5 zasad tworzenia skutecznej strony internetowej Justyna Kopeć blog artykuł

5 zasad tworzenia skutecznej strony internetowej

26 maja 2020

Do budowania skutecznego biznesu on-line przydatne są statystyki. Są one istotne, aby móc zobaczyć, w którym miejscu się znajdujemy. Pierwsza ważna statystyka dotycząca stron internetowych, to ilość użytkowników Internetu w Polsce. Na 30 kwietnia 2020 wynosiła ona 28,2 miliona (23,7 mln na komputerach stacjonarnych i 24,2 mln na telefonach i tabletach – część z nas korzysta z internetu zarówno mobilnie, jak i stacjonarnie). Czy stać Cię na ignorancję takiej ilości potencjalnych odbiorców?

Druga ważna statystyka to ilość osób korzystająca z poszczególnych stron internetowych. Wiedziałaś, że średnio użytkownik na stronie wyszukiwarki Google (przecież to jest tylko jeden pasek, w którym wpisujemy, co szukamy!!!) spędza około pół godziny dziennie?! W Internecie szukamy ogromnej ilości informacji. Czy Twój odbiorca ma szansę wyszukać tam też Ciebie?

Utarło się przeświadczenie, że jeśli prowadzisz profile w social media, to strona internetowa nie jest Ci potrzebna. To nieprawda. Jeśli chcesz ze swoim biznesem istnieć w Internecie, to strona internetowa jest Twoim jedynym prawdziwym domem w świecie on-line. Facebook, ani inne medium, póki co nie da Ci możliwości realnej sprzedaży. Możesz zorganizować charytatywną zbiórkę, możesz ogłaszać, co można u Ciebie kupić, ale samej sprzedaży nie dokonasz. Natomiast na swojej stronie możesz skupić całą swoją działalność.

W tym artykule przygotowałam 5 zasad tworzenia skutecznej strony internetowej:

 

1. Pokaż na stronie internetowej swojego klienta

Żeby Twoja strona była skuteczna, to osoba, która na nią wejdzie, musi się na niej zatrzymać. Żeby się zatrzymała musi tam zobaczyć informacje, które są dla niej. Twoja strona ma być miejscem, gdzie Twój klient odnajdzie siebie, poczuje, że to co widzi jest dla niego. Najważniejsza informacja, jaką powinnaś zamieścić na stronie, to komu i w czym pomagasz. Wszystko co zamieszczasz na stronie traktuj przez pryzmat klienta. Znając swojego odbiorcę docelowego będziesz w stanie stworzyć odpowiednie komunikaty.

 

2. Zbuduj wiarygodność

Na Twoją stronę będą trafiały również osoby, które do tej pory nie znały Ciebie. Jeśli mają zostać Twoimi klientami – muszą najpierw Ci zaufać. Aby pokazać potencjalnym klientom, że warto z Tobą współpracować zamieszczaj na stronie rekomendacje – klientów i współpracowników. Rekomendacje dotyczące ogólnie współpracy z Tobą, ale również poszczególnych rozwiązań, usług, które oferujesz. Pokazuj, gdzie się pojawiasz, w jakich wydarzeniach uczestniczysz, u kogo się szkolisz. Takie informacje również podnoszą Twoją wiarygodność.

Jeśli dopiero zaczynasz i nie masz jeszcze kogo poprosić o recenzje, powiem Ci jak ja robiłam na początku swojej drogi. Kontaktowałam się z organizacjami branżowymi, stowarzyszeniami i proponowałam swoje warsztaty w zamian za rekomendację. Dzięki temu pozyskałam rekomendacje znaczących instytucji. Warto również przynależeć do organizacji branżowych i pochwalić się tym na swojej stronie.

