Grupa na Facebooku. Dlaczego warto ją założyć?

12 października 2021

Własna grupa na Facebooku to trend, który widać już od kilku lat. Większość marek (osobistych i firmowych) w grupach na Facebooku zbiera swoją społeczność, dostarczając jej wyjątkowej wiedzy, doświadczeń, wartości.

To w stronę grup idzie komunikacja na Facebooku – przekonują eksperci. To prawda. Tę tendencję widać w algorytmie Facebooka, w komunikatach, które tworzą eksperci związani z brandem i narracji, za którą stoi sam Mark Zuckerberg. Ilość zmian, jaka zaszła w obrębie grup, to jednoznaczny dowód na to, że to właśnie w tę stronę idzie Facebookowy świat. To wreszcie i ten kierunek można uznać za dominujący, obserwując zachowania użytkowników tego popularnego medium. Ci chcą i coraz częściej komunikują się właśnie za pośrednictwem grup.

 

Co to jest grupa na Facebooku?

Grupa na Facebooku to przestrzeń założona przez jednego z użytkowników, do której mogą dołączać i inni. To, co istotne, to fakt, że grupa ma ściśle określony temat przewodni, wokół którego toczy się komunikacja. Wspólnota doświadczeń i poglądów, która jest fundamentem funkcjonowania grupy, pozwala budować duże, lojalne, zaangażowane, aktywne społeczności. Nic dziwnego, że same grupy stają się pożądanym narzędziem służącym do wsparcia komunikacji na fanpage’u oraz przy płatnych działaniach reklamowych.

 

Co daje utworzenie grupy na Facebooku?

Zdefiniowana grupa odbiorców, elitarne grono, prawdziwe zainteresowanie tematem, czyli zaangażowana, lojalna grupa odbiorców – to zaledwie część korzyści, jakie daje nam utworzenie grupy na Facebooku. O tym, ze Facebook faworyzuje grupy, mówi się dziś oficjalnie. Algorytm Facebooka został tak przygotowany, aby doceniać treści, które angażują. Reguła jest więc prosta – im więcej postów, które zachęcają użytkowników do dyskusji, reakcji, wyrażenia opinii, tym większe zasięgi organiczne.

 

Grupa na Facebooku – fenomen działania

Na czym polega fenomen grup na Facebooku? Na poczuciu przynależności. Wspólne doświadczenia, przeżycia, poglądy łączą i pozwalają na dość swobodną komunikację. Nie bez znaczenia jest także i fakt większego poczucia prywatności, które daje swoiste „zamknięcie” grupy. To, że ludzie mogą bez obaw i bez skrępowania porozmawiać na temat, który naprawdę ich interesuje, sprawia, że ich zaangażowanie jest naturalnie duże, a to wpływa na zasięgi.

 

Dlaczego warto założyć grupę na Facebooku?

1. Budowanie relacji z Twoimi odbiorcami

Grupa kojarzy nam się z bezpiecznym miejsce, w którym możemy znaleźć wsparcie w interesującym nas zakresie. A skoro tak jest, to jesteśmy bardziej otwarci i z chęcią wchodzimy w interakcje. To pozwala także Tobie budować relacje z odbiorcami.

2. Rozwój społeczności

Dzięki stworzeniu grupy możesz swoją społeczność zebrać w jednym miejscu. To jest ważne, bo ludzie lubią być wśród innych osób do nich podobnych. Gdy stworzą między sobą więzi, tym chętniej zaproszą innych. Twoja społeczność może rozwijać się wewnątrz.

3. Stanie się ekspertem

Niewątpliwie stając na czele grupy, stajesz się liderem. Jeśli w tej grupie wnosisz jeszcze wartość, to jesteś przez innych postrzegana jako ekspert.

4. Udostępnianie Twoich treści z innych miejsc i mediów

Grupa może również stać się dla Ciebie miejscem, w którym publikujesz swoje treści z innych miejsc. Możesz udostępniać materiały z bloga, edukacyjne filmy z YouTube. Ba! Możesz członków swojej społeczności zapraszam również na inne swoje profile.

5. Przyciąganie ruchu do Twojej witryny

Udostępniając treści z bloga, oznaczając produkty z Twojego sklepu, przyciągasz również ruch do Twojej strony internetowej. Dla mnie to jeden z ważniejszych celów, bowiem wówczas osoby nie są rozpraszane innymi komunikatami i ze spokojem mogę konsumować treści, które zamieszczam.

6. Rozwijanie swojej listy mailingowej

W jednej w grup na Facebooku w pytaniach wprowadzających mam prośbę o podanie adresu mailowego, jeśli osoby chciałyby dostawać aktualne wiadomości z mojej działalności. Ta jedna rzecz sprawiła, że do mojej bazy przybyło kilkaset adresów email (oczywiście z przestrzeganiem RODO). Poza tym w grupie możesz promować swoje lead magnety, które również powodują wzrost Twojej bazy mailinowej.

7. Tworzenie nowych programów/produktów

Kiedy nauczysz się słuchać swoich odbiorców, to w naturalny sposób będą powstawać Twoje nowe produkty. Ponadto Twoja obecna oferta może być rozwijana w związku z podpowiedziami, które słyszysz od swoich klientów.

8. Edukacja

Grupa daje Ci możliwość prowadzenia odbiorców w konkretnym kierunku. Możesz publikować treści edukacyjne, dzięki którym wiedza Twojej społeczności będzie wrastać. A wyedukowane osoby zazwyczaj chcą więcej, a tym więcej jest zakup Twoich produktów i usług.

9. Poszukiwanie partnerów

Grupa stanowi również świetne miejsce do poszukiwania partnerów. Ja wielokrotnie korzystałam z mądrość członków grupy i zapraszałam ich do współpracy. Dotyczyło to osób, które już mają swoje zasięgi, jak i Ty które mają wiedzę w konkretnym zakresie.

10. Sprzedaż produktów i usług

No i wreszcie dzięki skupieniu Twoich odbiorców masz szansę na sprzedaż. Co ważne: w grupie świetnie działa tak zwany społeczny dowód słuszności, bowiem Ci, którzy wcześniej skorzystali z Twoich usług i są zadowoleni, będą aktywnie (i pozytywnie) reagować na Twoje wpisy sprzedażowe.

_____________________

Grupy na Facebooku to ważny kierunek w rozwoju marki. Praca nad budowaniem społeczności w grupach powinna być osobnym punktem w strategii marki. Korzystanie z potencjału grupy na Facebooku zgodnie z przygotowanym planem to krok w dobrą stronę.

Jeśli chciałabyś nauczyć się tworzyć takie grupy, które będą przyciągać innych i dadzą Ci możliwość osiągać cele biznesowe, koniecznie zajrzyj do mojego kursu online, który stworzyłam w tym zakresie.

3 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Rekrutacja przez Messenger do branży MLM

Głównym mottem działalności MLM jest pomaganie innym osobom poprzez sprzedaż potrzebnych im produktów i propozycję dołączenia do grupy osób zarabiających na MLM. Od tego, ilu osobom pomożesz, zależy wysokość Twoich zysków w marketingu sieciowym. Istotną rolę w budowie...

Twoja strategia w 5 krokach

Od czego zacząć budowę strategii marketingowej swojej marki osobistej? Korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia zawodowego, opracowałam instrukcję, jak w 5 krokach opracować skuteczną strategię marketingową. Jak się przygotować do budowy tejże strategii? Jakie...

Jak zrobić analizę konkurencji?

Nie istniejemy na samotnej wyspie ani my, ani nasi odbiorcy. Budując swoją markę osobistą ważne jest, abyś miała świadomość tego, jakie marki już są obecne na rynku, na który chcesz wejść lub już działasz. Czy chcemy, czy nie, nasi odbiorcy będą nas z nimi porównywać....

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze