blogowym przygotowałam dla Ciebie mój system świadomego budowania marki osobistej, który jest zamknięty w regule 5S.

Poznaj zatem mój autorski system świadomego budowania marki osobistej 5S:

1. Samoświadomość

Mam nadzieję, że już wiesz, że wszystko zaczyna się od Ciebie. Tak, Ty jesteś podstawą do wszelkich działań, zmian, wartości. A zatem skoro to Ty jesteś najważniejszym narzędziem, to powinnaś mieć świadomość tego, kim jesteś.

By sprostać dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości, musimy nieustannie się rozwijać. Wraz z naszym uczeniem się, poznawaniem nowych rzeczy, zachodzi w nas wiele zmian. Warto zatem sporządzić listę swoich kompetencji i systematycznie ją uzupełniać.

Poświęć trochę czasu i spisz swoje kompetencje zwłaszcza w czterech obszarach: 1. Wiedza, 2. Umiejętności, 3. Doświadczenie, 4. Osobowość, postawa i wartości. Niech to będzie Twój zasób, z którego będziesz korzystać budując swój biznes online.

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

2. Społeczność

Kluczem do rozwoju Twojej marki oraz do Twoich zarobków niewątpliwie jest społeczność, którą stworzysz przy swojej marce. Bez społeczności błądzisz jak dziecko we mgle nie wiedząc, jaką ofertę zaproponować i w konsekwencji ile możesz zarobić.

Każda szanująca się firma zaczyna swój marketing od określenia klienta idealnego, od poznania jego problemów i potrzeb. Wszak każda usługa i produkt powinna właśnie te rzeczy rozwiązywać i zaspokajać.

Gdy będzie znać swoją społeczność trzeci element mojego autorskiego systemu budowania marki osobistej 5S będzie już tylko komentarzem.

3. Sposób komunikacji

Kiedy wiesz kim jesteś, jakie są Twoje mocne strony i kiedy wiesz także kim jest Twój klient idealny, czas aby między Wami nastąpił przepływ komunikacji. Możesz w tym celu wykorzystać media społecznościowe, stronę internetową, networking i całą paletę możliwości offline’owych.

Pamiętaj, że tutaj chodzi o rozmowę, a nie wyłącznie o nadawanie komunikatu. Staraj się być zatem pomocna. Wnoś wartość w życie drugiego człowieka, bo po drugiej stronie zawsze jest osoba, a nie awatar.

Na początek wybierz 2-3 media społecznościowe, w których będziesz gromadzić swoją społeczność. Zastanów się również jaka forma komunikacji jest Ci najbliższa: tekst, wideo, grafika i zdjęcia? Komunikowanie powinno sprawiać Ci radość, zatem nie zmuszaj się do czegoś, co będzie powodowało Twoją udrękę.

4. System

W czwartym elemencie ważne jest ułożenie dotychczas wypracowanych rzeczy w spójny i jasny system. Jeśli chcesz mieć efekty, to musisz wiedzieć co powinnaś zrobić krok po kroku, aby faktycznie mieć konkretne rezultaty. Zaplanuj nie tylko działania, ale również co ma z nich wyniknąć: zwiększenie ilości osób lajkujących Twój fanpage, ilości osób odwiedzających Twoją stronę, ilości leadów w newsletterze, ilości komentarzy na blogu, informacji, które się na Twój temat ukazują w mediach, czy wreszcie zwiększenie sprzedaży (wypisz konkretne produkty i usługi oraz jaką ich liczbę chcesz sprzedaż i za jaką kwotę).

Rozpisz to wszystko z podziałem na rok, pół roku, kwartał, miesiąc, tydzień i dzień. Pamiętaj jednocześnie, że plan jest niczym, to planowanie jest wszystkim. Nie bój się eksperymentować, dodawać nowe elementy i usuwać te, które nie przynoszą rezultatów.

5. Sprzedaż

Bardzo długo sprzedaż miała dla mnie wydźwięk pejoratywny. Kojarzyła mi się z wciskaniem, naciąganiem, manipulacją. Na szczęście klika lat temu odczarowałam ją, gdy w końcu zrozumiałam, że sprzedawanie to tak naprawdę pomaganie. Bo gdy znasz swojego klienta, jego potrzeby i problemy, to naturalne jest, że chcesz pomóc mu je rozwiązać. W etycznej sprzedaży klientowi nie będziesz wciskać „parasolki w słoneczny dzień”.

Pamiętaj, że powinnaś zarabiać, zatem przestaw w końcu ograniczenia w swojej głowie i zacznij oferować swoje usługi i produkty innym ludziom. Jeśli stworzyłaś swoją społeczność, edukujesz ją, to nie czekaj w nieskończoność na zaoferowanie pierwszego produktu. Jeżeli Ty tego nie zrobisz, pójdą i kupią go u kogoś innego, a przecież nie o to Ci chodzi…

 

________________________

Na koniec zachęcam Cię do jeszcze jednego działania: sprawdzania, czy cały system, każdy element świadomego budowania marki osobistej 5S działa. Weryfikacja, analiza statystyk, jest podstawą, aby wyeliminować działania, które nam nie służą i móc ruszyć dalej.

Daj znać w komentarzu, czy realizujesz już niektóre punkty w ramach świadomego systemu budowania marki osobistej. A może masz inne elementy, które mogą uzupełnić ten proces? Twoja wypowiedź jest naprawdę dla mnie istotna. Może ona poszerzyć perspektywę również innych osób czytających ten artykuł.

5 6 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej to klucz do powodzenia w biznesie. Dzięki dobrej strategii zwiększysz zasięg swojej marki, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoje przychody. W tym artykule przedstawię 10 kroków, które pomogą Ci stworzyć lepszą...

Czy warto budować biznes na marce osobistej?

Z budowaniem marki osobistej wiąże się wiele korzyści, a gdy chodzi o prowadzenie biznesu, może to być klucz do sukcesu. Dzięki mojemu doświadczeniu jako doradczyni biznesowej, uważam, że budowanie silnej marki osobistej jest dobrym podejściem do poprawy wyników...

Jak nie przepalać budżetu reklamowego?

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że reklama to inwestycja zarówno czasowa, jak i finansowa. Skuteczne zarządzanie budżetem reklamowym to elementarne zadanie dla każdej firmy. Jak uniknąć zbędnego rozrzutu środków? Jak kontrolować wydatki i odmierzać...

Subskrybuj
Powiadom o

6 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Wierzę w wartość marki osobistej. Bardzo podoba mi się zasada 5S, świetne wsparcie w budowaniu własnej marki. A sprzedaż… też ją oswajałam, na szczęście skutecznie 😁

Justyna, dzięki za zaprezentowanie tego schematu. Układa on w głowie kroki, które musze podjac, aby działac w kierunku budowania swojej marki.

System budowania marki osobistej 5s jest dla mnie dobrą podpowiedzią, jak działać. Zrozumienie, że sprzedaż jest tak naprawdę ” pomocą” -ułatwia wiele i myślę, że już niedługo powiem, że tak jest u mnie. Jednak wciąż planowanie jest dla mnie bardzo trudne. Brnę małymi kroczkami do przodu.:). Dziękuję za konkretne wskazówki do pracy.:). Pozdrawiam : Bożena

[…] Więcej o świadomym budowaniu marki osobistej na zasadzie 5S znajdziecie tutaj: https://justynakopec.pl/swiadome-budowanie-marki-osobistej-czyli-zasada-5s/ […]