Dlaczego media społecznościowe nie zastąpią Twojej strony internetowej – 7 argumentów

Kiedy pracuję z klientkami, często stwierdzają, że wystarczy im sam profil na Facebooku. Naprawdę trudno im zrozumieć, że to nie jest prawda. Markę osobistą buduje się między innymi z wykorzystaniem profili w mediach społecznościowych. Najpełniej jednak można ją zaprezentować na własnej witrynie. Ponadto strona internetowa daje o wiele więcej korzyści niż te, które dają Ci media społecznościowe.

W tym artykule przedstawię Ci siedem argumentów, dlaczego media społecznościowe nie zastąpią Twojej strony internetowej.

Poznaj zatem powody, dla których warto posiadać własną stronę internetową:

1. Nie jesteś właścicielką swojego profilu w mediach społecznościowych

To pierwszy argument, który zazwyczaj przywołuję. W żadnym portalu Twój profil nie należy do Ciebie, tylko do platformy, na której się znajdujesz. Jesteś skazana zatem na zasady i możliwości obowiązujące w danym medium. Ponadto każda z platform może Twój profil zawiesić lub nawet usunąć. Zdarza się to co prawda rzadko, ale jednak występuje. Zatem cała Twoja wielomiesięczna praca może iść na darmo.

Strona internetowa zaś należy do Ciebie. Co roku musisz opłacić koszt domeny i hostingu (nazwy strony i miejsca, gdzie jest ona zamieszczona), ale o tym, co się na niej znajduje decydujesz Ty sama.

2. Media społecznościowe są ograniczone

Trudno mi tutaj było użyć innego określenia, ale chodzi o to, że nie możesz modyfikować dostępnych funkcji w danym medium społecznościowym. Możesz korzystać jedynie z tych, które dane medium ma. Najwięcej funkcji dostępnych jest na Facebooku. Jednak on również nie dostarcza nam tylu możliwości, ile mamy na własnych stronach internetowych.

Twoja strona internetowa jest w pełni edytowalna. Możesz na niej zamieszczać te informacje, które aktualnie są ważne, a ukrywać pozostałe. Do tego możesz włączać i wyłączać różne funkcje. Jako ciekawostkę dodam, że w okresie świąt Bożego Narodzenia na swojej witrynie włączam padający śnieg 😊 Naprawdę na żadnym medium społecznościowym nie mogłabym tego zrobić. Oczywiście tych funkcji jest o wiele więcej, ale ten przykład w prosty sposób pokazuje różnicę.

3. Prezentacja Twojej marki w Internecie

Moim zdaniem w żadnym medium społecznościowym nie jesteś w stanie do końca zapanować nad prezentacją swojej osoby, swojej marki. Chociażby dlatego, że przy systematycznej komunikacji, dzisiaj dodany wartościowy post za tydzień już nie będzie widoczny. To powoduje, że trudno nam zaprezentować w klarowny sposób różnorodne aspekty naszej działalności i wymaga od nas powtarzania treści.

Strona internetowa daje mam możliwość jasnej prezentacji naszej marki. Zakładki w menu kierują do konkretnych miejsc. Układ na stronie też zależy od nas i możemy za jego pomocą pokazywać odbiorcom różne aspekty naszego działania.

4. Sprzedaż w Internecie

Strona na Facebooku nie jest Twoim sklepem online. To jedynie prezentacja Twojego sklepu internetowego. Dzięki mediom społecznościowym możesz rozpowszechniać informacje o swojej marce, wchodzić w interakcje z odbiorcami, wykupić reklamy, dzięki którym zwiększy się promocja Twoich produktów i usług.

Musisz zrozumieć, że Twoje profile w mediach społecznościowych są Twoją wirtualną wizytówką i zadaniem Twojej działalności w social media jest przenoszenie odbiorców na Twoją stronę internetową. Zauważ, że każda reklama, którą tworzysz, jest tak zaprojektowana, aby klient mógł się przenieść w inne miejsce na drodze do zakupu.

5. Wyszukiwarka Google

Tu mam dla Ciebie naprawdę złą wiadomość. Otóż, Google podało do wiadomości, że media społecznościowe nie są brane pod uwagę jako czynnik rankingowy. Oznacza to, że o ile nawet zostanie odbiorcom zaprezentowany link do Twojego profilu w social media (pod warunkiem, że w wyszukiwarkę wrzucą Twoją nazwę), to treści, które tam publikujesz na Google w ogóle się nie pojawią.

Badanie przeprowadzone przez firmę Forrester wykazało, że 71% osób rozpoczyna swoją podróż zakupową za pomocą wyszukiwarek, a 74% z nich używa wyszukiwarek do wyszukiwania informacji na etapie rozważania zakupu. Jeśli zatem nie chcesz tracić klientów, to strona internetowa powinna być podstawą Twojej działalności sprzedażowej.

6. Pozycjonowanie

Używasz słów kluczowych? Dzięki nim chcesz budować pozycjonowanie swojej marki? Cóż, możesz nimi „wypchać” swoje posty w mediach społecznościowych, tylko… jest to praca bezowocna. Jeśli nie dodasz #hashtagów, same słowa kluczowe nie mają żadnego znaczenia.

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w artykułach blogowych. Włożenie słów kluczowych w artykuł ma duży sens i powoduje, że Twoje treści są bardziej widoczne w wyszukiwarce, bo sczytują je algorytmy Google.

7. Śledzenie zachowań klientów

W mediach społecznościowych, kiedy posiadasz profile firmowe, masz dostępne statystyki. Jednak pomimo wszystkich wskaźników, zaangażowania i analiz, które Facebook może Ci pokazać w Twoich kampaniach i postach, nadal brakuje danych, które może dostarczyć analityka strony internetowej.

Podłączając odpowiednią analitykę do swojej strony internetowej możesz uzyskać dane takie jak czas spędzony przez użytkowników w Twojej witrynie, jak długo przeglądali określone strony, a nawet ich podróż po Twojej stronie i miejsce, w którym ją opuścili.

Śledzenie zachowania na stronie internetowej może pokazać cenne informacje o docelowych odbiorcach, takie jak to, co ich interesuje, z jakich źródeł znaleźli Twoją witrynę, jakie słowa kluczowe wpisali, aby znaleźć Twoją firmę i ile osób wraca do Twojej witryny w ciągu określonego okresu czasu. Wszystkie te informacje mogą mieć kluczowe znaczenie przy określaniu przekazu, jaki do nich kierujesz oraz mają wpływ na sam układ Twojej strony internetowej.

 

_______________
Obecność w mediach społecznościowych jest ważna, ale na pewno nie może to być Twoja jedyna obecność online. Skoro aż 71% osób poszukuje informacji w wyszukiwarkach, które kierują ruch na strony internetowe, to Twoja obecność w social media jest niewystarczająca.

Jakakolwiek strona internetowa jest lepsza niż brak strony internetowej. Oczywiście zachęcam Cię do wykonania porządnej strony internetowej, bo ona dostarczy najwięcej korzyści Twojemu biznesowi. Kiedy zlecisz wykonanie strony internetowej mojej agencji, mogę Ci obiecać, że zrobimy wszystko, co tylko możliwe, żeby wyciągnąć z niej jak najwięcej dla Twojej marki. A to wszystko w komunikacji z Tobą, bo na każdym kroku staramy się podpowiadać Ci najskuteczniejsze rozwiązania.

5 1 vote
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Rekrutacja przez Messenger do branży MLM

Głównym mottem działalności MLM jest pomaganie innym osobom poprzez sprzedaż potrzebnych im produktów i propozycję dołączenia do grupy osób zarabiających na MLM. Od tego, ilu osobom pomożesz, zależy wysokość Twoich zysków w marketingu sieciowym. Istotną rolę w budowie...

Twoja strategia w 5 krokach

Od czego zacząć budowę strategii marketingowej swojej marki osobistej? Korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia zawodowego, opracowałam instrukcję, jak w 5 krokach opracować skuteczną strategię marketingową. Jak się przygotować do budowy tejże strategii? Jakie...

Jak zrobić analizę konkurencji?

Nie istniejemy na samotnej wyspie ani my, ani nasi odbiorcy. Budując swoją markę osobistą ważne jest, abyś miała świadomość tego, jakie marki już są obecne na rynku, na który chcesz wejść lub już działasz. Czy chcemy, czy nie, nasi odbiorcy będą nas z nimi porównywać....

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze