zasady używania hashtagów na Instagramie Justyna Kopeć blog artykuł

Świat zamknięty w hashtagu, czyli 5 skutecznych zasad używania hashtagów na Instagramie

29 marca 2018

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z mediami społecznościowymi, powinieneś już teraz zapoznać się z małym krzyżykiem, zwanym hashtagiem.

Światowe życie hashtaga rozpoczął Twitter na przełomie 2009 i 2010 roku. Miały one służyć do organizowania statusów. Dzisiaj jednak są wykorzystywane przez większość portali społecznościowych.

Królem hashtagów jest niewątpliwie Instagram. Korzystanie z nich na tym portalu pozwala użytkownikom wygodnie posegregować zdjęcia a także odnaleźć interesujące ich tematy. Według badań SumAll Blog poprawne używanie tagów pomaga w bardzo dużym stopniu zwiększyć liczbę obserwujących i polubień na profilu. Zastosowanie na Instagramie:

  • 1 tagu = 19-procentowy wzrost zainteresowania (polubienia bądź komentarze),
  • 8 tagów = 10-procentowy wzrost zainteresowania (polubienia bądź komentarze),
  • 11 i więcej tagów = 552-procentowy wzrost zainteresowania (polubienia bądź komentarze).

Jak sam widzisz, różnica jest wręcz kolosalna. Teraz i Ty możesz systematycznie budować swoje zasięgi, trzymając się kilku prostych zasad.

 

1. KONTO PUBLICZNE

Może to dziwna pierwsza zasada, ale nic nie da Tobie stosowanie hashtagów, jeśli Twoje konto będzie prywatne. Po pierwsze zatem ustaw swoje konto na Instagramie jako publiczne. Dzięki temu każda osoba szukająca tagu, którego użyłeś, będzie mogła odnaleźć Twoje zdjęcia. To również skuteczna metoda na zdobycie polubień i komentarzy pod zdjęciami oraz zwiększenie liczby obserwujących profil.

 

2. LICZBA HASHTAGÓW

Po przywołaniu badań, chyba Cię nie zaskoczę, gdy stwierdzę, że im więcej to tym lepiej. Na Instagramie maksymalnie można wykorzystać 30 tagów w poście. Ważne jest, abyś używał hashtagów dotyczących Twojego zdjęcia. Spamowanie wszystkimi możliwymi tagami raczej nie podniesie skuteczności Twojego przekazu, tym bardziej, że od dawna mówi się, że algorytmy Instagrama sczytują to, co jest na zdjęciu.

 

3. GDZIE UMIESZCZAĆ

Gdy wstawiasz hashtagi przed każdym wyrazem bądź wyrażeniem w poście, może się on okazać nieczytelny dla odbiorów. Podpowiem Ci, że równie skutecznie działają hashtagi wstawiane od razu w pierwszym komentarzu pod postem. Co ważne, zazwyczaj pierwszy komentarz nie jest widoczny dla odbiorców, więc całość wygląda bardzo estetycznie.

Świetnie również sprawdzają się hashtagi stosowane na koniec opisu w poście. Warto tylko zrobić przerwę, tak aby nie były widoczne w skrócie, który stosuje Instagram.

 

4. POPULARNOŚĆ TAGÓW

Skoro możesz wykorzystać aż 30 hashtagów do każdego posta, warto, abyś się zastanowił, jakie one będą. Ja uważam, że istotne jest wybranie 2-3 tagów własnych, co pomoże zorganizować i wyróżnić Twój profil. Być może nie dadzą one od razu Tobie nowych obserwujących, ale w perspektywie czasu, takie podejście jest warte pracy.

Następnie proponuję umieszczenie około 20 tagów o średniej mocy, czyli takich, których popularność to od kliku do kilkudziesięciu tysięcy. Moim zdaniem dopiero ostatnie 7-8 hashtagów powinno być sklasyfikowanych w topie popularności. Hashtagi o kilkusettysięcznych czy milionowych zasięgach powodują, że trudno się na nich wybić, gdyż nasz post szybko ucieka do dołu pod wpływem świeższych postów.

Przy okazji pamiętaj o tym, żeby nie stosować w każdym poście identycznych hashtagów metodą kopiuj-wklej. Instagram może uznać Ciebie z spamera i na Twoje konto nałożyć Shadowban. A gdy będziesz już banowany, naprawdę musisz mocno się postarać, aby ten zakaz był zdjęty z Twojego konta. Pisałam o tym więcej w ostatnim artykule na blogu. Zatem możesz się z nim zapoznać klikając na link.

 

5. JĘZYK

Ostatnia porada nie jest może oczywista, ale bardzo ważne jest w jakim języku i do jakich odbiorców się komunikujesz. Gdy będziesz stosować tagi anglojęzyczne, prawdopodobnie szybko zwiększysz ilość obserwujących Twój profil. Jednak sam musisz odpowiedź sobie na pytanie, czy o to chodzi? Jeśli budujesz profil, którego zadaniem jest zwiększenie rozpoznawalności marki na lokalnym rynku, taka taktyka nie jest najlepsza. Zatem ponownie wracamy do podstaw: kto jest Twoim odbiorcą? Tworząc tagi w języku polskim, zwiększasz szanse na wartościowy ruch i odbiorców, którzy dzięki mądrej strategii marketingowej, mogą stać się Twoimi klientami.

 

_____________________________________

Powyższe zasady to całkowita podstawa używania hashtagów. Podejmując systematyczne działania na Instagramie, a pamiętaj, że systematyczność na tym portalu oznacza co najmniej 1 post dziennie, możesz być pewny wzrostu liczby obserwujących Twój profil.

Być może zastanawiasz się teraz, które hashtagi są obecnie najbardziej popularne i najczęściej wyszukiwane w Polsce. Tagi o milionowych zasięgach to: #polishgirl #poland #polishboy #polish #warsaw #polska #warszawa #krakow #kocham #wakacje #dzień #moja

W tym wszystkim istnieje jeszcze iście Instagramowy kodeks etyczny stosowania hashtagów. Aplikacja bowiem stara się kontrolować znaczniki na tyle, aby nie zawierały one nieodpowiednich i pornograficznych treści. Pośród zakazanych tagów są te najbardziej oczywiste, o jednoznacznych skojarzeniach, ale i te, które w ogóle nie kojarzą się z niewłaściwymi treściami, ale były często zgłaszane przez użytkowników Instagrama jako spam. Na szczęście dla nas, chodzi o hashtagi w języku angielskim.

co Instagram wprowadził na czarną listę? Według portalu Bet.com znajdują się na niej następujące frazy: #adulting, #alone, #americangirl, #attractive, #balenciaga, #balls, #bikinibody, #brain, #cheeky, #citycentre, #costumes, #damngirl, #date, #dating, #desk, #direct, #dutchgirl, #easter, #elevator, #everybodyisbeautiful, #girlsonly, #hardsummer, #hotgirls, #hotguy, #instagirl, #instamood, #italiano, #kissing, #lingerie, #master, #mexicangirl, #mirrorphoto, #models, #newyears, #newyearsday, #pornfood, #publicrelations, #russiangirl, #saltwater, #shesquats, #shower, #single, #singlelife, #skype, #snap, #snapback, #snapchat, #snapme, #sopretty, #spanishgirl, #stranger, #streetphoto, #sunbathing, #tag4like, #teens, #tgif, #todayimwearing, #twerk, #valentinesday, #whitegirl, #woman, #women, #workflow

Zwróć zatem uwagę na to, jakie hashtagi stosujesz próbując powiększyć grono obserwujących Twój profil. Być może zdarzyło się Tobie użyć #books, #pornfood, #alone czy #instagirl. Jeśli tak, to akurat te znaczniki są blokowane przez algorytmy Instagrama. Blokada polega na tym, że są one całkowicie niewidoczne dla użytkowników lub ich widoczność ogranicza się do 30-stu wpisów nimi otagowanych dziennie.

