Zrób z fana ambasadora Twojej marki justyna Kopeć blog artykuł

Zrób z fana ambasadora Twojej marki, czyli 6 pomysłów, dzięki którym będzie o Tobie głośno

28 lipca 2020

Skoro trafiłaś na ten blog, to prawdopodobnie w mediach społecznościowych i w Internecie działasz głównie z pobudek biznesowych. Jednak biznes nie zrobi się sam z siebie, bo nawet najlepszy produkt czy usługa nie sprzeda się sama. Twoim kluczem do sukcesu jest społeczność, którą przy sobie, przy swojej marce, zbudujesz. Po prostu jeśli skupisz się tylko na sobie, to budujesz biznes, który nie przyniesie Ci pieniędzy, a kiedy skupiasz się na swoim odbiorcach, to zawsze będziesz mieć obfitość.

Fantastycznie jest mieć fanów, ale jeszcze ważniejsze jest, aby zamienić ich w ambasadorów Twojej marki. Wówczas Twoja wiarygodność zdecydowanie się zwiększa, a Ty masz większy wpływ na innych także poza własnymi mediami. Żeby Twój fan stał się Twoim ambasadorem, istotne jest, aby wyposażyć go w narzędzia, które pozwolą mu pracować w Twoim imieniu.

Poniżej przedstawiam Ci aż 6 pomysłów, które pozwolą innym mówić o Tobie:

 

1. PRÓBKI

Jeśli chcesz, żeby mówili o Tobie, to daj swoim fanom coś, czym mogą podzielić się z innymi. Gdy występujesz, zadbaj o to, żeby ktoś nagrywał Twoje wystąpienie (lub nagraj je sama). Możesz później umieścić je na stronie stworzonej specjalnie dla Twoich fanów lub zrobić z niego krótki filmik z najlepszymi momentami. Możesz także wybrać najciekawsze cytaty. Poczują się wyjątkowo, nawet jeśli nie byli obecni podczas Twojego wystąpienia. A jeżeli udostępniona próbka będzie naprawdę dobra, z chęcią podzielą się nią z innymi.

Próbką może być również rozdział Twojej publikacji (książki) lub testowa wersja aplikacji, którą stworzyłaś. Każda z nich ma za zadanie zaangażować odbiorców.

2. PRZYKŁADOWE WPISY NA SOCIAL MEDIA

Twoi odbiorcy mogą być Twoimi prawdziwymi fanami, ale czasami i to nie wystarcza, aby byli w stanie zrobić coś więcej. Zatem ułatwiaj to, co się da. To Tobie w końcu powinno zależeć na promocji Twojej marki i na sprzedaży. Przygotuj dla swoich odbiorców zestaw grafik z Twoimi cytatami do różnych mediów społecznościowych. Ba, możesz przygotować nawet wersje robocze postów, które oni będą mogli udostępniać.

Opracuj również listę hashtagów, które powinny kojarzyć się z Twoją marką i zacznij je promować wśród swojej społeczności. A może to społeczność przyniesie hashtagi, którymi będziecie mogli się wspólnie posługiwać? Miej głowę otwartą na propozycje innych.

3. BANERY REKLAMOWE

Gdy masz osoby mocno identyfikujące się z Twoją marką, możesz poprosić je o reklamowanie Twoich profili lub Twojej oferty na ich stronach internetowych. Zaprojektuj zatem eleganckie banery reklamowe, które będą mogli umieścić na swoim blogu lub stronie internetowej. Zadbaj o to, aby przygotować je w wielu rozmiarach do wszystkich standardowych użyć.

 

4. NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Mimo, że jesteśmy dorośli, to czasami każdy z nas lubi zabawę i rywalizację. Możesz przygotować konkurs dla swoich odbiorców, w którym zaproponujesz atrakcyjne nagrody. Możesz także element wyróżnienia dołączyć do oferty sprzedażowej. Wymyśl coś kreatywnego, np. za zakup pakietu Twoich książek lub za największą aktywność na Twoim profilu na Facebooku osoba może otrzymać pół godziny konsultacji z Tobą albo unikalny gadżet. Tutaj bardziej liczy się Twoja wyobraźnia, niż cena, która będzie stała przy ewentualnej nagrodzie.

