To jest marketing Seth Godin Justyna Kopeć blog artykuł

5 cytatów z książki „To jest marketing”, które wywarły na mnie niesamowite wrażenie

24 marca 2020

„To jest marketing” to nie jest pierwsza książka Setha Godina, którą miałam przyjemność czytać. Jest to jednak jedna z tych książek, które mocno zmieniają moją perspektywę patrzenia na współczesny marketing. Trochę szkoda było mi odłożyć ją na półkę, tym bardziej, że prawie na każdej karcie zakreśliłam cytaty, które bardzo mocno do mnie przemówiły, stąd postanowiłam podzielić się pięcioma z nich z Tobą.

Zatem zaczynamy 🙂

Nasze działania nie mają znaczenia, dopóki czegoś nie zmienią.

Teoretycznie powinnaś o tym wiedzieć, że jeśli chcesz budować markę i zacząć zarabiać, musisz wprowadzać zamianę. Twój produkt, usługa, rozwiązanie powinno wprowadzać zamianę u Twojego odbiorcy. I to właśnie marketing sprawia, że zachodzi zmiana.

I jak pisze Seth Godin: „zmianę możesz wprowadzić, wywołując i rozładowując napięcie. Ustanawiając normy kulturowe. Dostrzegając rolę pozycji i statusu oraz pomagając ją zmienić (lub utrzymać)”.

 

Marketingowcy sprawiają, że zachodzi zmiana. Marketingowcy nie wykorzystują ludzi do rozwiązywania problemów swojej firmy, ale wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów ludzi.

Seth poświęcił cały rozdział pracy marketingowca. Jest ona ważna, a być może jeszcze ważniejsze jest zrozumienie jej i jej misji. Bo marketing to nie tylko tworzenie strategii, reklam, ustalanie lejków sprzedażowych… Marketing to podążanie za odbiorcą, złożenie obietnicy, to tworzenie kultury, bo to kultura bije strategię na głowę. Zajrzyj do tego rozdziału książki i poznaj 5 kroków marketingowca według Seth Godina.

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

Jaka jest potrzebna minimalna liczba osób, byś mógł wypłynąć na rynek i by było to warte twoich starań?

To pytanie przewija się silnie przez karty tej książki. To również fundamentalne pytanie do Ciebie i Twojej działalności. Wybierając ludzi, którym będziesz służyć, wybierasz swoją przyszłość. Nigdy bowiem nie będziesz w stanie zaspokoić potrzeb wszystkich. I to jedynie owa najmniejsza grupa docelowa jest w stanie sprawić, że odniesiesz sukces.

Seth przywołuje też kilka przykładów, które pokazują moc skierowania się do najmniejszego opłacalnego rynku. Wśród nich jest zasada 1000 prawdziwych fanów opracowana przez Kevina Kelly’ego. Więcej o niej przeczytasz w moim artykule blogowym „1000 prawdziwych fanów – Twoja droga do sukcesu”.

Wszystko, co kupujemy – każdą inwestycję, każde świecidełko – postrzegamy jako okazję. To dlatego je kupujemy.

Empatia jest podstawową cechą dobrego marketingowca. Wczuwanie się w potrzeby i motywacje klientów to podstawa, aby tak naprawdę móc oferować zmianę. Poznanie motywacji drugiego człowieka jest przepotężną siłą. Bo w końcu Twoja oferta powinna być o drugiej osobie, a nie o Tobie. Okazja, to nie tylko wartość pieniężna. To przede wszystkim okazja do polepszenia swojego życia, do poczucia się lepiej. To okazja do zmiany swojego stanu emocjonalnego.

 

Niska cena jest ostatnią deską ratunku dla marketingowca, któremu zabrakło dobrych pomysłów.

W książce o marketingu nie mogło zabraknąć rozdziału dotyczącego kształtowania cen. Seth zestawia cenę z tym jak sami siebie pozycjonujemy i dosyć mocno podkreśla znaczenie ceny jako sygnału i konsekwencji prowadzonej narracji. Dodaje nawet, że trudnością nie jest cena, ale właśnie narracja, za pomocą której prowadzisz klienta. Dla mnie ciekawe było również podejście do ceny „za darmo” oraz do obniżania cen. Zachęcam Cię, żebyś sama poznała stanowisko Setha w tej sprawie.

 

____________________

Rozwój jest jedną z nielicznych stałych w moim życiu. Na co dzień mogę go realizować poprzez słuchanie podcastów, oglądanie wartościowych filmów na YouTube, czytanie blogów zagranicznych ekspertów od marketingu, czy też poprzez czytanie książek. Z pewnością w tej dziedzinie nie jestem statystycznym Polakiem, bowiem czytam kilkadziesiąt książek rocznie. To one najmocniej wpływają na zmiany, które wprowadzam w swoim działaniu. Bo jak pisze Seth Godin działanie jest najlepszym sposobem zdobycia zaufania.

Książka „To jest marketing” jest w pierwszej dziesiątce najlepszych książek, które przeczytałam w 2019 roku. W tym moim subiektywnym rankingu lądują książki, do których wracam, które zmieniają moją perspektywę i są inspiracją do działania.

Jeśli jeszcze nie miałaś okazji zapoznać się z książką „To jest marketing”, to zrób to koniecznie. Możesz zakupić ją TUTAJ.

Jeśli już ją znasz, podziel się w komentarzu swoimi ulubionymi cytatami. Napisz również, jakie rzeczy zastosowałaś w swoim działaniu.

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Rekrutacja przez Messenger do branży MLM

Głównym mottem działalności MLM jest pomaganie innym osobom poprzez sprzedaż potrzebnych im produktów i propozycję dołączenia do grupy osób zarabiających na MLM. Od tego, ilu osobom pomożesz, zależy wysokość Twoich zysków w marketingu sieciowym. Istotną rolę w budowie...

Twoja strategia w 5 krokach

Od czego zacząć budowę strategii marketingowej swojej marki osobistej? Korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia zawodowego, opracowałam instrukcję, jak w 5 krokach opracować skuteczną strategię marketingową. Jak się przygotować do budowy tejże strategii? Jakie...

Jak zrobić analizę konkurencji?

Nie istniejemy na samotnej wyspie ani my, ani nasi odbiorcy. Budując swoją markę osobistą ważne jest, abyś miała świadomość tego, jakie marki już są obecne na rynku, na który chcesz wejść lub już działasz. Czy chcemy, czy nie, nasi odbiorcy będą nas z nimi porównywać....

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze