marka osobista w internecie Justyna Kopeć blog artykuły

Co o Tobie wiedzą inni, czyli 8 zasad, aby Twoja marka osobista błyszczała w internecie

10 lutego 2019

Czy wiesz, że są dwie potężne strony, na których ktoś kiedyś prawdopodobnie wpisze Twoje imię i nazwisko? Jedna z nich to Google, a druga to Facebook… I jak myślisz: jakie informacje na Twój temat osoba wyszukująca tam znajdzie?

Jeśli chodzi o samą siebie, zawsze bądź bardziej ciekawska niż inni. Weryfikuj co jakiś czas, jakie informacje na Twój temat podaje Google i Facebook.

W tym artykule na warsztat biorę Google i poniżej przedstawiam Ci kilka istotnych elementów, o które powinnaś zadbać budując swój profesjonalny personal branding.

 

1. Własna strona internetowa

Przez wiele lat swoje strony internetowe miały firmy, jednak ze wzrostem wpływu marki osobistej coraz więcej osób prywatnych, ekspertów ma swoje strony internetowe. I dobrze. Bo jeśli masz swoją stronę to Google najczęściej właśnie ją będzie podawało wysoko w wynikach wyszukiwania, więc odbiorcy będą mogli trafić na najbardziej wiarygodne informacje, bo zweryfikowane przez Ciebie.

 

2. Domena

Nawet popularni blogerzy często w nazwie strony mają własne imię i nazwisko. Nie mówiąc już o celebrytach. Zatem sprawdź od razu, czy domena z Twoim imieniem i nazwiskiem jest wolna i czym prędzej ją zarezerwuj. Będziesz mieć pewność, że nikt inny jej nie przejmie, nawet jeśli jeszcze nie masz gotowej strony internetowej.

Prywatnie miałam taką sytuację, że w 2007 roku zarezerwowałam swoją domenę: justynakopec.pl. Gdy w 2009 roku wyszłam za mąż uznałam, że nie będzie mi potrzebna. Wykupiłam kolejną, już z nazwiskiem ówczesnego męża. Kiedy po 4 latach wiedziałam, że dłużej nie będę w tym związku i chciałam wrócić do starej domeny, okazało się, że inna Justyna Kopeć ją wykupiła. Ponad rok trwało, zanim mogłam odzyskać domenę z końcówką PL. Mi się udało. Ale znam też przypadki, kiedy było to niemożliwe bądź niosło za sobą niewyobrażalne kwoty finansowe. Nie zakładam, że będziesz mieć w życiu takie perturbacje jak ja, jednak już teraz zarezerwuj domenę z Twoimi danymi.

 

3. Testymoniale / rekomendacje

Zauważ, że wyszukiwarka Google sama podpowiada najbardziej popularne dokończenia wpisywanych fraz. I gdy wpiszesz w nią swoje imię i nazwisko podpowie jeszcze jedno słowo: opinie! Jeśli nie chcesz, aby przypadkowe osoby wypisywały na Twój temat niestworzone rzeczy, to taką sekcję koniecznie powinnaś dodać na swojej stronie internetowej. Przy okazji cudownie by było, gdybyś część opinii miała nagrane na wideo (masz smartfon? – zapytaj klienta, czy może powiedzieć do telefonu kilka słów polecenia na temat współpracy z Tobą). Te wideo-opinie możesz wstawić na YouTube. Portal ten należy do Googla i na pewno treści z niego będą wysoko pokazywane wśród wyszukiwanych.

 

4. Blog

Powtarzam to do znudzenia: inni mogą się dowiedzieć o tym co robisz, tylko wówczas gdy im to zakomunikujesz. Nikt nie będzie czytał w Twoich myślach, bo póki co taka umiejętność nie jest przypisana ludziom.

Artykuły blogowe niewątpliwie dają trzy rzeczy: 1. pokazują algorytmom Googla, że Twoja strona jest systematycznie aktualizowana, 3. będą zawierać więcej słów kluczowych z tak zwanego “długiego ogona”, 2. możesz w nich szerzej opisać różne elementy dziedziny, którą się zajmujesz, wszak content is king! I to są trzy dobre wiadomości. Niestety, może przeważyć je jedna: brak systematyczności i zaangażowania.