 

5. TAPETY

To jest banalny sposób promocji Twoich działań, który z przyjemnością mogą wykorzystać Twoi fani. Ale jeśli jest tak banalny, to moje pytanie brzmi: czy go stosujesz? Zapewne nie. Być może myślisz, że to passe i czasy tapet już minęły. Spójrz zatem na Twój smartfon. Zerknij na ekran komputera… czyżbyś miała w tych miejscach tapetę? Pewnie jeszcze z jakimś przesłaniem, które jest dla Ciebie bliskie. Dlaczego zatem miałabyś nie stworzyć tapety dla swoich fanów? Gwarantuję Ci, że będą z dumą Ciebie reklamować.

 

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

6. GADŻETY

Spora część Twoich odbiorców będzie chciała się z Tobą utożsamić jeszcze mocniej. To dla tej grupy powinnaś przygotować gadżety z Twoim hasłem, logiem, adresem strony internetowej. W pięknej oprawie graficznej i… koniecznie użyteczne. Bo nie ma nic gorszego niż gadżet, którego nie można wykorzystać.

Fani, którzy identyfikują się z Twoją marką lub produktem, z radością wypiją poranną kawę z kubka z Twoim logo, zrobią notatki w estetycznym notesie lub będą zawsze w torebce mieć długopis od Ciebie.

 

______________________________

Powyżej przedstawiłam zaledwie sześć pomysłów, dzięki którym możesz zrobić z fana ambasadora Twojej marki. Jeżeli będzie on całym sobą informował o Twojej marce, wówczas na pewno zrobi się o Tobie głośno. Zaczniesz cieszyć się z coraz większej liczby kolejnych osób, które będą dołączać do Twojej społeczności i będą szerzyć o Tobie dobre informacje.

Wierzę, że powyższe przykłady mogą być dla Ciebie świetną inspiracją. A co Ty o nich sądzisz? Który z nich spróbujesz zastosować do promocji swojej marki? A może masz jeszcze inny sposób na zaangażowanie odbiorców? Proszę, podziel się swoimi spostrzeżeniami w komentarzu pod tym artykułem.

5 7 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Transformacja marki: Jak zmienić swój archetyp marki?

Marka osobista, podobnie jak każda marka, może ewoluować i zmieniać się z biegiem czasu. Czasami zmiana jest konieczna, aby lepiej odzwierciedlić nowe wartości, misje lub zmiany w otoczeniu rynkowym. Jednym ze skutecznych sposobów na przeprowadzenie transformacji...

Zrozumienie 12 archetypów marki: Kompletny przewodnik

Budowanie marki osobistej to coś więcej niż tylko logo i kolorystyka. To także sposób, w jaki komunikujesz swoje wartości i osobowość. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w budowaniu marki jest zrozumienie archetypów marki. Archetypy pomagają stworzyć głębokie,...

Subskrybuj
Powiadom o

14 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Bardzo wartościowy artykuł. Otworzył mi oczy aby zrobić konkurs.

I znowu odkrywasz rzeczy oczywiste … których jakimś cudem się nie stosuje. A powinno. Dziękuję, biorę tapety 😀

Ambasador to najlepsza reklama 🙂 Często zapominamy, że jesteśmy dla innych a nie dla siebie… Dzięki za przypomnienie! Ja biorę konkurs 😀

Last edited 4 lat temu by Monika

Super podpowiedzi. Teraz pozostaje tylko wdrożyć

Bardzo lubię artykuły pisane przez Justynę. Zawsze przemyślane o wartościowej treści. Bardzo dużo się z nich uczę i jestem wdzięczna za cenną wiedzę, którą Justyna chętnie się z nami dzieli.

Last edited 4 lat temu by barbara luzar

Bardzo pomocny artykuł. Niby takie oczywiste, że chcąc mieć tego Fana swojej osobistej marki, który stanie się też naszym ambasadorem na swojej drodze trzeba go zachęcić czy to kampanią reklamową, banerem, plakatem, konkursem, słowem jak i tą „próbką siebie” a gdzieś to umyka czy też nie stosuje się. Biorę tę próbkę, ten konkurs już raz się przymierzałam zrobić tylko nie wiedziałam czy to jest legalne tak po prostu go przeprowadzić i nagrodzić. Aa i biorę jeszcze to: Jesteś dla ludzi nie dla siebie <3

Inspirujący artykuł 🙂 Olśnienia dostałam bo ja zapisuję sobie w zeszycie swoje cytaty. Mam ich nawet sporo i przecież mogę zrobić zestaw grafik z tymi cytatami. Ba nawet co więcej mogę zrobić pdf i umieścić na stronie i bazę mailingową w ten sposób rozszerzam. Konkursy to jest keys, który już rozpisuję i wdrażam.

[instagram-feed]