BLOG Justyna Kopec Najczęściej popełniane błędy na Instagramie

Najczęściej popełniane błędy na Instagramie

24 maja 2021

Każdego dnia na platformach społecznościowych pojawiają się miliony zdjęć, filmów i postów. Media społecznościowe to nasze drugie życie. Choć bywają i tak stargetowne osoby, które twierdzą, że media społecznościowe to całe ich życie. Nie oddzielają tego, co dzieje się realnie i wirtualnie.

Aktualnie jednym z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych, wymienianych na równi z Facebook’iem, jest należący do niego Instagram. Z tego narzędzia nie korzystają już tylko tak jak to było na początku zwykli ludzie, którzy dzielili się swoimi zdjęciami ze znajomymi. Teraz to miejsce jest rajem dla marketingowców, bo dzięki publikacji estetycznych zdjęć są w stanie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Skąd zatem taka ogromna popularność tego medium? Po prostu jesteśmy wzrokowcami, lubimy patrzeć na ładne rzeczy. Nie od dziś mówi się, że najpierw jemy oczami. Identycznie jest ze sprzedażą produktów. Wszystko kupujemy wzrokiem. Dlatego Instagram to idealne miejsce do zaprezentowania swoich produktów szerszemu gronu odbiorców.

Jednak, jeżeli twierdzisz, że samo dodawanie zdjęć wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż – jesteś w błędzie. Każde miejsce, w którym przebywamy, posiada określone zasady. Identycznie jest z Instagramem. Zatem jakich błędów unikać, aby Instagram przyczynił się do wzrostu dochodów w firmie?

 

1. Brak pomysłu i strategii

Nie ma nic gorszego niż wszechobecny chaos. Wiele naszych pomysłów zostaje spalonych na panewce, jeżeli nie posiadamy planów i określonych działań. Identycznie jest także z marketingiem internetowym. Jeżeli nie mamy konkretnego pomysłu na posty, które zamierzamy umieszczać na Instagramie, nasze działania nie przyniosą nam konkretnych rezultatów. Nie ustalając sobie żadnych celów, nie będziemy w stanie zmierzyć i ocenić rezultatów. Każdy z nas wie, że jeżeli robimy coś bez większego planu – tracimy motywację. Dlatego należy unikać prowadzenia kont bez zaplanowanej strategii.

 

2. Konto prywatne dostępne tylko dla zaakceptowanych osób

Co ważne nie piszę tutaj o rodzaju profilu prywatnego i biznesowego, tylko o opcji, która sprawia, że jeśli ktoś chce zobaczyć, co publikujesz, to musi do Ciebie wysłać prośbę o zgodę na obserwację Twojego profilu. Prywatne konta to coś, co najbardziej odrzuca użytkowników Instagrama. Dlaczego? Nie lubimy prosić. A w tym przypadku należy uzyskać zgodę danego użytkownika o możliwość obserwowania jego konta. Odpowiedź też najczęściej nie jest błyskawiczna. Musimy swoje odczekać, co już w wielkim stopniu może łączyć się ze zniechęceniem. Drugim minusem jest fakt, że osoby odwiedzając profil prywatny nie mają pojęcia jaki rodzaj treści jest publikowany przez osobę prowadzącą taki profil. Jeżeli chcemy zdobywać nowych klientów, nie powinniśmy utrudniać im dostępu do naszych treści.

 

3. Powielanie treści

Jak to mówią: co za dużo to niezdrowo! W przypadku mediów społecznościowych to przysłowie sprawdza się idealnie. Aktualnie cały świat Internetu jest przepełniony masą komunikatów. A Instagram jest miejscem w którym trzeba się nieźle natrudzić, aby zdobyć zainteresowanie odbiorców. Dlatego powinniśmy unikać udostępniania podobnych lub wręcz identycznych treści. Jeżeli nie zmienimy formy w jakiej publikujemy zdjęcia, nasi obserwujący będą powoli opuszczać nasz profil. Zatem dbaj o swój profil, a co za tym idzie także o swoje finanse. Udostępniaj różnorodne treści, na takie działania pozytywnie reagują odbiorcy.

 

4. Hasztagi

Tak, to te czarodziejskie słowa, które poprzedza #. Jednak jak pokazują statystyki część osób ma z nimi problemy. Aby hashtag spełniał swoją funkcję, musi odpowiadać pewnym wytyczonym regułom. Te krótkie hasła powinny być proste do zapamiętania. Warto wybrać takie hasztagi, które będą wiązały się z marką, którą promujemy.

Najczęściej popełnianym błędem jest umieszczanie spacji pomiędzy # a słowem. W tym przypadku mechanizm nie będzie działał poprawnie. Kolejnym z nich jest wstawianie nieprzemyślanych i nieadekwatnych słów. Używanie niepoprawnych hasztagów sprawi, że naszą grupą docelową staną się inne osoby niż byśmy chcieli. Nie starajmy się także zamknąć w jednym hasztagu całego zdania, to również nie skutkuje niczym dobrym. Popularne hasztagi również nie są do końca dobrym wyborem. W tym przypadku nasze posty mogą zniknąć w gąszczu miliona zdjęć, lub zostaną polajkowane przez przypadkowe osoby, a chyba nie na tym nam zależy. Warto zatem wybrać kilka własnych „hasztagów”, które zostaną wypromowane przez nas samych. Używanie niszowych słów jest w dalszej perspektywie dobrym posunięciem promocyjnym. W taki sposób stworzymy unikatowe hashtagi określające naszą markę, które będą wykorzystywane także przez naszych fanów i klientów.

