Jak podnieść wartośc swojego imienia i naziwsko gdy dopiero zaczynasz Justyna Kopeć blog artykuł

Jak podnieść wartość swojego imienia i nazwiska, gdy dopiero zaczynasz?

6 października 2020

Problem, który dotyka prawie wszystkich przedsiębiorców na początku prowadzenia biznesu to brak rozpoznawalności i trudności związane z jej budowaniem. Moje klientki często pytają, jak mają wejść na rynek i być wiarygodne, skoro nikt jeszcze ich nie zna, nie mają doświadczenia i bogatego zaplecza. Frazes: „nie martw się, każdy kiedyś zaczynał” nie wystarczy. Mam dzisiaj dla Ciebie 3 sprawdzone, praktyczne sposoby na to, żeby podnieść wartość swojej marki i zbudować jej wiarygodność już na starcie.

Przed wdrożeniem któregokolwiek z nich, zacznij od uświadomienia sobie, że kiedy zaczynasz budować swoją markę czy swoje nazwisko, to każda pozytywna aktywność jest na wagę złota – najlepsze, co możesz zrobić, to zaangażować się!

 

1. Partnerstwo i współpraca

Jedną z kluczowych metod budowania pozycji jest współpraca z innymi osobami czy podmiotami, które są już obecne na rynku i w świadomości odbiorców. Kiedy będziesz decydować o tym, z kim nawiązać partnerskie relacje czy jakiej współpracy się podjąć, weź pod uwagę te firmy, organizacje czy biznesy, które mają już zbudowany zasięg – w przypadku marek najlepiej jest, gdy są to podmioty na podobnym lub nieco wyższym poziomie rozpoznawalności i rozwoju.

Gdy Twoja marka dopiero raczkuje, zbiera pierwszych klientów i obserwatorów, nie licz na współpracę z globalnymi potentatami – na to prawie na pewno nie ma szans! Przyjrzyj się za to firmom lokalnym – nawiązanie relacji z takimi podmiotami pozwoli na naturalny przepływ zaangażowanej społeczności i lepsze działanie na rynku.

Dobrze jest, jeżeli w efekcie takiej partnerskiej relacji czy współpracy wnosisz faktyczną wartość na rynek, wzbogacasz go, odpowiadasz na niezaopiekowane dotąd potrzeby. Żeby to zrobić, odpowiedz sobie na dwa pytania:
• W czym moje kompetencje mogłyby pomóc drugiemu podmiotowi czy marce?
• Jak chcemy wspólnie działać? Co chcemy osiągnąć?

Ważne, żebyś nie skupiała się tylko na Twoich korzyściach płynących ze współpracy, ale również pomyślała o tym, co możesz dać od siebie – partnerowi biznesowemu i społeczności.

 

2. Organizacje branżowe

Świetną – i przetestowaną przeze mnie osobiście – metodą na zwiększenie wiarygodności jest zaangażowanie w działalność organizacji branżowych. Właściwie każda gałąź biznesu ma swoje stowarzyszenia czy kluby – warto zorientować się w ich działaniu, bo przynależność do rozpoznawalnej organizacji pozytywnie odbija się na postrzeganiu Twojego biznesu.

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

Kiedyś, gdy przedstawiałam się tylko jako Justyna Kopeć, ludzie nie wiedzieli, z czym mnie połączyć – samo nazwisko nic nie znaczyło. Ale już – Justyna Kopeć, członek Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych, Wschodniej Izby Gospodarczej, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i dyrektor Polish Business Club oddziału siedleckiego – to robi wrażenie!

Oczywiście za członkostwo w większości organizacji branżowych, korzystanie z ich logo, trzeba zapłacić – od kilkuset do kilku tysięcy złotych – ale rozważ, jakie korzyści mogą dla Ciebie płynąć z tej inwestycji. Nie tylko zwiększona rozpoznawalność czy wiarygodność, ale również zyskanie przestrzeni do wymiany informacji i opinii, możliwość nawiązania relacji biznesowych czy zaprezentowania się szerszemu gronu jako marka.

