3 kluczowe powody, dla których Twoja strategia sprzedaży online powinna obejmować wideo

5 kwietnia 2022

Coraz mocniej wkraczamy w świat wideo. Kiedy kilka lat temu podczas szkoleń mówiłam o tym, że w niedalekiej przyszłości komunikacja wideo będzie stanowić podstawową formę funkcjonowania w social media, większość osób patrzyła na mnie ze zdziwieniem. Także dlatego, że trudnością dla nich było wyciągnięcie smartfona i nagranie live’a. Dzisiaj ignorowanie wideo w swoim biznesie online może prowadzić do niskich przychodów i osłabia naszą pozycję wobec konkurencji.

Wideo to nie tylko film, który nagrywasz w profesjonalnym studio. Ba, rzekłabym, że tylko ułamek materiałów wideo oddajemy w ręce profesjonalistów. Zwróć uwagę na to, że kiedy mówię o wideo myślę o: materiałach wideo nagrywanych na YouTube czy Facebooka, live’ach, relacjach, rolkach, tik-tokach, Zoomach czy webinarach. To są podstawowe formy wideo, z których marki korzystają na co dzień.

 

Korzystanie z filmów przez marki (osobiste i firmowe) niesie ze sobą wiele korzyści. Poznaj zatem kluczowe powody, dla których Twoja strategia sprzedaży online powinna obejmować wideo:

 

1. Wideo wspiera podróż klienta

Budując ścieżkę klienta, musimy wiedzieć, że część naszych treści powinna budować świadomość marki, część prowadzić do rozważania zakupu, no i część do wspierania decyzji zakupowej. Biorąc pod uwagę fakt, że dzisiaj potrzeba od 7 do 21 kolejnych kontaktów budujących zainteresowanie i zaufanie, to wideo najbardziej wpisuje się w ten format. Kiedy stworzysz wideo wspierające odpowiedni moment podróży klienta, zaufanie do Twojej marki jest na wyższym poziomie.

Jakie wideo powinnaś tworzyć w ramach podróży klienta:

  • – edukacyjne – mów o korzyściach płynących z Twojego rozwiązania, co zmieni się w życiu prywatnym czy zawodowym Twojego klienta
  • dowód społeczny (social proof) – pokazuj klientów, dla których Twoje rozwiązanie było strzałem w dziesiątkę, rób wywiady ze swoimi zadowolonymi klientami
  • zza kulis – pokazuj, jak przygotowujesz nowe wdrożenia, jak pracujesz z klientami, na co zwracasz uwagę

2. Wideo odsiewa klientów od nie klientów

W biznesie również ważna jak cała otoczka marketingowa, jest umiejętność odsiewania klientów od nie klientów. Wideo w tym zakresie jest rewelacyjne, bowiem już po kilku sekundach osoba, która je ogląda wie, czy z daną marką jest jej po drodze, czy też nie. To po prostu oszczędza nasze budżety reklamowe i inwestycje w odbiorców, którzy na pewno nie będą naszymi klientami (a tych zdeklarowanych jest około 30%).

Jakie wideo powinnaś tworzyć, aby odsiać klientów od nie klientów:

  • historie Twojej marki – pokazuj skąd się wywodzisz, jaka jest Twoja misja, wizja i wartości, co jest dla Ciebie kluczowe
  • zasady – pokazuj jakie zasady współpracy z klientami u Ciebie obowiązują, jakie zachowania akceptujesz i oczekujesz, a jakich nie, wyznaczanie granic daje też poczucie bezpieczeństwa w kontakcie z Twoją marką

3. Wideo obniża koszty reklam

Tak, to też niewątpliwie istotny element, dla którego powinniśmy uwzględnić właśnie wideo w swojej komunikacji. Jeśli chcesz rozwijać swój biznes online, to inwestycja w reklamę jest Twoim obowiązkiem. Nie będę w tym artykule tłumaczyła, dlaczego tak jest, po prostu nie wyskalujesz swojego biznesu bez reklamy. Wideo da Ci szansę pokazać się szerszej grupie odbiorców. Jeżeli zrobisz je na smartfonie, to daje złudzenie zwykłego postu, a nie reklamy i w związku z tym chętniej będzie klikane.

Jakie wideo powinnaś zaplanować do reklamy:

  • produktowe – jeśli masz jakąś ofertę, pokaż w wideo korzyści Twojego rozwiązania
  • zaproszenia na webinary, wyzwania, wydarzenia – opowiedz, jaką wartość odbiorcy otrzymają dołączając do danego wydarzenia
  • edukacyjne – opisz 2-3 punkty w danym zakresie, a po więcej zaproś na swój blog

 

________________________________________

Wierzę, że przekonałam Cię do sięgnięcia po treści wideo. Wiem, początki bywają trudne, ale rozpoczęcie jest lepsze niż czekanie. Nieważne czy nagrywasz wideo samodzielnie, czy oddajesz się w ręce profesjonalnej agencji, zawsze jest ten moment strachu. Najlepszym sposobem, aby go przełamać jest praktykowanie. Dodałabym do tego również przygotowanie, czyli opracowanie wstępnego konspektu, o czym chcesz zrobić swoje wideo. To pomaga, gdy myśli w głowie eksplodują, a język się plącze.

Zapraszam Cię również do skorzystania z mojego autorskiego programu Akademia Transmisji na Żywo. Dwa razy w roku odbywa się nabór do warsztatów ze mną – sprawdź, kiedy będzie kolejna edycja. Możesz też skorzystać z kursu online, który jest dostępny przez cały rok – kliknij TUTAJ.

5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Transformacja marki: Jak zmienić swój archetyp marki?

Marka osobista, podobnie jak każda marka, może ewoluować i zmieniać się z biegiem czasu. Czasami zmiana jest konieczna, aby lepiej odzwierciedlić nowe wartości, misje lub zmiany w otoczeniu rynkowym. Jednym ze skutecznych sposobów na przeprowadzenie transformacji...

Zrozumienie 12 archetypów marki: Kompletny przewodnik

Budowanie marki osobistej to coś więcej niż tylko logo i kolorystyka. To także sposób, w jaki komunikujesz swoje wartości i osobowość. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w budowaniu marki jest zrozumienie archetypów marki. Archetypy pomagają stworzyć głębokie,...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
[instagram-feed]