Skoro trafiłaś na ten blog, to prawdopodobnie w mediach społecznościowych i w Internecie działasz głównie z pobudek biznesowych. Jednak biznes nie zrobi się sam z siebie, bo nawet najlepszy produkt czy usługa nie sprzeda się sama. Twoim kluczem do sukcesu jest społeczność, którą przy sobie, przy swojej marce, zbudujesz. Po prostu jeśli skupisz się tylko na sobie, to budujesz biznes, który nie przyniesie Ci pieniędzy, a kiedy skupiasz się na swoim odbiorcach, to zawsze będziesz mieć obfitość.
Fantastycznie jest mieć fanów, ale jeszcze ważniejsze jest, aby zamienić ich w ambasadorów Twojej marki. Wówczas Twoja wiarygodność zdecydowanie się zwiększa, a Ty masz większy wpływ na innych także poza własnymi mediami. Żeby Twój fan stał się Twoim ambasadorem, istotne jest, aby wyposażyć go w narzędzia, które pozwolą mu pracować w Twoim imieniu.
Poniżej przedstawiam Ci aż 6 pomysłów, które pozwolą innym mówić o Tobie:
1. PRÓBKI
Jeśli chcesz, żeby mówili o Tobie, to daj swoim fanom coś, czym mogą podzielić się z innymi. Gdy występujesz, zadbaj o to, żeby ktoś nagrywał Twoje wystąpienie (lub nagraj je sama). Możesz później umieścić je na stronie stworzonej specjalnie dla Twoich fanów lub zrobić z niego krótki filmik z najlepszymi momentami. Możesz także wybrać najciekawsze cytaty. Poczują się wyjątkowo, nawet jeśli nie byli obecni podczas Twojego wystąpienia. A jeżeli udostępniona próbka będzie naprawdę dobra, z chęcią podzielą się nią z innymi.
Próbką może być również rozdział Twojej publikacji (książki) lub testowa wersja aplikacji, którą stworzyłaś. Każda z nich ma za zadanie zaangażować odbiorców.
2. PRZYKŁADOWE WPISY NA SOCIAL MEDIA
Twoi odbiorcy mogą być Twoimi prawdziwymi fanami, ale czasami i to nie wystarcza, aby byli w stanie zrobić coś więcej. Zatem ułatwiaj to, co się da. To Tobie w końcu powinno zależeć na promocji Twojej marki i na sprzedaży. Przygotuj dla swoich odbiorców zestaw grafik z Twoimi cytatami do różnych mediów społecznościowych. Ba, możesz przygotować nawet wersje robocze postów, które oni będą mogli udostępniać.
Opracuj również listę hashtagów, które powinny kojarzyć się z Twoją marką i zacznij je promować wśród swojej społeczności. A może to społeczność przyniesie hashtagi, którymi będziecie mogli się wspólnie posługiwać? Miej głowę otwartą na propozycje innych.
3. BANERY REKLAMOWE
Gdy masz osoby mocno identyfikujące się z Twoją marką, możesz poprosić je o reklamowanie Twoich profili lub Twojej oferty na ich stronach internetowych. Zaprojektuj zatem eleganckie banery reklamowe, które będą mogli umieścić na swoim blogu lub stronie internetowej. Zadbaj o to, aby przygotować je w wielu rozmiarach do wszystkich standardowych użyć.
4. NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
Mimo, że jesteśmy dorośli, to czasami każdy z nas lubi zabawę i rywalizację. Możesz przygotować konkurs dla swoich odbiorców, w którym zaproponujesz atrakcyjne nagrody. Możesz także element wyróżnienia dołączyć do oferty sprzedażowej. Wymyśl coś kreatywnego, np. za zakup pakietu Twoich książek lub za największą aktywność na Twoim profilu na Facebooku osoba może otrzymać pół godziny konsultacji z Tobą albo unikalny gadżet. Tutaj bardziej liczy się Twoja wyobraźnia, niż cena, która będzie stała przy ewentualnej nagrodzie.
5. TAPETY
To jest banalny sposób promocji Twoich działań, który z przyjemnością mogą wykorzystać Twoi fani. Ale jeśli jest tak banalny, to moje pytanie brzmi: czy go stosujesz? Zapewne nie. Być może myślisz, że to passe i czasy tapet już minęły. Spójrz zatem na Twój smartfon. Zerknij na ekran komputera… czyżbyś miała w tych miejscach tapetę? Pewnie jeszcze z jakimś przesłaniem, które jest dla Ciebie bliskie. Dlaczego zatem miałabyś nie stworzyć tapety dla swoich fanów? Gwarantuję Ci, że będą z dumą Ciebie reklamować.
STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!
Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.
6. GADŻETY
Spora część Twoich odbiorców będzie chciała się z Tobą utożsamić jeszcze mocniej. To dla tej grupy powinnaś przygotować gadżety z Twoim hasłem, logiem, adresem strony internetowej. W pięknej oprawie graficznej i… koniecznie użyteczne. Bo nie ma nic gorszego niż gadżet, którego nie można wykorzystać.
Fani, którzy identyfikują się z Twoją marką lub produktem, z radością wypiją poranną kawę z kubka z Twoim logo, zrobią notatki w estetycznym notesie lub będą zawsze w torebce mieć długopis od Ciebie.
______________________________
Powyżej przedstawiłam zaledwie sześć pomysłów, dzięki którym możesz zrobić z fana ambasadora Twojej marki. Jeżeli będzie on całym sobą informował o Twojej marce, wówczas na pewno zrobi się o Tobie głośno. Zaczniesz cieszyć się z coraz większej liczby kolejnych osób, które będą dołączać do Twojej społeczności i będą szerzyć o Tobie dobre informacje.
Wierzę, że powyższe przykłady mogą być dla Ciebie świetną inspiracją. A co Ty o nich sądzisz? Który z nich spróbujesz zastosować do promocji swojej marki? A może masz jeszcze inny sposób na zaangażowanie odbiorców? Proszę, podziel się swoimi spostrzeżeniami w komentarzu pod tym artykułem.
Bardzo wartościowy artykuł. Otworzył mi oczy aby zrobić konkurs.
Magda, dzięki wielkie i daj znać, jak ogłosisz konkurs 🙂
I znowu odkrywasz rzeczy oczywiste … których jakimś cudem się nie stosuje. A powinno. Dziękuję, biorę tapety 😀
Lila, bo często o oczywistościach zapominamy. Ja też… a tapety i u mnie się w końcu pojawią dla osób, które zapiszą się na listę mailingową 😉
Ambasador to najlepsza reklama 🙂 Często zapominamy, że jesteśmy dla innych a nie dla siebie… Dzięki za przypomnienie! Ja biorę konkurs 😀
dopiero wówczas nasze działania mają sens 🙂 W końcu jesteśmy po to, aby pomóc odbiorcom rozwiązywać ich problemy i zabezpieczać potrzeby, więc to o nich powinniśmy zawsze myśleć
Super podpowiedzi. Teraz pozostaje tylko wdrożyć
tak, planowanie bez działania nie ma sensu, bo nadal nic nie zmienimy. Dopiero działanie może wprowadzić zmiany, na których nam zależy
Bardzo lubię artykuły pisane przez Justynę. Zawsze przemyślane o wartościowej treści. Bardzo dużo się z nich uczę i jestem wdzięczna za cenną wiedzę, którą Justyna chętnie się z nami dzieli.
Basiu, dziękuję za Twoją opinię <3 Naprawdę staram się dawać wartościową wiedzę, którą od razu można wprowadzić do własnych działań.
Bardzo pomocny artykuł. Niby takie oczywiste, że chcąc mieć tego Fana swojej osobistej marki, który stanie się też naszym ambasadorem na swojej drodze trzeba go zachęcić czy to kampanią reklamową, banerem, plakatem, konkursem, słowem jak i tą „próbką siebie” a gdzieś to umyka czy też nie stosuje się. Biorę tę próbkę, ten konkurs już raz się przymierzałam zrobić tylko nie wiedziałam czy to jest legalne tak po prostu go przeprowadzić i nagrodzić. Aa i biorę jeszcze to: Jesteś dla ludzi nie dla siebie <3
Agnieszko, dziękuję za Twoją opinię. Nasze działania mają sens tylko wówczas, gdy kierujemy się pomocą innym osobom, a umiejętność ich angażowania jest kluczowa dla rozwoju biznesu online.
Inspirujący artykuł 🙂 Olśnienia dostałam bo ja zapisuję sobie w zeszycie swoje cytaty. Mam ich nawet sporo i przecież mogę zrobić zestaw grafik z tymi cytatami. Ba nawet co więcej mogę zrobić pdf i umieścić na stronie i bazę mailingową w ten sposób rozszerzam. Konkursy to jest keys, który już rozpisuję i wdrażam.
Agnieszko, ależ Ty masz fantastyczne możliwości 🙂 Czas w końcu je wykorzystać