3. Edukacja za 0 zł

A propos zaprezentowania się – w organizacjach są oczywiście skupione firmy, a więc i ludzie. Jest zatem grupa odbiorców, przed którymi można się pokazać, z którymi można podzielić się merytoryczną wiedzą – a więc edukować. Zwłaszcza na początku warto korzystać z takich okazji – zapytaj o możliwość przeprowadzenia szkolenia, prelekcji, dyskusji z tematu, którym się pasjonujesz i w którym specjalizujesz – w zamian za rekomendację. Zyskasz doświadczenie, którym będziesz mogła się pochwalić, a niewykluczone też, że wśród słuchaczy znajdzie się Twój przyszły partner biznesowy.

Działania w mediach społecznościowych czy tworzenie darmowych poradników, e-booków, również można potraktować jako edukację za 0 zł – to może wydawać Ci się bezsensowne, no bo po co dzielić się za darmo czymś, za co inni biorą pieniądze?!

Warto to robić – prezentowanie wartościowych treści, które są ciekawe i przydatne dla odbiorców, dawanie czegoś od siebie swojej społeczności powoduje, że Twoi obserwatorzy będą czuli się bardziej związani z Twoją marką – i kiedy przyszłościowo pojawi się jakiś przepływ finansowy, to będziesz jego częścią – klienci nie pójdą do konkurencji, bo zwiążą się z Tobą.

____________________________________

Liczę na to, że te trzy sposoby na podniesienie wartości swojego nazwiska bez bogatego zaplecza i doświadczenia pomogą Ci postawić pierwsze kroki w budowaniu wiarygodności marki.
Z przetestowanych przeze mnie wskazówek możesz korzystać na każdym etapie budowania swojego biznesu – nigdy nie jest za późno na umocnienie swojej pozycji na rynku.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wyceniać swoje produkty i usługi online, zajrzyj do mojego artykułu, natomiast jeżeli chcesz podzielić się innymi pomysłami na uwiarygodnienie swojego biznesu na starcie – skomentuj koniecznie ten wpis.

4.8 5 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Rekrutacja przez Messenger do branży MLM

Głównym mottem działalności MLM jest pomaganie innym osobom poprzez sprzedaż potrzebnych im produktów i propozycję dołączenia do grupy osób zarabiających na MLM. Od tego, ilu osobom pomożesz, zależy wysokość Twoich zysków w marketingu sieciowym. Istotną rolę w budowie...

Twoja strategia w 5 krokach

Od czego zacząć budowę strategii marketingowej swojej marki osobistej? Korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia zawodowego, opracowałam instrukcję, jak w 5 krokach opracować skuteczną strategię marketingową. Jak się przygotować do budowy tejże strategii? Jakie...

Jak zrobić analizę konkurencji?

Nie istniejemy na samotnej wyspie ani my, ani nasi odbiorcy. Budując swoją markę osobistą ważne jest, abyś miała świadomość tego, jakie marki już są obecne na rynku, na który chcesz wejść lub już działasz. Czy chcemy, czy nie, nasi odbiorcy będą nas z nimi porównywać....

Subskrybuj
Powiadom o

10 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Bardzo trafne wskazówki budowania marki osobistej

Justyna, normalnie uzależniłam się od Twojego bloga. Co tydzien dajesz inspirujące artykuly i dzisiejszy tez sie do nich zalicza. Super porady na początek drogi budowania marki.

Świetny materiał i cenne wskazówki dla każdego i dla tego, który dopiero zaczyna ale też dla tego, który się zatrzymał i nie wie co zrobić.

Bardzo trudno budować te relacje, szczególnie że za rogiem ma się konkurencje i to niekiedy silną konkurencję. Ja posłuchałam kiedyś dobrej rady i na FB wystawiłam swoje uśmiechnięte zdjęcie i niespodziewanie stało się ono dobra moją marką. Sami Klienci mi to powiedzieli.

Odpowiedź na niezaopiekowane dotąd potrzeby – to zdanie do mnie przemówiło i sprowokowało do ponownego działania.