4 powody, dla których powinnaś prowadzić bezpłatne konsultacje w swoim biznesie online

27 kwietnia 2022

 

Dopiero zaczynasz swoje działania w Internecie? Chcesz rozwinąć swoją markę, ale brakuje Ci potwierdzonego doświadczenia, z którego bierze się wiarygodność? A może uważasz, że czas jest na zmiany i na zwiększenie swoich przychodów. Wprowadzenie do oferty bezpłatnych konsultacji może rozwiązać każdy z tych problemów.

Poznaj zatem 4 powody, dla których powinnaś prowadzić bezpłatne konsultacji w swoim biznesie online:

1. Stawiasz się w roli eksperta

Budując markę osobistą powinnaś być ekspertką w swojej branży. Mam nadzieję, że o tym wiesz. Muszą się o tym jednak dowiedzieć także Twoi odbiorcy. Wprowadzając do swojej oferty konsultacje od razu stawiasz się w roli osoby, która WIE, a zatem eksperta.

Aureola eksperta sprawia, że więcej osób zaczyna Ci ufać i za Tobą podążać. Ty również nabywasz więcej pewności siebie i zaczyna to być widoczne w Twojej komunikacji.

 

2. Budujesz swoje portfolio

Kiedy zaczynamy działać online, zazwyczaj brakuje nam dowodów naszej skuteczności. Kiedy udzielasz bezpłatnej konsultacji jej jakość musi być na najwyższym poziomie. Być może osoba konsultowana nie zapłaci Ci banknotami, ale może to zrobić wystawiając Tobie rekomendację. Niekiedy z takiego polecenia zyskasz klientów, których już będzie stać na Twoją ofertę.

Pamiętaj o tym, aby po konsultacji sprawdzić, czy zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie zostało zastosowane. Jeśli tak, to Ty wyjdź z inicjatywą dotyczącą udzielenia rekomendacji. Zadowolona osoba zwykle o tym nie myśli, a przecież Tobie są potrzebne potwierdzenia jakości świadczonych przez Ciebie usług. Nie czekaj, tylko wychodź z inicjatywą. Gwarantuję, że nie usłyszysz „nie”. To ważne, bo budujesz swoje portfolio i wiarygodność na rynku.

 

3. Poznajesz palące problemy swoich odbiorców

Osoba podczas konsultacji jest zwykle bardziej otwarta niż ta sama osoba pisząca komentarze pod postami czy zostawiająca swoją opinię w ankiecie. Poza tym, skoro jesteście we dwie, to zawsze możesz dopytać, doprecyzować. Dzięki temu jesteś w stanie dotrzeć do prawdziwego problemu swojego klienta.

Masz niesamowitą szansę zrobić badanie rynku. Wiesz, czego i dlaczego najbardziej potrzebuje odbiorca i na tej podstawie możesz przygotować swoje posty oraz materiały płatne.

 

4. Zwiększasz sprzedaż

Jeśli poprowadzisz konsultacje w odpowiedni sposób, to w pewnym momencie Klient sam zapyta Ciebie o możliwość kupienia płatnego rozwiązania. Jednak… tak, musi zaistnieć kilka elementów, które będą temu sprzyjać.

Ważne jest, abyś ustaliła zasady. Ustalenie zasad sprawia, że Twoja marka jest postrzegana jako konkretna. Określ czas trwania konsultacji. Nie ma nic gorszego niż klient, który uznaje, że masz dla niego nieograniczony czas i w związku z tym możesz mu udzielać konsultacji przez godzinę czy dwie. Dookreśl, iloma tematami możesz się zająć podczas trwania bezpłatnych konsultacji oraz poproś klienta o przygotowanie się przed spotkaniem, aby podczas niego nie tracić już czasu.

Zasady powodują, że łatwiej przechodzi się do sprzedaży, bo zawsze jest niedosyt. Bardzo często już pod koniec bezpłatnej konsultacji pyta, czy możemy zaproponować mu rozwiązanie płatne.

 

______________________
Jeśli chciałabyś poznać mój tajny sposób na sprzedawanie podczas bezpłatnych konsultacji, zapraszam Cię do kupienia mojego półtoragodzinnego szkolenia online, podczas którego przedstawiam mój tajny schemat bezpłatnych konsultacji, dzięki któremu zarabiam średnio 400 zł w pierwszym kontakcie z daną osobą. Zobacz, jakie sposoby stosować, aby to klient pytał o Twoją ofertę, zanim Ty zaczniesz ją przedstawiać. Kliknij TUTAJ.

Osoby, które ten materiał oglądały, mówiły, że zawiera same konkrety i można na jego podstawie przygotować schemat konsultacji dla niemalże każdej branży.

5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

10 cech naprawdę dobrej marki osobistej

10 cech naprawdę dobrej marki osobistej

Czym właściwie jest osobista marka? To tak naprawdę po prostu sposób w jaki inni postrzegają Ciebie i Twoją unikalną tożsamość. W erze mediów społecznościowych, budowanie dobrej marki osobistej stało się niezwykle ważne. W końcu przedstawienie siebie w pozytywnym...

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej to klucz do powodzenia w biznesie. Dzięki dobrej strategii zwiększysz zasięg swojej marki, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoje przychody. W tym artykule przedstawię 10 kroków, które pomogą Ci stworzyć lepszą...

Jakie umiejętności są potrzebne marce osobistej do rozwoju?

Budowanie marki osobistej wymaga nie tylko wytrwałości i kreatywności, ale również określonych umiejętności, które pomogą Ci rozwijać swoją markę i przyciągać klientów. W dzisiejszych czasach, świat biznesu zmienia się bardzo szybko i jako marka osobista musisz być w...

7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes online

Rozpoczynanie swojego biznesu może być zarówno ekscytujące, jak i przerażające. Jednak, dzięki Internetowi, możesz zacząć budować swoją markę i generować dochód w zaciszu własnego domu. W tym artykule, przedstawię 7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze