3 kluczowe powody, dla których Twoja strategia sprzedaży online powinna obejmować wideo

5 kwietnia 2022

Coraz mocniej wkraczamy w świat wideo. Kiedy kilka lat temu podczas szkoleń mówiłam o tym, że w niedalekiej przyszłości komunikacja wideo będzie stanowić podstawową formę funkcjonowania w social media, większość osób patrzyła na mnie ze zdziwieniem. Także dlatego, że trudnością dla nich było wyciągnięcie smartfona i nagranie live’a. Dzisiaj ignorowanie wideo w swoim biznesie online może prowadzić do niskich przychodów i osłabia naszą pozycję wobec konkurencji.

Wideo to nie tylko film, który nagrywasz w profesjonalnym studio. Ba, rzekłabym, że tylko ułamek materiałów wideo oddajemy w ręce profesjonalistów. Zwróć uwagę na to, że kiedy mówię o wideo myślę o: materiałach wideo nagrywanych na YouTube czy Facebooka, live’ach, relacjach, rolkach, tik-tokach, Zoomach czy webinarach. To są podstawowe formy wideo, z których marki korzystają na co dzień.

 

Korzystanie z filmów przez marki (osobiste i firmowe) niesie ze sobą wiele korzyści. Poznaj zatem kluczowe powody, dla których Twoja strategia sprzedaży online powinna obejmować wideo:

 

1. Wideo wspiera podróż klienta

Budując ścieżkę klienta, musimy wiedzieć, że część naszych treści powinna budować świadomość marki, część prowadzić do rozważania zakupu, no i część do wspierania decyzji zakupowej. Biorąc pod uwagę fakt, że dzisiaj potrzeba od 7 do 21 kolejnych kontaktów budujących zainteresowanie i zaufanie, to wideo najbardziej wpisuje się w ten format. Kiedy stworzysz wideo wspierające odpowiedni moment podróży klienta, zaufanie do Twojej marki jest na wyższym poziomie.

Jakie wideo powinnaś tworzyć w ramach podróży klienta:

  • – edukacyjne – mów o korzyściach płynących z Twojego rozwiązania, co zmieni się w życiu prywatnym czy zawodowym Twojego klienta
  • dowód społeczny (social proof) – pokazuj klientów, dla których Twoje rozwiązanie było strzałem w dziesiątkę, rób wywiady ze swoimi zadowolonymi klientami
  • zza kulis – pokazuj, jak przygotowujesz nowe wdrożenia, jak pracujesz z klientami, na co zwracasz uwagę

2. Wideo odsiewa klientów od nie klientów

W biznesie również ważna jak cała otoczka marketingowa, jest umiejętność odsiewania klientów od nie klientów. Wideo w tym zakresie jest rewelacyjne, bowiem już po kilku sekundach osoba, która je ogląda wie, czy z daną marką jest jej po drodze, czy też nie. To po prostu oszczędza nasze budżety reklamowe i inwestycje w odbiorców, którzy na pewno nie będą naszymi klientami (a tych zdeklarowanych jest około 30%).

Jakie wideo powinnaś tworzyć, aby odsiać klientów od nie klientów:

  • historie Twojej marki – pokazuj skąd się wywodzisz, jaka jest Twoja misja, wizja i wartości, co jest dla Ciebie kluczowe
  • zasady – pokazuj jakie zasady współpracy z klientami u Ciebie obowiązują, jakie zachowania akceptujesz i oczekujesz, a jakich nie, wyznaczanie granic daje też poczucie bezpieczeństwa w kontakcie z Twoją marką

3. Wideo obniża koszty reklam

Tak, to też niewątpliwie istotny element, dla którego powinniśmy uwzględnić właśnie wideo w swojej komunikacji. Jeśli chcesz rozwijać swój biznes online, to inwestycja w reklamę jest Twoim obowiązkiem. Nie będę w tym artykule tłumaczyła, dlaczego tak jest, po prostu nie wyskalujesz swojego biznesu bez reklamy. Wideo da Ci szansę pokazać się szerszej grupie odbiorców. Jeżeli zrobisz je na smartfonie, to daje złudzenie zwykłego postu, a nie reklamy i w związku z tym chętniej będzie klikane.

Jakie wideo powinnaś zaplanować do reklamy:

  • produktowe – jeśli masz jakąś ofertę, pokaż w wideo korzyści Twojego rozwiązania
  • zaproszenia na webinary, wyzwania, wydarzenia – opowiedz, jaką wartość odbiorcy otrzymają dołączając do danego wydarzenia
  • edukacyjne – opisz 2-3 punkty w danym zakresie, a po więcej zaproś na swój blog

 

________________________________________

Wierzę, że przekonałam Cię do sięgnięcia po treści wideo. Wiem, początki bywają trudne, ale rozpoczęcie jest lepsze niż czekanie. Nieważne czy nagrywasz wideo samodzielnie, czy oddajesz się w ręce profesjonalnej agencji, zawsze jest ten moment strachu. Najlepszym sposobem, aby go przełamać jest praktykowanie. Dodałabym do tego również przygotowanie, czyli opracowanie wstępnego konspektu, o czym chcesz zrobić swoje wideo. To pomaga, gdy myśli w głowie eksplodują, a język się plącze.

Zapraszam Cię również do skorzystania z mojego autorskiego programu Akademia Transmisji na Żywo. Dwa razy w roku odbywa się nabór do warsztatów ze mną – sprawdź, kiedy będzie kolejna edycja. Możesz też skorzystać z kursu online, który jest dostępny przez cały rok – kliknij TUTAJ.

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Kim jest Twój idealny klient? 3 kroki do określania grupy docelowej

Kim jest Twój idealny klient? 3 kroki do określania grupy docelowej

Czy jesteś właścicielką kobiecego biznesu, która szuka definicji swojego idealnego klienta? Chociaż proces określania docelowej grupy odbiorców może być skomplikowany, istnieją trzy proste kroki, które możesz podjąć, aby zidentyfikować i dotrzeć do swojego idealnego...

Unikaj tych 7 typowych błędów w budowaniu marki osobistej

Witaj w świecie personal brandingu! Każda kobieta ma moc, aby zdefiniować i ukształtować swoją własną markę osobistą. Ale jak w przypadku każdej nowej umiejętności, po drodze na pewno popełni się kilka błędów. Zebrałam 7 najczęstszych błędów w personal brandingu...

Uwolnij moc Archetypów Marki, aby odkryć swoją Autentyczną Tożsamość

Jako kobieta wiesz, że Twoja tożsamość to coś więcej niż to, co robisz lub jak wyglądasz. Kształtują ją wartości, przekonania i doświadczenia, które składają się na to, kim jesteś. Ale czy wiesz, że możesz wykorzystać archetypy marki, aby jeszcze bardziej zdefiniować...

Najnowsze trendy w personal brandingu kobiet na rok 2023

W miarę jak świat się zmienia, zmienia się również sposób, w jaki się komunikujemy i promujemy. Dla kobiet, personal branding jest niezbędnym narzędziem do zdobycia wiarygodności, nawiązania kontaktów i znalezienia sukcesu w życiu zawodowym. Wkraczając w rok 2023,...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze