Jak podnieść wartośc swojego imienia i naziwsko gdy dopiero zaczynasz Justyna Kopeć blog artykuł

Jak podnieść wartość swojego imienia i nazwiska, gdy dopiero zaczynasz?

6 października 2020

Problem, który dotyka prawie wszystkich przedsiębiorców na początku prowadzenia biznesu to brak rozpoznawalności i trudności związane z jej budowaniem. Moje klientki często pytają, jak mają wejść na rynek i być wiarygodne, skoro nikt jeszcze ich nie zna, nie mają doświadczenia i bogatego zaplecza. Frazes: „nie martw się, każdy kiedyś zaczynał” nie wystarczy. Mam dzisiaj dla Ciebie 3 sprawdzone, praktyczne sposoby na to, żeby podnieść wartość swojej marki i zbudować jej wiarygodność już na starcie.

Przed wdrożeniem któregokolwiek z nich, zacznij od uświadomienia sobie, że kiedy zaczynasz budować swoją markę czy swoje nazwisko, to każda pozytywna aktywność jest na wagę złota – najlepsze, co możesz zrobić, to zaangażować się!

 

1. Partnerstwo i współpraca

Jedną z kluczowych metod budowania pozycji jest współpraca z innymi osobami czy podmiotami, które są już obecne na rynku i w świadomości odbiorców. Kiedy będziesz decydować o tym, z kim nawiązać partnerskie relacje czy jakiej współpracy się podjąć, weź pod uwagę te firmy, organizacje czy biznesy, które mają już zbudowany zasięg – w przypadku marek najlepiej jest, gdy są to podmioty na podobnym lub nieco wyższym poziomie rozpoznawalności i rozwoju.

Gdy Twoja marka dopiero raczkuje, zbiera pierwszych klientów i obserwatorów, nie licz na współpracę z globalnymi potentatami – na to prawie na pewno nie ma szans! Przyjrzyj się za to firmom lokalnym – nawiązanie relacji z takimi podmiotami pozwoli na naturalny przepływ zaangażowanej społeczności i lepsze działanie na rynku.

Dobrze jest, jeżeli w efekcie takiej partnerskiej relacji czy współpracy wnosisz faktyczną wartość na rynek, wzbogacasz go, odpowiadasz na niezaopiekowane dotąd potrzeby. Żeby to zrobić, odpowiedz sobie na dwa pytania:
• W czym moje kompetencje mogłyby pomóc drugiemu podmiotowi czy marce?
• Jak chcemy wspólnie działać? Co chcemy osiągnąć?

Ważne, żebyś nie skupiała się tylko na Twoich korzyściach płynących ze współpracy, ale również pomyślała o tym, co możesz dać od siebie – partnerowi biznesowemu i społeczności.

 

2. Organizacje branżowe

Świetną – i przetestowaną przeze mnie osobiście – metodą na zwiększenie wiarygodności jest zaangażowanie w działalność organizacji branżowych. Właściwie każda gałąź biznesu ma swoje stowarzyszenia czy kluby – warto zorientować się w ich działaniu, bo przynależność do rozpoznawalnej organizacji pozytywnie odbija się na postrzeganiu Twojego biznesu.

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

Kiedyś, gdy przedstawiałam się tylko jako Justyna Kopeć, ludzie nie wiedzieli, z czym mnie połączyć – samo nazwisko nic nie znaczyło. Ale już – Justyna Kopeć, członek Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych, Wschodniej Izby Gospodarczej, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i dyrektor Polish Business Club oddziału siedleckiego – to robi wrażenie!

Oczywiście za członkostwo w większości organizacji branżowych, korzystanie z ich logo, trzeba zapłacić – od kilkuset do kilku tysięcy złotych – ale rozważ, jakie korzyści mogą dla Ciebie płynąć z tej inwestycji. Nie tylko zwiększona rozpoznawalność czy wiarygodność, ale również zyskanie przestrzeni do wymiany informacji i opinii, możliwość nawiązania relacji biznesowych czy zaprezentowania się szerszemu gronu jako marka.

3. Edukacja za 0 zł

A propos zaprezentowania się – w organizacjach są oczywiście skupione firmy, a więc i ludzie. Jest zatem grupa odbiorców, przed którymi można się pokazać, z którymi można podzielić się merytoryczną wiedzą – a więc edukować. Zwłaszcza na początku warto korzystać z takich okazji – zapytaj o możliwość przeprowadzenia szkolenia, prelekcji, dyskusji z tematu, którym się pasjonujesz i w którym specjalizujesz – w zamian za rekomendację. Zyskasz doświadczenie, którym będziesz mogła się pochwalić, a niewykluczone też, że wśród słuchaczy znajdzie się Twój przyszły partner biznesowy.

Działania w mediach społecznościowych czy tworzenie darmowych poradników, e-booków, również można potraktować jako edukację za 0 zł – to może wydawać Ci się bezsensowne, no bo po co dzielić się za darmo czymś, za co inni biorą pieniądze?!

Warto to robić – prezentowanie wartościowych treści, które są ciekawe i przydatne dla odbiorców, dawanie czegoś od siebie swojej społeczności powoduje, że Twoi obserwatorzy będą czuli się bardziej związani z Twoją marką – i kiedy przyszłościowo pojawi się jakiś przepływ finansowy, to będziesz jego częścią – klienci nie pójdą do konkurencji, bo zwiążą się z Tobą.

____________________________________

Liczę na to, że te trzy sposoby na podniesienie wartości swojego nazwiska bez bogatego zaplecza i doświadczenia pomogą Ci postawić pierwsze kroki w budowaniu wiarygodności marki.
Z przetestowanych przeze mnie wskazówek możesz korzystać na każdym etapie budowania swojego biznesu – nigdy nie jest za późno na umocnienie swojej pozycji na rynku.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wyceniać swoje produkty i usługi online, zajrzyj do mojego artykułu, natomiast jeżeli chcesz podzielić się innymi pomysłami na uwiarygodnienie swojego biznesu na starcie – skomentuj koniecznie ten wpis.

4.8 5 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

ChatGPT: Twoje źródło inspiracji w biznesie online

Jak ChatGPT może stać się źródłem inspiracji dla przedsiębiorczych kobiet w biznesie online? Czy zdarzyło Ci się kiedyś utknąć w martwym punkcie i szukać inspiracji do rozwoju swojego biznesu online? Wszystkie przedsiębiorcze kobiety, które chcą zbudować lub rozwijać...

Dlaczego warto inwestować w siebie?

W dzisiejszych czasach, gdy rynek pracy staje się coraz bardziej konkurencyjny, inwestowanie w siebie stało się kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Inwestowanie w rozwój osobisty przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. W tym artykule...

Subskrybuj
Powiadom o

10 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Bardzo trafne wskazówki budowania marki osobistej

Justyna, normalnie uzależniłam się od Twojego bloga. Co tydzien dajesz inspirujące artykuly i dzisiejszy tez sie do nich zalicza. Super porady na początek drogi budowania marki.

Świetny materiał i cenne wskazówki dla każdego i dla tego, który dopiero zaczyna ale też dla tego, który się zatrzymał i nie wie co zrobić.

Bardzo trudno budować te relacje, szczególnie że za rogiem ma się konkurencje i to niekiedy silną konkurencję. Ja posłuchałam kiedyś dobrej rady i na FB wystawiłam swoje uśmiechnięte zdjęcie i niespodziewanie stało się ono dobra moją marką. Sami Klienci mi to powiedzieli.

Odpowiedź na niezaopiekowane dotąd potrzeby – to zdanie do mnie przemówiło i sprowokowało do ponownego działania.