BLOG Justyna Kopec 10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie

10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie

10 maja 2021

Zaangażowana społeczność jest najważniejszym elementem powodzenia, lub nie, naszego biznesu online. Możesz mieć produkty, usługi, wiedzę i rozwiązania, ale jeśli nie będziesz mieć osób, które od Ciebie kupują, Twoja marka nie będzie przynosiła Ci korzyści finansowych. Jednym z elementów służącym podniesieniu zaangażowania Twoich odbiorców są wezwania do działania. W marketingu określamy je sformułowaniem CTA (Call To Action).

Jednak, kiedy spotykam się ze swoimi klientami, często nie wiedzą oni jak takie wezwania sformułować. W tym artykule przedstawię Ci 10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie. Część z tych wezwań możesz stosować także w innych mediach społecznościowych. Zatem, zaczynajmy…

 

1. Kliknij dwukrotnie, jeśli…

…się zgadzasz, też tak masz, również to Ci się przydarzyło…
Na Instagramie serce zostawiamy albo zaznaczając je pod postem, albo – co robi zdecydowana większość użytkowników tej aplikacji – klikając dwukrotnie palce, w obrazek. Rozpoczynanie postu powyższym sformułowaniem oraz stwierdzeniem, które może odnosić się do Twojej społeczności, zdecydowanie zwiększa liczbę serduszek pod Twoim postem. Zatem: Kliknij dwukrotnie, jeśli ten post Ciebie inspiruje 🙂

 

2. Zapisz ten post

Proste i czytelne, ale czy stosujesz to wezwanie w swoich postach na Instagramie? Chyba znam odpowiedź. Raczej wcale lub bardzo rzadko. Powiedz odbiorcom, co mają zrobić, aby Twoja treść pojawiła się w zapisanych przez nich materiałach. Ten post również możesz zapisać i wrócić do niego później 🙂

 

3. Wyślij mi wiadomość prywatną, jeśli…

…chcesz dowiedzieć się więcej, poznać, otrzymać dodatkowe informacje…
Wiadomości prywatne, zwane na Instagramie DM, mają niesamowitą moc, bo budują relacje między Tobą a Twoimi odbiorcami. Możesz nawiązać z nimi kontakt, poznać lepiej ich potrzeby i poprowadzić ku sprzedaży. Zwykłam mówić, że sprzedaż nie odbywa się w postach ją promujących, ale poprzez prywatne relacje, które nawiązujemy z odbiorcami.

 

4. Oznacz w komentarzu znajomego, który…

…powinien zapoznać się z tym postem, może skorzystać z tej wiedzy…
Dzięki tej prośbie Twoi obserwatorzy stają się Twoimi ambasadorami i informacja o Tobie trafia do szerszego grona odbiorców. Jedna ważna rzecz: o takie działanie możesz prosić innych, gdy Twój post jest naprawdę wartościowy! I druga ważna rzecz: zgodnie z Regulaminem Instagrama i Facebooka nie możesz odbiorców prosić o oznaczanie innych osób w postach konkursowych. Takie działanie jest zabronione. W zwykłych postach jak najbardziej możesz to robić.

 

5. Kliknij link w BIO, aby…

…dowiedzieć się więcej, przeczytać, zapoznać się, zapisać się…
Link zamieszczony w poście klikalny nie jest. Nie każ ludziom się domyślać, jakie działanie mają zrobić, bo to kolejna trudność przez którą mogą nie przejść. Chcesz, żeby znaleźli się na Twojej stronie – zaproś ich do kliknięcia linku w BIO. Uważaj tylko na to, żeby Twój klikalny link w BIO faktycznie przenosił ich do miejsca, o którym piszesz w swoim poście.

 

6. Potrzebuję Twojej rady (pomocy), bo…

…mam problem, mam wyzwanie z, nie potrafię…
Czy lubisz pomagać? Ja tak i znaczna część Twoich odbiorców również. Poproś ich zatem o pomoc lub o poradę, a z chęcią się uaktywnią w komentarzach oraz w wiadomościach prywatnych. Pamiętaj, aby każdemu odpisać i podziękować. Gdy prosisz o pomoc naprawdę nie tracisz nic z wizerunku eksperta, a zyskujesz “ludzki” wymiar.

 

7. Pobierz za darmo

…ebook, checklistę, wykaz, raport…
Odbiorcy chętnie biorą rzeczy, które dajemy za darmo. Jednak to, że nie zapłacą w złotówkach, nie oznacza, że nie zapłacą w ogóle. W przypadku pobrania za darmo płacą nam zostawiając swoje dane: adres email, imię, niekiedy numer telefonu. Oferując coś za darmo budujesz nie tylko swoją bazę mailingową, ale również pudełko wdzięczności u swoich odbiorców. Kiedy napełni się ono wieloma takimi lub podobnymi działaniami, wówczas jest prosta droga do sprzedaży.

 

8. Powiedz mi, jak Ty…

…radzisz sobie z czymś, działasz, patrzysz na coś…
Dzięki temu wezwaniu do działania nie dość, że zwiększasz ilość komentarzy pod postem, to jeszcze poznajesz swojego odbiorcę. Poznawanie punktów wspólnych nie dotyczy tylko Ciebie i tego konkretnego odbiorcy, ale również Twoich obserwatorów pomiędzy sobą. My naprawdę lubimy wiedzieć, że jesteśmy w drużynie podobnych sobie osób.