O tym, jak stosować hashtagi przeczytasz więcej o moim artykule blogowym “Świat zamknięty w hashtagu, czyli 5 skutecznych zasad używania hashtagów na Instagramie”.

 

5. Brak interakcji

Każdy z nas lubi czuć się potrzebny. Większość szuka uwagi i zainteresowania. Piątym błędem popełnianym przez osoby prowadzące profile na Instagramie jest brak interakcji. Jeśli Twoje posty są często komentowane wejdź w interakcję z komentującymi. Pamiętaj, że komentarze sprawiają, że Twój post jest wysoko w wynikach wyszukiwania. Może chociaż dla takich sukcesów jest warto wchodzić w interakcje? Staraj się w miarę możliwości także lajkować zdjęcia o takich samych lub podobnych hasztagach. Like for like – prosta zasada społeczności Instagrama.

 

__________________________________________________

Pamiętaj, że błędy popełnia każdy z nas. Najlepsza nauka to ta na błędach. Dlatego, jeżeli odnalazłaś w tym tekście część siebie – nie załamuj się. Po prostu przejrzyj jeszcze raz swój profil, dokonaj analizy i działaj. Wszystko w Twoich rękach.

W tym momencie nie jest ważne, czy dopiero założyłaś profil czy jesteś już dłużej na Instagramie. Tekst o najczęstszych błędach popełnianych na tym portalu społecznościowym wprowadzi Cię na ścieżkę, na której odnajdziesz nie tylko siebie, lecz także bardziej zaangażowaną i co najważniejszą lojalną listę obserwatorów. Jeśli jednak chciałabyś dowiedzieć się, jak rozhulać swój Instagram w 30 dni, to koniecznie zapoznaj się z moim ebookiem, w którym doradzam jak to zrobić.

Tytuł: Jak rozhulać swój Instagram w 30 dni?
Autor: Justyna Kopeć
ISBN: 978-83-947227-3-9
Ilość stron: 88
Wersja: PDF

Chcesz poznać skuteczne metody, jak rozhulać swój Instagram w 30 dni? Kup turbo-poradnik dla tych, którzy chcą mieć konkretne efekty i nie boją się zaangażować.

Czego się dowiesz z tego podręcznika:
– jak zoptymalizować swój profil
– o co chodzi z nazwą użytkownika i nazwą profilową
– jak na Instagramie widzą Ciebie inni
– jakie aplikacje można wykorzystać do przerobienia zdjęcia profilowego, do zwiększenia ilości linków klikalnych i do planowania postów
– jak nie zaszkodzić sobie w zakresie bezpieczeństwa naszego konta
– co to jest post i jak go poprawnie zbudować
– czy hashtagi mogą spowodować ban na naszym koncie
– dlaczego InstaStories i transmisje na żywo są koniecznością w budowaniu marki na Instagramie
– jakie zadania należy wykonywać, aby dbać o relacje z odbiorcami
– jak ustalić strategię dla swojego profilu na Instagramie

5 1 vote
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Konkretnie o marce osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

Przeczytaj także

Jak rozwinąć biznes dzięki social mediom?

Jak rozwinąć biznes dzięki social mediom?

Na co dzień pracuję z kobietami, które chcą wziąć życie we własne ręce. W związku z tym zaczynają budować swoją niezależność zakładając swój biznes lub działając w strukturach marketingu sieciowego. W pewnym momencie naszej współpracy każda z nich zwraca się do mnie z...

Kobiety kobietom. 10 inspirujących cytatów kobiet sukcesu

Wsparcie, które kobieta oferuje innej kobiecie, bywa bezcenne. To często najlepszy bodziec do działania i najdoskonalszy pretekst do rozwoju. Wspólnota doświadczeń potrafi zdziałać cuda. Poznaj zasady, którymi kierują się kobiety niezwykłe – przedstawicielki świata...

Inspirujące filmy dla przedsiębiorczych kobiet – 5 moich propozycji

Tytuł tego artykułu: "inspirujące filmy dla przedsiębiorczych kobiet" może zaskoczyć wiele osób, które mnie znają. Dlaczego? Bowiem w moim rodzinnym domu nie było telewizora, w dorosłym życiu również nigdy nie widziałam sensu w tym, żeby telewizor posiadać (z krótkim...

Jakie są archetypy Polaków [wyniki testu]

Czy jako Polacy jesteśmy osobami, które lubią pouczać innych, uwodzić, czy też tworzyć dla nich nowe światy? Jakie są zatem archetypy Polaków? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć na podstawie wyników testu „Jakim archetypem marki jesteś”, który można rozwiązać na...

10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie

Zaangażowana społeczność jest najważniejszym elementem powodzenia, lub nie, naszego biznesu online. Możesz mieć produkty, usługi, wiedzę i rozwiązania, ale jeśli nie będziesz mieć osób, które od Ciebie kupują, Twoja marka nie będzie przynosiła Ci korzyści finansowych....

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze