Jeśli choć trochę jesteś podobna do mnie, to zapewne w Twojej głowie rodzi się tysiące obiekcji, które nie pozwalają Ci sprzedawać. I co z tego, że niektórzy twierdzą, że sprzedaż to najseksowniejsza rzecz na świecie, jaką można robić w ubraniu. Ty wciąż jednak zastanawiasz się, skąd u nich tak lekkie podejście do tego tematu.

W tym artykule przedstawię Ci aż 10 wymówek, które najczęściej powstrzymują nas przed sprzedawaniem. Duża część z nich była i moim przekonaniem, z większością spotykam się najczęściej u moich klientek, które chcą z moim wsparciem budować markę osobistą i biznes online.

Zaczynajmy zatem. Oto 10 najczęściej pojawiających się obiekcji:

1. Kim jestem, żeby ktoś coś ode mnie kupił

To przekonanie wynika najczęściej z niskiego poczucia własnej wartości i niepewności co do własnych kompetencji. Zastanów się, czy kiedykolwiek byłaś w sytuacji, gdy proponowałaś coś innym, a oni się na to zgadzali… Jeśli tak było, to oznacza, że mieli do Ciebie zaufanie i przekonanie, że jesteś osobą wiarygodną. Zatem może to Ty sama siebie oceniasz najsurowiej?

Czas sobie odpuścić i zacząć myśleć o sobie w kategorii, ile wartości możesz wnieść w życie innych ludzi.

2. Co powiedzą koleżanki i rodzina

Co powiedzą inni!!! To chyba najbardziej ograniczająca wymówka. I jednocześnie najbardziej absurdalna. Dlaczego masz się kierować opiniami innych ludzi? Przecież oni nie przeżyją za Ciebie życia i za Ciebie nie umrą. Dlaczego zatem dajesz im możliwość decydowania o Twoim życiu?

W Polsce jest powiedzenie, że dobrymi radami piekło jest wybrukowane. Dobre rady to właśnie te opinie innych na nasz temat. Na pewno intencja Twoich najbliższych jest dobra, ale dopóki nie staną się oni Tobą, to ich porady nie powinny mieć dla Ciebie żadnego znaczenia. To Twoje życie. Weź za nie odpowiedzialność i działaj w zgodzie ze sobą.

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

3. Nie umiem sprzedawać, nie jestem sprzedawcą

Nikt się sprzedawcą nie urodził. Sprzedaż to umiejętność i jak każdej umiejętności można się jej nauczyć.

Kiedy zakładałam swoją firmę, jedną z pierwszych osób, którą zatrudniłam, był sprzedawca. Uznałam wówczas, że ja się przecież do sprzedaży nie nadaję. Nie umiem i nie chcę nauczyć się sprzedawać. Zapomniałam tylko, że tak naprawdę sprzedawałam z dobrym efektem całe swoje życie. Zazwyczaj były to idee i wizje, za którymi podążali inni. Jednak, aby tych innych przekonać musiałam im te idee i wizje sprzedać. Kiedy tak podeszłam do sprzedaży, jakimś cudem nastąpił niezwykły klik w mojej głowie. Teraz sprzedaję nie obarczając się tym, że nie umiem tego robić.

4. Nie wiem jak się do tego zabrać

Krok po kroku! Sprzedaż to umiejętność, której można się nauczyć.

Pamiętasz czasy, kiedy po raz pierwszy coś robiłaś? Być może smakował Ci sernik u cioci na imieninach i stwierdziłaś, że dobrze byłoby go samodzielnie zrobić. Czy zastanawiałaś się, jak się do tego zabrać? Co Ci wówczas pomogło, że jednak spróbowałaś go zrobić? Prawdopodobnie przepis, jaki od cioci otrzymałaś. Może również jej dobre rady. A może stwierdziłaś, że czas na eksperyment i samodzielnie zaczęłaś łączyć różne składniki…

Każda z tych strategii jest dobra, bo pozwala Ci zacząć. W sprzedaży również masz takie możliwości. Możesz skorzystać ze szkolenia, które krok po kroku wyjaśni Ci jak się zabrać do sprzedawania. Dobrym pomysłem jest także zapytanie tych, którzy osiągają rewelacyjne wyniki, aby dowiedzieć się, jak to robią. Możesz również iść na spontan: nie wiesz jak, ale łącząc różne swoje kompetencje, może i w tym zakresie się uda. Wybór pozostawiam Tobie.

 

5. Nikt tego nie kupi

Po co zatem tworzyć taki produkt czy usługę, której nikt nie kupi? Jeśli włożyłaś w coś serce i czas, to na pewno byłaś pewna, że ta rzecz jest warta tego, żeby pokazać ją światu. Byłaś przekonana, że będzie ona dobrze służyła Twoim odbiorcom. Dlaczego zatem teraz brak Ci wiary w Twój produkt?

Wiara w siebie, w produkt, w firmę, w branżę, jest tym, co wyróżnia dobrego sprzedawcę od tego bez wyników sprzedażowych. Zastanów się nad którym z tych elementów powinnaś popracować bardziej.

 

6. Ale wszystko już było…

Też uważam, że wszystko już było. Nie było jednak jednego: Ciebie i Twojego spojrzenia na problemy i potrzeby odbiorców. To właśnie ta Twoja perspektywa jest tym, co ludzie będą od Ciebie kupować. To Ty jesteś wartością dodaną swojej oferty. Nie zapominaj o tym rozpoczynając kolejną rozmowę biznesową.

 

7. Nie zarobię z tego tyle, co na etacie, a muszę, bo…

…mam kredyt, hipotekę, stałe płatności, dzieci na utrzymaniu…

To prawda. Kiedy zaczynasz trudno Ci będzie już pierwszego dnia zarabiać tyle co na etacie. Jednak, gdy będziesz trenować sprzedaż codziennie, Twoje umiejętności będą wzrastać. Co za tym idzie będą wzrastać również Twoje dochody.

Poza tym nikt Ci nie każde dokonywać wyboru: etat czy niepewna praca na swoim. Przecież możesz łączyć obie rzeczy i dopiero po pewnym czasie dokonać wyboru.

 

8. Przecież dotychczas dawałam za darmo, kto zatem teraz coś ode mnie kupi

Żeby zbudować swoją wiarygodność na rynku, trzeba dawać wartość. Wartość dajemy poprzez edukujące treści. Należą do nich zarówno posty w mediach społecznościowych, jak i ebooki czy kursy za 0 zł. Pamiętaj jednak, że wyedukowana społeczność chce więcej. A to oznacza, że albo zdecydujesz się znowu dawać za darmo, albo w końcu zaczniesz swoją wiedzę ubierać w ofertę sprzedażową.

Możesz zebrać dotychczasowe działania i stworzyć z nich coś całkiem innego. Dam Ci przykład: z moich live’ów powstała książka „Biznes online nie tylko dla kobiet” (wkrótce rusza jej przedsprzedaż). Na każdym z tych live’ów dzieliłam się bardzo konkretną wiedzą. Wystarczyło ją spisać. No i oczywiście ułożyć w jasny dla czytelników system. A przecież ja mam swój system świadomego budowania marki osobistej 5S. Gdy to połączyłam, wystarczyło jeszcze dopisać kilka rozdziałów i publikacja jest gotowa.

A jakie Ty stworzysz rozwiązanie z wartości, którą już dostarczyłaś na rynek?

 

9. Mam za mało unikalnych followersów i lajków

Czy masz 100, 1000 czy 100.000 zawsze możesz powiedzieć, że masz za mało unikalnych followersów i lajków. Nie o to jednak chodzi. Bardziej liczy się to, jakie relacje masz z tymi osobami, które są obecnie przy Tobie. Możesz całe życie gonić króliczka, a możesz skupić się na tych, którzy już skupieni wokół Twojej marki.

Buduj społeczność, a nie patrz na unikalnych followersów i lajki. Czas, kiedy to miało znaczenie już minął. Angażuj ludzi, dawaj im wartość, a mogę Ci obiecać, że nawet w małej grupie osiągniesz rewelacyjną sprzedaż, co niejednokrotnie już udowodniły uczestniczki mojego flagowego programu Power of Woman oraz osoby, z którymi buduję strategie działań.

 

10. Teraz każdy ma już swojego ebooka

Czy na pewno tak jest? Być może rozglądasz się tylko wśród tych osób, które działają w Twojej branży. A może obserwujesz swoich mentorów? Gdybyś jednak rozejrzała się szerzej, to się okaże, że więcej osób nie ma niż ma swój ebook. Oczywiście mówimy o ebooku, który będziesz sprzedawać, a nie rozdawać za darmo.

W moim przypadku też tak było, że najpierw tworzyłam ebooki za 0 zł. Robiłam to, żeby zebrać bazę maili osób, zainteresowanych moimi treściami. Pierwszy ebook płatny stworzyłam dopiero kilka miesięcy później, gdy już miałam grupę osób, którym mogłam go zaproponować.

 

________________________________
Sprzedawanie to tak naprawdę pomaganie. Jeśli Twoją intencją jest pomóc drugiemu człowiekowi rozwiązać jego problemy, zabezpieczyć potrzeby, a nawet czasami poprawić humor, to tak naprawdę nie sprzedajesz. Pomagasz mu. I za tą pomoc on może być Ci wdzięczny.

Daj znać w komentarzu, jakie Ty masz spojrzenie na sprzedaż. Może w Twojej głowie pojawiają się jeszcze inne wymówki, które powodują, że nie podejmujesz się sprzedaży… Jestem również ciekawa Twojej opinii po przeczytaniu tego artykułu.

Wyjątkowe warsztaty z mentoringiem

Koniec stania w miejscu! Koniec z barierami, które utrudniają Tobie funkcjonowanie na Facebooku! Czas na prawdziwe rezultaty i metamorfozę Twojej marki.

Tylko jedna edycja w sierpniu. Warsztaty Facebook SHIFT to zmiana, która najpierw dokonuje się w Tobie, żeby następnie mogła dokonać się na Twoim profilu i w sposobie Twojej komunikacji.

To 3 spotkania warsztatowe, praca w grupach oraz w parach, abyś pierwsze efekty mogła mieć już podczas trwania szkolenia. Zacznij działać, bo teraz jest Twój czas.

JUSTYNA KOPEĆ

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 3000 osób.

Jako przedsiębiorca jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 7 książek, z których ostatnia to "Biznes online nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet".

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam. Wystarczy, że do mnie napiszesz na adres: kontakt@JustynaKopec.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 600 986 970.

Zachęcam Ciebie do pobrania bezpłatnego ebooka „7 błędów, które marki popełniają w mediach społecznościowych”. Dostęp do niego uzyskasz wchodząc na stronę https://justynakopec.pl/prezent

5 4 votes
Article Rating
10
0
Chciałabym poznać Twoją perspektywę, proszę skomentuj ten artykułx
()
x