Cóż, teraz pozostaje mi życzyć Tobie powodzenia w tworzeniu profilu na Instagramie oraz wielotysięcznych zasięgów Twoich postów. Nic jednak nie zastąpi dobrze zrobionego zdjęcia. Bo pierwsze, co widzi Twój potencjalny odbiorca, to właśnie kwadrat ze zdjęciem. Na nic zda się praca nad opracowaniem hashtagów, gdy prezentowana grafika będzie nieciekawa.

Jeśli nie wiesz jak rozpocząć przygodę z własnym profilem na Instagramie, zapraszam Ciebie do kontaktu ze mną. Pokażę Tobie, jak poprawnie prowadzić konto i zdradzę kilka zakulisowych sztuczek, które pomagają skutecznie wypromować profil.

Tytuł: Jak rozhulać swój Instagram w 30 dni?
Autor: Justyna Kopeć
ISBN: 978-83-947227-3-9
Ilość stron: 102 strony wraz z kartami pracy
Wersja: PDF

Chcesz poznać skuteczne metody, jak rozhulać swój Instagram w 30 dni? Kup turbo-poradnik dla tych, którzy chcą mieć konkretne efekty i nie boją się zaangażować.

Czego się dowiesz z tego podręcznika:
– jak zoptymalizować swój profil
– o co chodzi z nazwą użytkownika i nazwą profilową
– jak na Instagramie widzą Ciebie inni
– jakie aplikacje można wykorzystać do przerobienia zdjęcia profilowego, do zwiększenia ilości linków klikalnych i do planowania postów
– jak nie zaszkodzić sobie w zakresie bezpieczeństwa naszego konta
– co to jest post i jak go poprawnie zbudować
– czy hashtagi mogą spowodować ban na naszym koncie
– dlaczego InstaStories i transmisje na żywo są koniecznością w budowaniu marki na Instagramie
– jakie zadania należy wykonywać, aby dbać o relacje z odbiorcami
– jak ustalić strategię dla swojego profilu na Instagramie

4.8 4 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Jak wybrać archetyp marki, który przyciągnie Twoją grupę docelową?

Budowanie marki osobistej to złożony proces, który wymaga przemyślanej strategii, a jednym z kluczowych elementów tej strategii jest wybór archetypu marki. Archetypy marki to narzędzia, które pozwalają przekazać wartości, misję oraz osobowość Twojej działalności w...

Subskrybuj
Powiadom o

2 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Witam bardzo cieszę się, że mogłam przeczytać artykuł oraz wziąć udział w spotkaniu szkoleniowym. Dzięki temu zgłębiłam swoją wiedzę, poukładałam w głowie to co już wiem i uzupełniłam wiedzę o nowe informacje. Bardzo żałuję, że dopiero teraz trafiłam na Justynę Kopeć, być może dziś mój biznes byłby już w innym miejscu. Ale jak to mówią lepiej późno, niż wcale. Serdecznie polecam.

[…] Tak, to te czarodziejskie słowa, które poprzedza #. Jednak jak pokazują statystyki część osób ma z nimi problemy. Aby hashtag spełniał swoją funkcję, musi odpowiadać pewnym wytyczonym regułom. Te krótkie hasła powinny być proste do zapamiętania. Warto wybrać takie hasztagi, które będą wiązały się z marką, którą promujemy. Najczęściej popełnianym błędem jest umieszczanie spacji pomiędzy # a słowem. W tym przypadku mechanizm nie będzie działał poprawnie. Kolejnym z nich jest wstawianie nieprzemyślanych i nieadekwatnych słów. Używanie niepoprawnych hasztagów sprawi, że naszą grupą docelową staną się inne osoby niż byśmy chcieli. Nie starajmy się także zamknąć w jednym hasztagu całego zdania, to również nie skutkuje niczym dobrym. Popularne hasztagi również nie są do końca dobrym wyborem.… Czytaj więcej »

[instagram-feed]