Transmisje na żywo to znakomity sposób na nawiązywanie relacji z odbiorcami i budowanie wizerunku. Live zazwyczaj wzbudza duże zainteresowanie, dlatego dobrze jest mieć z góry przygotowaną listę tematów. Każdemu zdarza się jednak nie mieć pomysłu, o czym porozmawiać ze swoimi odbiorcami. Bez obaw, każdy ma czasami gorszy dzień, dlatego przygotowałam dla Was listę moich pięciu inspirujących pomysłów na live.

 

1. Tu i teraz

Przedstaw swoim odbiorcom, czym się obecnie zajmujesz. Może być to relacja ze spotkania z koleżankami przy kawie albo opowiedzenie o dzisiejszych planach. Pokazywanie siebie tu i teraz może stać się niesamowitym źródłem inspiracji dla innych ludzi. Tego typu live możesz zrobić z każdego miejsca na Ziemi. Pojechałaś na wakacje do ciepłych krajów? Pokaż uroki życia w tym miejscu, kulturę, ciekawe miejsca czy tradycyjne potrawy. Poszerzanie horyzontów jest bardzo ważne w rozwoju osobistym i pomaga lepiej zrozumieć siebie. Podziel się tym, co tu i teraz.

 

2. Kulisy

Pokazanie swojego życia od kulis może być ciekawym elementem dla twoich odbiorców. Codziennie poszukujemy jakiegoś bodźca, który zmotywuje nas do działania, dlatego nie bez powodu inspirujemy się życiem innych osób, ponieważ ich nawyki mogą wnieść coś ciekawego do naszego życia i pozwolić spojrzeć na siebie z innej perspektywy. Pokaż swoim odbiorcom, czym się zajmujesz i jakie kroki podejmujesz, aby efektywnie osiągnąć swój cel.

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

3. Twoja historia

Każdy człowiek ma do opowiedzenia jakąś historię. Zastanów się, co może zaciekawić Twoich odbiorców; spójrz na siebie, jak na bohatera, który przeżywa intensywną podróż, aby w końcu znaleźć się w odpowiednim miejscu, z doświadczeniami wyciągniętymi z przeszłości. Twoi słuchacze mogą z tej historii wyciągnąć bardzo wiele wskazówek, jak postępować i zachowywać się w danej sytuacji. Staraj się wybierać takie fragmenty swojego życia, które pokażą Cię z nowej perspektywy, a Twoi odbiorcy będą mieli szansę dowiedzieć się o Tobie czegoś nowego. Usiądź wygodnie w fotelu, zaparz ulubioną kawę lub herbatę i zastanów się, co dla Twoich słuchaczy może okazać się inspiracją. Postaraj się wnieść wartość w życie drugiego człowieka.

4. Co czytasz/słuchasz/oglądasz

Dla wielu osób to temat rzeka. Taki live może przybrać różne formy, z jednej strony można podzielić się lekturami na wakacje czy opowiedzieć o interesujących podcastach. Wraz ze zmieniającym się trybem życia, ludzie przyzwyczaili się do treści, które są łatwe w odbiorze. Filmy i seriale są teraz łatwo dostępne dzięki licznym platformom streamingowym, a ludzie chętnie oglądają je ze względu na to, że mogą to robić, gdzie i kiedy chcą, dlatego live o poleceniach filmowych może okazać się strzałem w dziesiątkę. Opowiedz o tym, co warto zobaczyć, jakie wartości film bądź serial wniósł do twojego życia. Takie polecenia są pożądane przez odbiorców i pomogą zbudować zaufanie do naszej osoby.

 

5. Q&A (pytania i odpowiedzi)

Q&A stało się popularne dzięki Instagramowi, gdzie za pomocą Insta Story influencerzy prowadzą dialog ze swoimi followersami. Taka forma pozwala odbiorcy lepiej poznać nas na wielu wymiarach. Pytania i odpowiedzi nie muszą dotyczyć jedynie życia zawodowego, jeżeli jesteśmy gotowi, to możemy również odpowiadać na pytania z życia prywatnego. Q&A pozwala na swobodną rozmowę i lepsze zrozumienie potrzeb naszych odbiorców, może być też źródłem późniejszej inspiracji, co do naszych live’ów.

 

___________________________________

Daj znać w komentarzu, czy znalazłaś pomysł na live dla siebie i czy go wykorzystałaś i jak spodobał się on Twoim odbiorcom.

JUSTYNA KOPEĆ

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorca jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to "Biznes online nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet".

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam. Wystarczy, że do mnie napiszesz na adres: kontakt@JustynaKopec.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 600 986 970.

Zachęcam Ciebie do pobrania bezpłatnego ebooka „7 błędów, które marki popełniają w mediach społecznościowych”. Dostęp do niego uzyskasz wchodząc na stronę https://justynakopec.pl/prezent

5 1 vote
Article Rating
4
0
Chciałabym poznać Twoją perspektywę, proszę skomentuj ten artykułx
()
x