Oto jakie treści najlepiej działają na Instagramie i jak je wykorzystać w budowaniu marki osobistej Justyna Kopeć

Oto jakie treści najlepiej działają na Instagramie i jak je wykorzystać w budowaniu marki osobistej

Jako doświadczona doradczyni biznesowa i ekspertka w dziedzinie budowania marki osobistej, wiem, że istnieją różne typy treści, które przyciągają uwagę i angażują obecnych oraz nowych obserwatorów. W dzisiejszym artykule chcę opowiedzieć o sześciu rodzajach treści, które moim zdaniem są najlepsze do wykorzystania w budowaniu marki osobistej na Instagramie.

 

1. Treści “zza kulis”

Wszyscy lubimy zajrzeć za kulisy i zobaczyć, co dzieje się “od kuchni”. Pokazywanie swojego codziennego życia i działań w biznesie jest świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania i budowanie relacji z Twoimi obserwatorami na Instagramie. To także dobry sposób na pokazanie swojego podejścia do biznesu i promocję swojego produktu.

Przykład: Jeśli prowadzisz własną agencję reklamową, możesz pokazać kulisy pracy przed realizacją ważnego projektu lub zrobić krótkie video, w którym opowiesz o swojej codzienności przy pracy.

 

2. Recenzje produktów

Opinie i recenzje produktów są jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Pokazują one, jak Twój produkt lub usługa wpłynęły na życie innych ludzi i mogą pomóc w podjęciu decyzji zakupowej.

Przykład: Jeśli prowadzisz firmę związaną z kosmetykami naturalnymi, możesz pokazać na zdjęciach oraz video, jakie efekty uzyskały klientki po użyciu Twojego produktu, co przyciągnie również nowych klientów.

 

3. Rekomendacje klientów

Rekomendacje klientów to świetny sposób na pokazanie, jak Twoja firma wpływa na życie i satysfakcję klientów. Ludzie często kierują się opiniami innych ludzi, gdy decydują się na zakup produktu lub usługi, dlatego warto je wykorzystać w budowaniu marki.

Przykład: Jeśli prowadzisz firmę związaną z cateringiem, możesz umieścić zdjęcia z przyjęć u klientów, a pod tym rekomendacje klientów, dotyczące jakości jedzenia, obsługi oraz dostarczonej jakości. Na pewno skłoni to nowych klientów do skorzystania z Twoich usług.

 

4. Karuzele

Karuzele to doskonałe narzędzie do pokazywania różnych aspektów Twojego biznesu w jednym poście (pamiętaj, że możemy zamieścić aż 10 grafik/zdjęć w jednym poście). Pozwalają one na pokazanie produktów oraz usług w różnych kategoriach lub na przedstawienie ciekawych faktów o swoim biznesie bądź krótkich porad dla odbiorców.

Przykład: Jeśli prowadzisz sklep internetowy z produktami organicznymi, możesz stworzyć karuzelę ze zdjęciami Twoich produktów z opisem oraz menu, a także pokazać, jakie korzyści przynoszą produkty naturalne, opisując krótko ich właściwości i korzyści dla zdrowia. Karuzele są łatwe do przewijania i pozwolą Twoim obserwatorom łatwiej zrozumieć, co oferujesz.

 

5. Poradniki

Poradniki to idealny rodzaj treści dla tych, którzy chcą pokazać swoją wiedzę i pomagać ludziom w rozwiązywaniu różnych problemów. Mogą one dotyczyć różnych aspektów życia, od biznesu po zdrowie, a także obejmować różne formaty, takie jak zdjęcia, wideo lub infografiki.

Przykład: Jeśli prowadzisz firmę z zakresu marketingu internetowego, możesz stworzyć infografikę lub krótki filmik, który wyjaśni, jak działa reklama online. Pomoże to Twoim obserwatorom zrozumieć, jak działa ta branża, co będzie ciekawym wstępem do Twojego biznesu.

 

6. “Jak zrobić” (ang. “how to”)

Podobnie jak poradniki, “jak zrobić” to doskonały sposób na pokazanie swojego know-how i pomaganie Twoim obserwatorom w osiąganiu swoich celów. Mogą one dotyczyć różnych działań, takich jak gotowanie, samodzielne robienie rzeczy, malowanie itp.

Przykład: Jeśli jesteś architektką wnętrz, możesz pokazać krótki filmik, który wyjaśni, jak zmienić wystrój pokoju w prosty sposób, bez konieczności wynajęcia drogiego projektanta. To pomoże Twoim obserwatorom zrobić coś samemu i tym samym skłoni ich do korzystania z Twojego doświadczenia.

 

 

Podsumowanie

Instagram to doskonałe narzędzie dla przedsiębiorczych kobiet, które chcą budować swoją markę osobistą online. Wykorzystanie różnych rodzajów treści, takich jak “za kulisami”, recenzje produktów, rekomendacje klientów, karuzele, poradniki i “jak zrobić”, pozwolą na zwiększenie zaangażowania i budowanie relacji z Twoimi obserwatorami. Warto pamiętać, że treści powinny być dobrane pod grupę docelową i tematykę Twojej marki, podczas gdy różnorodność formatów pomoże w utrzymaniu uwagi na Instagramie. Dlatego, eksperymentuj z różnymi formami i treścią, by zyskać zadowolonych klientów i nowych interesariuszy do swojego biznesu.

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

3 sekrety marki osobistej, o których nie miałaś pojęcia

Budowanie marki osobistej to proces, który wymaga czasu, zaangażowania i odpowiedniej strategii. Większość z nas słyszała o podstawowych zasadach budowania wizerunku – takich jak autentyczność, spójność czy wartości. Jednak istnieją pewne ukryte aspekty tworzenia...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
[instagram-feed]