 

5. Ekspozycja sukcesów i osiągnięć

Porażki przeżywa się długo, rozbiera się je na czynniki pierwsze, zaś sukcesy niekiedy przechodzą niezauważone. Nawet jeśli otrzymałaś jakąś nagrodę to w mediach społecznościowych był to jeden z tysiąca newsów, który może umknąć uwadze Twoich odbiorców. To właśnie na stronie internetowej powinnaś dać im szansę w pełni zaistnieć. Ponadto budują one Twoją wiarygodność. Ja znalazłam na nie miejsce w zakładce „O mnie”.

 

6. Sklep online

Jeżeli już zaczniesz mieć ruch na stronie, to dobrze byłoby, gdyby osoby od razu mogły skorzystać z Twojej wiedzy. Powinnaś mieć przygotowane dwa rodzaje materiałów: bezpłatne, które zbierają leady (maile Twoich odbiorców) oraz płatne, które dadzą Ci dodatkowy dochód.

Dzisiaj założenie sklepu online jest sprawą prostą i bardzo intuicyjną. Masz do dyspozycji dwie bezpłatne platformy: PrestaShop oraz WooCommerce – dodatek do WordPressa oraz wiele platform, które są płatne i dodatkowo mają świetne wsparcie techniczne. W swoim sklepie online nie musisz od razu oferować tysiąca produktów czy usług. Na początek wystarczy kilka. Może to być ebook, zeszyt ćwiczeń, konsultacje online czy kurs online lub szkolenia stacjonarne. Zatem do dzieła!

 

7. Badania i statystyki

Jeżeli chcesz w pełni kontrolować to, co dzieje się z Twoją stroną, koniecznie podłącz do niej narzędzia analityczne. Podstawą jest Google Analytics. To wciąż bezpłatne narzędzie Google, które pomoże Ci sprawdzić, jaki masz ruch oraz skąd ten ruch pochodzi. Równie ważna jest wiedza na temat tego, jak po Twojej stronie poruszają się odbiorcy. Do tego służy tak zwane badanie mapy cieplnej strony, a nagrają ją za Ciebie i dla Ciebie takie narzędzia jak HotJar czy Sumo.

 

8. Ty u innych

Zadbaj o to, aby Twoje nazwisko, Twoje wypowiedzi, link do strony pojawiały się również na innych stronach, u innych osób. To znowu jeden z elementów, dzięki którym Twoja strona będzie wyżej w wynikach wyszukiwania oraz zwiększy to Twoją wiarygodność jako eksperta w danej dziedzinie, bo skoro inni korzystają z Twojej wiedzy, to dlaczego Twój odbiorca nie mógłby tego zrobić?

__________________________________

A teraz spróbuj sama! Pamiętaj, że to Ty powinnaś dostarczyć jak najwięcej wiarygodnych informacji na swój temat. Poza tym, żeby mieć dobrą markę trzeba pracować nad sobą. Trzeba stawać się coraz lepszym i komunikować to swojej społeczności. Pamiętaj, że markę osobistą buduje się latami, więc wykaż się cierpliwością i zaangażowaniem. Powodzenia.

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Konkretnie o marce osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorca jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

Przeczytaj także

10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie

10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie

Zaangażowana społeczność jest najważniejszym elementem powodzenia, lub nie, naszego biznesu online. Możesz mieć produkty, usługi, wiedzę i rozwiązania, ale jeśli nie będziesz mieć osób, które od Ciebie kupują, Twoja marka nie będzie przynosiła Ci korzyści finansowych....

Co to jest marka osobista?

Co to jest marka osobista?

W moich mediach społecznościowych, na stronie internetowej, z każdego miejsca wybrzmiewa hasło „marka osobista”. Niektórzy z Was wiedzą o co chodzi, jednak nadal bardzo często od obserwatorów dostaję pytania o to, co to jest marka osobista? Aż sama jestem zaskoczona,...

Jak prowadzić zaangażowaną grupę na Facebooku?

Grupy na Facebooku wyrastają jak grzyby po deszczu – ale to nie znaczy, że należy się do nich zrażać! Mają ogromny potencjał i są świetnym narzędziem do komunikacji, a co ważniejsze – do budowania społeczności. Muszą być jednak dobrze prowadzone. Grupa pozostawiona...

Co to jest strategia i jak ją budować w mediach społecznościowych?

Budowanie strategii działania w mediach społecznościowych dla marki osobistej to temat, z którym każdy z nas wcześniej czy później się zetknie. Zwróć jednak uwagę na jeden aspekt. Próg wejścia w media społecznościowe jest bardzo niski. Wystarczy tylko jedna rzecz,...

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze