Coraz mniej ufamy firmom, a coraz bardziej człowiekowi. W tym roku większość działań została przeniesiona do przestrzeni online, gdzie w pierwszej kolejności poszukujemy kontaktu z drugą osobą, przez co zaufanie do marki osobistej jest na wyższym poziomie niż w stosunku do przedsiębiorstwa. Budowanie marki osobistej – moda czy konieczność? Zdecydowanie konieczność.

Rahim Blak, założyciel click community, zadał bardzo ważne pytanie, a mianowicie w co lepiej zainwestować, w firmę czy w człowieka? Takie pytanie daje wiele do myślenia, biorąc pod uwagę, że obecnie firmy zazwyczaj utrzymują się na ryku około 3 lat. Niewielki odsetek przedsiębiorstw utrzymuje się od 5 do 10 lat. W przeciwieństwie do człowieka jako marki, który ciągle dąży do samorozwoju i poszukuje nowych rozwiązań.

Moja droga budowania marki osobistej zaczęła się już na studiach, kiedy zostałam rzecznikiem Instytutu Filologii Polskiej, już wtedy miałam okazję pracować z dziennikarzami. Na czwartym roku studiów dostałam propozycję od prezydenta Siedlec, żeby zostać jego rzecznikiem prasowym i właśnie wtedy poczułam, jak wielkie znaczenie ma moje imię i nazwisko, jednak samo pojęcie marki osobistej pojawiło się parę lat później, bo dopiero w 1997 roku w amerykańskiej prasie.

Co konkretnie kryje się pod pojęciem marki osobistej? W skrócie to skojarzenia, jakie ludzie mają na Twój temat, na temat tego, czym się zajmujesz i jaką wartość sobą reprezentujesz, a co za tym idzie, co wnosisz na rynek. Budowanie marki osobistej należy zacząć od zidentyfikowania swoich mocnych stron. Stwórz mapę kompetencji, zadaj sobie pytanie jaka jest twoja wiedza, umiejętności czy doświadczenie. Właśnie z Twojego doświadczenia będziemy budować storytelling. Oprócz samego doświadczenia bardzo ważna jest też osobowość, a w tym autentyczność, charyzma oraz spójność.

W budowaniu marki osobistej bardzo ważna jest strategia. System świadomego budowania marki osobistej opiera się na zasadzie 5S, w której to skład wchodzą:
1. Samoświadomość.
2. Społeczność.
3. Sposób komunikacji.
4. System.
5. Sprzedaż.

Więcej o świadomym budowaniu marki osobistej na zasadzie 5S znajdziecie tutaj: https://justynakopec.pl/swiadome-budowanie-marki-osobistej-czyli-zasada-5s/

Jednak tak jak w życiu codziennym, tak i przy budowaniu marki osobistej, napotykamy wiele problemów. Wyróżniłam trzy najważniejsze:

  1. Ty sama oraz Twoje przekonania o sobie. Nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale to właśnie my sami często stoimy na przeszkodzie do naszej drogi do sukcesu. Kobiety, dużo częściej niż mężczyźni sabotują siebie.
  2. Błędna komunikacja, która jest skierowana do wszystkich. Nie ma szans, aby każdy był naszym klientem, ponieważ nie możemy się komunikować z każdym w wartościowy i odpowiedni sposób. Ideę tego znakomicie oddają badania przeprowadzone wśród artystów, wykazują, że aby żyć na wysokim poziomie, wystarczy im tylko tysiąc zaangażowanych fanów. Prawdziwy fan to osoba wierna Twojej marce, która staje się jej ambasadorem. Ważne jest, abyśmy znali swojego odbiorcę, bo wtedy właśnie możemy zbudować zaufanie płynące z obu stron.
  3. Narzędzia, a ściślej rzecz ujmując problem z ich odpowiednim doborem. Ważne jest, aby tak jak w przypadku komunikacji nie skupiać się na wszystkim, tylko dopasować narzędzia pod siebie, tak aby pomogły one naszej marce osobistej.

Aby skutecznie budować swoją markę osobistą, trzeba również śledzić zmiany, jakie pojawiają się w naszych narzędziach komunikacyjnych, a takie zmiany zachodzą z dnia na dzień. Od 1 października pracownicy Facebooka będą mogli wedle własnego uznania usuwać treści, które my publikujemy. Nasze konta, pojedyncze posty, reklamy, a wszystko to w ramach walki z fake newsami. Z kolei Messenger, komunikator internetowy, zabrania kopiowania wiadomości i wysyłania do więcej niż 5 osób jednocześnie. Ma to na celu próbę zlikwidowania spamu.

Zaufanie to waluta przyszłości, dlatego teraz jest dobry czas, aby zacząć budować swoją markę osobistą. Moje szkolenia z zakresu marki osobistej możecie znaleźć tutaj: https://justynakopec.pl/szkolenia/

JUSTYNA KOPEĆ

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorca jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to "Biznes online nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet".

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam. Wystarczy, że do mnie napiszesz na adres: kontakt@JustynaKopec.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 600 986 970.

Zachęcam Ciebie do pobrania bezpłatnego ebooka „7 błędów, które marki popełniają w mediach społecznościowych”. Dostęp do niego uzyskasz wchodząc na stronę https://justynakopec.pl/prezent

5 1 vote
Article Rating
2
0
Chciałabym poznać Twoją perspektywę, proszę skomentuj ten artykułx
()
x