2021- rok małych sukcesów

31 grudnia 2021

Mimo, że w 2021 roku pracowałam zdecydowanie mniej, gdyż wszechobecna pandemia także i na mnie odcisnęła swoje piętno, to jednak mogę uznać, że 2021 to rok małych sukcesów. I o ile najważniejszych lekcji wynotowałam pięć, to o tyle sukcesami chcę się z Tobą podzielić obficiej.

A zatem, co uznaję za sukces 2021 roku?

1. Książka „Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”

To już 10. Książka w moim dorobku. Kiedy już określiłam jej spis treści, to pisanie poszło bardzo sprawnie. W sumie praca nad nią zajęła mi 3 miesiące. Co ważne – od początku zbiera niesamowicie przychylne opinie Czytelników. Niektórzy nawet uznają ją za swoją biblię działań online. Zresztą ja sama również często po nią sięgam, bo również dla mnie stanowi niewyczerpane źródło inspiracji i wiedzy.

2. Zestaw 45 kart z pomysłami na posty

Na dobrą sprawę to sukces, który swój początek ma w 2020 roku. Jednak ich ostateczny kształt powstał w tym roku. To narzędzie, którego brakowało na polskim rynku w zakresie inspiracji do tworzenia postów w mediach społecznościowych. Obok książki o marce osobistej to drugi najczęściej kupowany produkt w moim sklepie.

3. Studium Doradcy ds. Marki Osobistej

To również marzenie, które bardzo długo kiełkowało w mojej głowie. Nie wyszła jego realizacja z uczelnią wyższą, więc postanowiła zrealizować ten program w ramach mojej działalności. Byłam dyrektorem merytorycznym, zaprosiłam niesamowitych wykładowców i mogliśmy zrealizować pierwszą edycję. W marcu 2021 uczestnicy programu bronili swoje prace dyplomowe. Oj, działo się. Jestem niezwykle dumna też, kiedy przyglądam się ich działaniom już kilka miesięcy po zakończeniu programu.

4. Program Akademia Transmisji na Żywo

To chyba moja największa perełka z programów realizowanych w 2021 roku. Od początku do końca wiedziałam, jakie rezultaty powinni mieć uczestnicy, jak zaprosić ich do działania. I stała się magia – praktycznie każda osoba zrealizowała swoje live’y, mimo że program był wyjątkowo wymagający. Co mnie też cieszy, to fakt, że do dnia dzisiejszego grupa żyje – uczestnicy nadal utrzymują ze sobą kontakty, zapraszają się nawzajem do live’ów, chwalą się swoimi osiągnięciami. A przed nami kolejna edycja – już się nie mogę doczekać.

5. Program Instagram Bootcamp

Z tym programem mam pewien problem. W 2021 roku zrealizowałam dwie edycje. Ponad setka osób wzięła w nich udział. Generalnie uczestnicy są zadowoleni, ale… No właśnie, podczas drugiej edycji zachorowałam na covid i chyba pociągnęłam ją tylko siłą woli. Poza tym właśnie podczas mojej choroby bardzo zmienił się sam Instagram i teraz jestem w takiej sytuacji, że wciąż przede mną aktualizacja lub wymiana części materiałów. Mimo wszystko jest to potrzebny program i w 2022 roku ponownie zrealizuję jego dwie edycje.

6. Nowy warsztat z rekrutacji przez Messenger

Tutaj też podziękowania kieruję do Doroty Tews-Matusiak, która wniosła na jednym z naszych spotkań zespołowych informację, że osoby z MLM nie wiedzą jak się komunikować przez Messenger. Słuchając o tym, jakie problemy się pojawiają, postanowiłam, że razem z Dorotką powinniśmy zrobić warsztat na ten temat, tym bardziej, że obie całkiem sprawie posługujemy się Messengerem. I tak zrealizowałyśmy warsztaty z nami oboma, kurs online zawierający ponad 30 lekcji oraz do tego jeszcze ebook, który zawiera schematy działania na Messenger. I to wszystko w zaledwie 4 miesiące.

7. Kursy online

O ile miałam problemy z zapleczem mojej strony internetowej, to mimo wszystko postanowiłam, że 2021 roku przenoszę moją wiedzę coraz bardziej w online. I tak powstała zakładka zawierająca moje kursy w formacie online. Dzięki temu większa ilość osób może z nich skorzystać i do tego za niższą cenę niż warsztat na żywo czy też indywidualne konsultacje ze mną. Takie były założenia strategii na 2021 rok i akurat ten aspekt zrealizowałam prawie w całości. Na pewno też będzie on kontynuowany w 2022 roku.

8. Systematyczne webinary

Rok 2021 był przełomowy również w webinary, które prowadziłam. W sumie zrealizowałam 17 webinarów. Przeważnie pokoje, które rezerwowałam w Clickmeeting były niewystarczające dla ilości osób, które chciały wziąć w nich udział. Najwięcej osób, blisko 500, uczestniczyło w webinarze październikowym dotyczącym rekrutacji przez Messenger dla branży MLM. To nadal jest działanie, które będę systematycznie realizować w 2022 roku.

9. Dopięcie lejków sprzedażowych

Kiedyś bywało tak, że po jednym programie nie miałam do czego zaprosić jego uczestników dalej. Obecnie jest tak, że każda rzecz, którą robię ma swój ciąg dalszy dla osób zaawansowanych. To spowodowało również podniesienie koszyka zakupowego związanego z daną osobą. W końcu nie bez kozery mówi się, że taniej jest utrzymać dotychczasowego klienta, niż zdobywać nowego.

10. Konsultacje indywidualne

Wielu moich klientów trafia do mnie po bezpłatnych 20-minutowych konsultacjach. To taka mini próbka moich możliwości, a jednocześnie sprawdzenie, czy do siebie pasujemy. W przypadku konsultacji, które ja prowadzę blisko 90% osób dokonuje zakupu moich usług. Do tego dochodzi program Social Media Support SMS, który stworzony jest dla osób, które chcą się rozwijać pod moim okiem.

11. Badania ankietowe mojej społeczności

tym roku również mono postawiliśmy na pytanie mojej społeczności. A pytaliśmy o wiele rzeczy. Najwięcej informacji zwrotnych otrzymaliśmy z najdłuższej ankiety. Kilkaset odpowiedzi pozwala nam na wysnucie konkretnych wniosków i sprawiło zmiany w moim działaniu i propozycjach, które stawiam na rynek. Każdej osobie, która poświęciła kilkanaście minut na udzielenie odpowiedzi, z tego miejsca, serdecznie dziękuję!

12. Sesje zdjęciowe

2021 rok to również rok świetnych sesji zdjęciowych. Po raz pierwszy miałam ich aż trzy i każda z nich jest wyjątkowa. Niesamowicie wspominam dwudniową sesję, którą w Trójmieście zorganizowała mi Magdalena Gustaw. To w sumie kilkanaście godzin na planie zdjęciowym i kilkaset zdjęć z których miałam wybrać zdecydowaną mniejszość. Oj, było to duże wyzwanie. Dziękuję każdemu fotografowi, z którym miałam okazję pracować: Michał Grela, Tatiana Pałucka, Olga Laganowska-Medvid. To były naprawdę dobre momenty.

13. Ilość faktur

W 2021 roku wystawiłam 921 faktur. Niewiele zabrakło do 1000, ale jednocześnie jest to rekord mojej firmy. I mimo, że nie osiągnęłam czterokrotnego wzrostu, to jest zadowolona, bo zwiększył się koszyk zakupowy danej osoby. To pokazuje, że wykonana praca nad procesami w firmie przynosi rezultat.

14. Zespół

To wszystko, co wymieniłam powyżej, być może nie byłoby możliwe, gdyby nie zespół, który mi w tej drodze towarzyszył. Bywało różnie, ale to właśnie różnice między nami mogły dawać nową perspektywę i ciekawe rozwiązania, które następnie Wam prezentowałam. To podczas naszych co poniedziałkowych spotkań wnosiłyśmy wiele opinii, sprawdzałyśmy, co działa, a co trzeba ulepszyć lub wycofać. Poza tym to dzięki zespołowi moi odbiorcy nie widzieli, że tak wiele miesięcy trwało moje powracanie do zdrowia. Byłam obecna online, nawet jak mnie fizycznie nie było.

15. Przeprowadzka

A właściwie powrót. To już taki prywatny punkt, ale jednak ważny również w kontekście działań zawodowych. Po latach i miesiącach tułaczki, wróciłam do mojego miasta rodzinnego. Na ten moment czuję, że to jest dobra decyzja, ale jednocześnie jest nadal we mnie tęsknota do bycia gdzie indziej. Na razie poczekam aż trochę pandemia ustąpi i wierzę, że w najbliższym możliwym czasie poznam kolejne miejsce. Tym razem wybiorę zapewne jakiś ciepły kraj w Europie.

___________________

Każdego dnia pracuję nad swoimi celami, nad wizualizacją swoich marzeń, a przede wszystkim nad wdzięcznością. I to chyba z tej wdzięczności widzę o wiele więcej sukcesów niż lekcji na zakończenie 2021 roku. To takie mini pastylki szczęścia, czasami złudnie nazywane sukcesami.

A jakie Ty masz refleksje po zakończeniu swojego 2021 roku? Czy również w Twoim życiu więcej jest wdzięczności czy raczej frustracji i gniewu? Podziel się ze mną w komentarzu pod tym artykułem.

5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Twoja strategia w 5 krokach

Twoja strategia w 5 krokach

Od czego zacząć budowę strategii marketingowej swojej marki osobistej? Korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia zawodowego, opracowałam instrukcję, jak w 5 krokach opracować skuteczną strategię marketingową. Jak się przygotować do budowy tejże strategii? Jakie...

Rekrutacja przez Messenger do branży MLM

Głównym mottem działalności MLM jest pomaganie innym osobom poprzez sprzedaż potrzebnych im produktów i propozycję dołączenia do grupy osób zarabiających na MLM. Od tego, ilu osobom pomożesz, zależy wysokość Twoich zysków w marketingu sieciowym. Istotną rolę w budowie...

Twoja strategia w 5 krokach

Od czego zacząć budowę strategii marketingowej swojej marki osobistej? Korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia zawodowego, opracowałam instrukcję, jak w 5 krokach opracować skuteczną strategię marketingową. Jak się przygotować do budowy tejże strategii? Jakie...

Jak zrobić analizę konkurencji?

Nie istniejemy na samotnej wyspie ani my, ani nasi odbiorcy. Budując swoją markę osobistą ważne jest, abyś miała świadomość tego, jakie marki już są obecne na rynku, na który chcesz wejść lub już działasz. Czy chcemy, czy nie, nasi odbiorcy będą nas z nimi porównywać....

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze