Rekrutacja przez Messenger

Rekrutacja przez Messenger do branży MLM

1 marca 2022

Głównym mottem działalności MLM jest pomaganie innym osobom poprzez sprzedaż potrzebnych im produktów i propozycję dołączenia do grupy osób zarabiających na MLM. Od tego, ilu osobom pomożesz, zależy wysokość Twoich zysków w marketingu sieciowym. Istotną rolę w budowie siatki partnerów i zwiększaniu zysków odgrywa Messenger. Jak wykorzystać prywatne konto Messengera w MLM? Poznaj zasady zapraszania partnerów do marketingu sieciowego. Naucz się, jak prowadzić rekrutację przez Messenger do branży MLM!

Dlaczego warto korzystać z Messengera w MLM?

Spójrz, ile zalet ma ten komunikator w tworzeniu siatki partnerów biznesowych:

  • oszczędność czasu,
  • budowanie relacji,
  • personalizowanie wiadomości,
  • kontrola nad procesem komunikacji,
  • wysoka dostarczalność wiadomości,
  • łatwa dostępność na wszystkich urządzeniach z dostępem do Internetu.

 

Poznaj 3 grupy odbiorców komunikatów wysyłanych przez Messenger

  1. “Ciepły rynek” czyli osoby, które masz w gronie znajomych i tworzysz z nimi dobre relacje. Jest to rodzina, przyjaciele i dobrzy znajomi.
  2. “Chłodny rynek”, czyli osoby, które masz wśród znajomych w mediach społecznościowych, lub należycie do jednej grupy, ale znacie się słabo lub w ogóle. Nie macie ze sobą dobrych relacji w realnym świecie.
  3. “Zimny rynek”, to osoby, których nie znasz w realu. Odbiorcy, którzy są obecni w social mediach.

Zapraszając nowych partnerów do swojej sieci MLM, kieruj się następującymi zasadami:

1. Pokaż odbiorcy kim jesteś.

Weź pod uwagę, że zapraszane osoby sprawdzą Twój profil na Facebooku i wiadomości na Twój temat w Google. Dlatego zastanów się, jak wygląda Twój profil? Jak będziesz postrzegana przez odbiorców? Czy jesteś wiarygodna i inspirująca dla odbiorców? Pamiętaj, aby swoimi komunikatami w social mediach budować Twoją pozycję eksperta, przekonywać odbiorców o swoim profesjonalizmie, zachęcić do kontaktów z Tobą.

 

2. Buduj relacje w social mediach.

Zacznij od osób z “ciepłego rynku”. Kieruj do nich propozycje biznesowe, ale też prośby o feedback na temat Twoich komunikatów, produktów i obecności w Internecie. W drugiej kolejności buduj relacje z “zimnym rynkiem”. Najpierw zapoznaj się z profilem osoby, do której chcesz skierować swoją propozycję biznesową. Dowiedz się skąd pochodzi i gdzie mieszka. Zacznij od rozmowy na proste tematy, choćby związane z jej miejscem zamieszkania. Pamiętaj, że pierwsze rozmowy to etap poznawania się, polubienia i budowania zaufania. Dopiero później przyjdzie pora na wysłanie propozycji dołączenia do Twojej siatki partnerów w MLM.

 

3. Sprawdź, czy dana osoba jest zainteresowana nowymi możliwościami.

W trakcie pierwszych rozmów zapytaj rozmówcę o jego potrzeby, problemy, wyzwania lub marzenia. Zrób to delikatnie, bez naciskania, aby nie zrazić go do siebie. Dzięki temu dowiesz się, czy możesz pomóc odbiorcy i rozwiązać jego problem, sprzedając mu produkt i proponując zarabianie w marketingu sieciowym. Gdy poznasz już potrzeby odbiorcy, to zadaj mu wprost pytanie, czy jest gotowy na nowe możliwości, dzięki którym je zaspokoi. Jeśli odbiorca nie przyjmie Twojej propozycji, to nie namawiaj go, ale też nie obrażaj się i nie zrywaj kontaktów. Daj mu więcej czasu na poznanie Ciebie i możliwości zarabiania w MLM. Zaproponuj, że w ustalonym wspólnie terminie przekażesz dodatkowe materiały, np. w formie nagrania video czy pdf na temat marketingu sieciowego, który pomaga Ci spełniać Twoje marzenia. Budując przekaz okaż odbiorcy swój entuzjazm, używając dynamicznych czasowników w komunikatach.

 

4. Finalizuj propozycję biznesową.

Zaproponuj ostateczną rozmowę telefoniczną przez Messenger lub video-rozmowę (już nie wiadomość tekstową). W trakcie rozmowy bądź cierpliwa i odpowiadaj na wszystkie pytania i wątpliwości rozmówcy. Jednocześnie nie zarzucaj go wieloma szczegółami, których i tak raczej nie zapamięta. Skup się na konkretnej propozycji, pokaż jej zalety i wyjaśnij odbiorcy, w jaki sposób zaspokoi ona jego potrzeby.

 

Chcesz nauczyć się budowania relacji i sprzedaży przez Messenger? Zapisz się na mój kurs online Rekrutacja i sprzedaż przez Messenger w branży MLM

Dowiesz się, jak sprzedawać przez Messenger skutecznie, z wdziękiem i w zgodzie ze sobą. Nauczę Cię sposobu budowania relacji i technik sprzedaży bez spamowania i manipulacji. Poznasz nowe możliwości rekrutacji online nowych partnerów do swojego zespołu. Kurs prowadzę wspólnie z Dorotą Tews-Matusiak, liderką z wieloletnim doświadczeniem w marketingu sieciowym. Szkolenie obejmuje część teoretyczną i ćwiczenia praktyczne, a wszystko po to, abyś mogła wreszcie zarabiać konkretne pieniądze w MLM.

5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

3 sekrety marki osobistej, o których nie miałaś pojęcia

3 sekrety marki osobistej, o których nie miałaś pojęcia

Budowanie marki osobistej to proces, który wymaga czasu, zaangażowania i odpowiedniej strategii. Większość z nas słyszała o podstawowych zasadach budowania wizerunku – takich jak autentyczność, spójność czy wartości. Jednak istnieją pewne ukryte aspekty tworzenia...

Jak wybrać archetyp marki, który przyciągnie Twoją grupę docelową?

Budowanie marki osobistej to złożony proces, który wymaga przemyślanej strategii, a jednym z kluczowych elementów tej strategii jest wybór archetypu marki. Archetypy marki to narzędzia, które pozwalają przekazać wartości, misję oraz osobowość Twojej działalności w...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
[instagram-feed]