Jakie rodzaje zdjęć najlepiej wpływają na wizerunek marki osobistej Justyna Kopeć

Jakie rodzaje zdjęć najlepiej wpływają na wizerunek marki osobistej?

8 sierpnia 2023

Od lat pomagam kobietom w budowaniu ich marki osobistej. W tym artykule chciałabym skupić się na tym, jakie rodzaje zdjęć najlepiej wpływają na wizerunek Twojej marki osobistej. Porozmawiajmy o tym, co warto i czego nie warto publikować, aby Twoja marka była trwała i zauważalna w przestrzeni internetowej.

 

Zdjęcia portretowe

Bez wątpienia, zdjęcia portretowe są jednym z najlepszych sposobów na przedstawienie siebie jako właścicielki marki. Takie zdjęcia są skutecznym sposobem na wprowadzenie swojego stylu oraz osobowości dla Twoich użytkowników. Musisz pamiętać, że jako twarz swojego biznesu musisz wyglądać profesjonalnie, ale jednocześnie przystępnie. Twoje zdjęcia powinny być naturalne, nie są to przecież zdjęcia z sesji narzeczeńskiej. Wyglądaj tak, jakbyś chwilę wcześniej spotkała się ze swoją przyjaciółką na kawie. Staraj się przyciągnąć uwagę swoich klientów.

 

Zdjęcia pracy i zza kulis

Pokaz swoim klientkom, jak wygląda Twój dzień pracy. Zdjęcia z pracowni, biura czy też z firmowej wycieczki mogą zbudować zaangażowanie odbiorców z Twoim biznesem. Pokaż, jak pracujesz, myślisz oraz jakie masz pomysły. Twój przekaz musi być jasny i przejrzysty. Klientki naprawdę chcą wiedzieć, w jaki sposób pracujesz.

 

Zdjęcia produktowe

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub sprzedajesz produkty w mediach społecznościowych, dobrze wykonane zdjęcia produktowe są must have. Zwróć uwagę na jakość tła, światło i poziomy ostrości. Zdjęcie produktowe pozwala również na pokazanie użycia produktu, i poziomu detali, co przekłada się na wyższą wartość percepowaną przez naszych użytkowników.

 

Zdjęcia z klientami

Być może jest to jeden z najważniejszych elementów promocji marki osobistej. Pokazywanie się w pracy i podejmowanie działań z klientami to świetny sposób nie tylko na zdobywanie nowych i zadowolonych klientów, ale również na budowanie lojalności Twoich stałych użytkowników. Takie zdjęcia wyglądają naturalnie i nie wymagają dużych kosztów. Poza tym, na zdjęciach w dobrej jakości widać, jak świetnie odnajdujesz się w swojej roli, co wpływa na poziom zaufania wśród Twoich klientek.

 

Zdjęcia prywatne

Oprócz samej pracy, Twoje klientki chcą poznać również Twoje pasje, zainteresowania, a także prywatne życie. Liczy się przede wszystkim okazja, aby spojrzeć na Ciebie w jednym z wielu kontekstów. W tym gatunku zdjęć warto pokazać siebie również w roli matki, żony, uczestniczki wydarzeń społecznych itp. Pokaż swoje życie, ciekawe miejsca, przyjaciół i rodzinę. To te aspekty, które budują pozytywny wizerunek i relacje z Twoimi klientkami.

 

 

Podsumowanie

Wizerunek marki osobistej składa się z wielu elementów. Niestety, wykorzystując nieodpowiednie rodzaje zdjęć, możemy skutecznie zniweczyć nasze starania. Profesjonalne zdjęcia portretowe, pokazujące pracę i produkt, zdjęcia z klientami oraz prywatne, pozwalają nam zbudować pozytywny wizerunek i pokazać nasz styl, osobowość czy pasje. Pamiętajmy, że stosowanie różnych rodzajów zdjęć to dobry krok w prawidłowym kierunku tej budowy, zgodnie z zasadą, że “obraz mówi więcej niż słowa”.

Jeśli szykujesz się do sesji zdjęciowej, zapraszam Cię do kupienia mojego ebooka “Niezapomniana sesja zdjęciowa”, w którym przeprowadzam Cię przez zagadnienia opracowania niesamowitej sesji zdjęciowej. Wiem, że na początku drogi szczególnie trudno jest ogarnąć temat własnej sesji zdjęciowej. Sama pierwszą sesję zaliczam do udanych, ale zdjęcia z niej są dobre jedynie do albumu rodzinnego, a nie na social media. Z czasem nabyłam dużo wiedzy o robieniu zdjęć także dlatego, że byłam producentką sesji zdjęciowych moich klientów (m.in. Jakuba B. Bączka czy Beaty Kapcewicz).

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

3 sekrety marki osobistej, o których nie miałaś pojęcia

3 sekrety marki osobistej, o których nie miałaś pojęcia

Budowanie marki osobistej to proces, który wymaga czasu, zaangażowania i odpowiedniej strategii. Większość z nas słyszała o podstawowych zasadach budowania wizerunku – takich jak autentyczność, spójność czy wartości. Jednak istnieją pewne ukryte aspekty tworzenia...

Jak wybrać archetyp marki, który przyciągnie Twoją grupę docelową?

Budowanie marki osobistej to złożony proces, który wymaga przemyślanej strategii, a jednym z kluczowych elementów tej strategii jest wybór archetypu marki. Archetypy marki to narzędzia, które pozwalają przekazać wartości, misję oraz osobowość Twojej działalności w...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
[instagram-feed]