 

9. Chodź, dołącz do nas! Znajdź mnie na…

…InstaStory, YouTube, grupie na Facebooku…
Propozycji, gdzie jeszcze możesz przenieść swojego obserwatora jest całe mnóstwo. Istotne jest jednak, abyś w nowych miejscach pokazywała tej jednej osobie innych swoich odbiorców, swoją społeczność. Społeczność ma niesamowitą siłę, gdyż dzięki niej czujemy się bezpieczniej, wiemy, że są inni podobni do nas i mający zbliżone problemy. W społeczności możemy wymieniać się skutecznymi rozwiązaniami i pokazywać sobie nawzajem różne perspektywy. To buduje wyjątkową więź.

 

10. Spróbuj najpierw, zacznij od tego…

Pokaż Twoim odbiorcom ważne dla Ciebie rzeczy: swoją misję, wizję, wartości. W jasny sposób poinformuj ich, czym się zajmujesz i do czego ich zapraszasz. Pokaż drogę, którą ich poprowadzisz. To wezwanie do akcji możesz użyć chociażby w wyróżnionych relacjach, InstaStory, IGTV czy w postach. Nie zawsze spowoduje ono, że zwiększy się ilość reakcji. Na pewno jednak sprawi, że Twoi odbiorcy będą bliżej Ciebie, będą wiedzieć, czy czują z Tobą “chemię”, więź. A to często jest ten element, który spowoduje, że od Ciebie coś kupią, będą chcieli oglądać i czytać Twoje posty, poinformują innych o wartości, którą wnosisz w ich życie.

 

___________________________

Powyżej przedstawiłam Ci aż 10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie. Dobra rada na koniec: jeden post to jedno wezwanie do akcji. Nie stawiaj przed ludźmi dużego wyboru, bo im więcej zaproszeń do działania, tym mniej działania. Decyzja, którą czynność wykonać jako pierwszą, bywa zbyt trudna do podjęcia i w związku z tym nie podejmujemy żadnej.

Napisz w komentarzu, który z punktów przemawia do Ciebie najbardziej i zaczniesz go stosować w swoich postach.

Jeśli zaś chcesz się dowiedzieć, jak skutecznie działać na Instagramie, koniecznie dołącz do mojego flagowego programu Instagram Bootcamp. Zapisy uruchamiam tylko dwa razy w roku, bo ten program to połączenie intensywnych warsztatów oraz kursu online. W 30 dni daję Ci szansę na rozkręcenie swojego profilu na Instagramie i na działania, które przynoszą konkretne efekty.

Tytuł: Jak rozhulać swój Instagram w 30 dni?
Autor: Justyna Kopeć
ISBN: 978-83-947227-3-9
Ilość stron: 88
Wersja: PDF

Chcesz poznać skuteczne metody, jak rozhulać swój Instagram w 30 dni? Kup turbo-poradnik dla tych, którzy chcą mieć konkretne efekty i nie boją się zaangażować.

Czego się dowiesz z tego podręcznika:
– jak zoptymalizować swój profil
– o co chodzi z nazwą użytkownika i nazwą profilową
– jak na Instagramie widzą Ciebie inni
– jakie aplikacje można wykorzystać do przerobienia zdjęcia profilowego, do zwiększenia ilości linków klikalnych i do planowania postów
– jak nie zaszkodzić sobie w zakresie bezpieczeństwa naszego konta
– co to jest post i jak go poprawnie zbudować
– czy hashtagi mogą spowodować ban na naszym koncie
– dlaczego InstaStories i transmisje na żywo są koniecznością w budowaniu marki na Instagramie
– jakie zadania należy wykonywać, aby dbać o relacje z odbiorcami
– jak ustalić strategię dla swojego profilu na Instagramie

5 4 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Konkretnie o marce osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorca jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

Przeczytaj także

Jakie są archetypy Polaków [wyniki testu]

Jakie są archetypy Polaków [wyniki testu]

Czy jako Polacy jesteśmy osobami, które lubią pouczać innych, uwodzić, czy też tworzyć dla nich nowe światy? Jakie są zatem archetypy Polaków? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć na podstawie wyników testu „Jakim archetypem marki jesteś”, który można rozwiązać na...

Najczęściej popełniane błędy na Instagramie

Najczęściej popełniane błędy na Instagramie

Każdego dnia na platformach społecznościowych pojawiają się miliony zdjęć, filmów i postów. Media społecznościowe to nasze drugie życie. Choć bywają i tak stargetowne osoby, które twierdzą, że media społecznościowe to całe ich życie. Nie oddzielają tego, co dzieje się...

Co to jest marka osobista?

W moich mediach społecznościowych, na stronie internetowej, z każdego miejsca wybrzmiewa hasło „marka osobista”. Niektórzy z Was wiedzą o co chodzi, jednak nadal bardzo często od obserwatorów dostaję pytania o to, co to jest marka osobista? Aż sama jestem zaskoczona,...

Jak prowadzić zaangażowaną grupę na Facebooku?

Grupy na Facebooku wyrastają jak grzyby po deszczu – ale to nie znaczy, że należy się do nich zrażać! Mają ogromny potencjał i są świetnym narzędziem do komunikacji, a co ważniejsze – do budowania społeczności. Muszą być jednak dobrze prowadzone. Grupa pozostawiona...

Subskrybuj
Powiadom o
2 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Bardzo ciekawe rady nr 6 o tym mówiłyśmy dziś na spotkana i nr 8 są dla mnie szczególnie cenne, Dziękuję Justyna