 

 

3. Ułatwiaj kontakt ze sobą

Z zupełnie niezrozumiałych dla mnie przyczyn to element, o którym często zapominamy. Napisz na swojej stronie jak można się z Tobą skontaktować. Wprowadź formularz kontaktowy, w którym odbiorca może napisać wiadomość wysyłaną bezpośrednio na Twoją skrzynkę mailową. Możesz skorzystać również z funkcji czatu. Pozwól się skontaktować tu i teraz, od razu będąc na Twojej stronie. Jeśli twój odbiorca przejdzie na inną stronę, do Twojej prawdopodobnie już nie wróci, żeby zadać Ci pytanie. Warto również zamieścić informację, w jakim czasie pytający uzyska odpowiedź. Odbiorcy często liczą na natychmiastową reakcję. Uprzedzając, że odpowiadasz na przykład w ciągu 24 godzin unikniesz zniecierpliwienia u potencjalnego Klienta.

 

4. Pokaż swoją ofertę

Zapraszasz odbiorcę na swoją stronę. Zatrzymujesz jego uwagę, zyskujesz jego zainteresowanie. Czy może się dowiedzieć w czym i jak możesz mu pomóc? Częstym błędem jest niezamieszczanie na stronie swojej oferty. Nawet, jeśli nie masz dostępnych produktów, poinformuj, że można się z Tobą skontaktować aby uzyskać pomoc, doradztwo. Podaj preferowaną formę kontaktu.

 

5. Daj się wyszukać

Świetną metodą, aby można było wyszukać Twoją stronę poprzez wyszukiwarkę jest prowadzenie aktualnego bloga. Regularne publikacje wzniosą Twoją stronę na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak w algorytmach Facebooka, algorytmy Google lepiej pozycjonują Twoją stronę, jeśli pod wpisami blogowymi będą pojawiać się komentarze – zachęcaj czytelników do pozostawiania ich.

 

_________________________________

To jest zaledwie 5 zasad tworzenia skutecznej strony internetowej. Powstały one w oparciu o najczęściej zadawane pytania przez moje klientki. Gdy przygotowuję dla nich stronę internetową, zawsze wysyłam do wypełnienia odpowiedni kwestionariusz, dzięki któremu wspólnie wiemy dokąd zmierzamy. Ponadto porządkuj on komunikaty, które chcemy zawrzeć na stronie.

Jeżeli myślisz o założeniu strony, która będzie skuteczna, będzie generowała sprzedaż i zapytania ofertowe, to zachęcam Cię do zapoznania się z naszym pakietem Kobiecych Stron Internetowych. Kliknij TUTAJ, aby przejść do strony.

4 4 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

10 cech naprawdę dobrej marki osobistej

10 cech naprawdę dobrej marki osobistej

Czym właściwie jest osobista marka? To tak naprawdę po prostu sposób w jaki inni postrzegają Ciebie i Twoją unikalną tożsamość. W erze mediów społecznościowych, budowanie dobrej marki osobistej stało się niezwykle ważne. W końcu przedstawienie siebie w pozytywnym...

10 kroków do stworzenia lepszej strategii marketingowej

Stworzenie skutecznej strategii marketingowej to klucz do powodzenia w biznesie. Dzięki dobrej strategii zwiększysz zasięg swojej marki, przyciągniesz nowych klientów i zwiększysz swoje przychody. W tym artykule przedstawię 10 kroków, które pomogą Ci stworzyć lepszą...

Jakie umiejętności są potrzebne marce osobistej do rozwoju?

Budowanie marki osobistej wymaga nie tylko wytrwałości i kreatywności, ale również określonych umiejętności, które pomogą Ci rozwijać swoją markę i przyciągać klientów. W dzisiejszych czasach, świat biznesu zmienia się bardzo szybko i jako marka osobista musisz być w...

7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes online

Rozpoczynanie swojego biznesu może być zarówno ekscytujące, jak i przerażające. Jednak, dzięki Internetowi, możesz zacząć budować swoją markę i generować dochód w zaciszu własnego domu. W tym artykule, przedstawię 7 rad dla kobiet, które rozpoczynają swój biznes...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze