Zacznij fanpage od fanów jak zmienić profil prywatny w fanpage Justyna Kopeć blog artykuł

Zacznij fanpage od fanów, czyli jak profil prywatny przekształcić w stronę na Facebooku

12 stycznia 2021

Kiedy zaczynasz budować swoją markę osobistą, w pewnym momencie staniesz przed wyborem: czy nadal prowadzić swoje działania na profilu osobistym, czy założyć stronę. Jak i kiedy zrobić fanpage na Facebooku? Jest to zazwyczaj trudny wybór, ponieważ na profilu prywatnym zapewne już zgromadziłaś swoją społeczność, a stronę firmową musiałabyś budować od zera. Jest jednak jeden sposób, o którym wie mało osób, a który pozwala zacząć nam tworzyć fanpage od… fanów!

Tym sposobem jest przekształcenie swojego profilu prywatnego na fanpage. Od kliku lat Facebook oferuje taką możliwość.

 

Kto powinien założyć fanpage?

Założenie fanpage warto naprawdę dobrze przemyśleć. Jednak, gdy chcesz osiągać cele biznesowe, to posiadanie swojego profilu firmowego staje się koniecznością. Na pewno jest to rozwiązanie dla osób, które budują swoją markę osobistą, freelancerów, przedsiębiorców, osób z branży marketingu sieciowego. To rozwiązanie dla tych, którzy myślą o biznesowych działaniach na Facebooku, a nie wyłącznie o dzieleniu się swoim życiem prywatnym.

Fanpage możesz oczywiście założyć od zera i zaczynać działania od pierwszego fana, którym jesteś Ty sama. Możesz również wykorzystać swoje dotychczasowe działania służące integracji społeczności wokół Twojej marki, które wykonywałaś za pomocą swojego profilu prywatnego. Jak to zrobić? O tym przeczytasz w dalszej części tego artykułu.

 

Jakie są różnice między profilem prywatnym a stroną na Facebooku?

Różnic jest sporo, jednak przedstawię Tobie te najważniejsze, żebyś świadomie dokonała wyboru.

Odbiorcy

Na profilu osobistym masz znajomym i to Ty decydujesz, czy ich przyjąć, czy też nie. Na profilu firmowym to osoby same decydują, czy polajkować Twoją stronę czy też nie. Ty możesz ich do tego jedynie zachęcić, ale nie masz wpływu na ich ostateczną decyzję, zaś liczba lajkujacych może być nieograniczona.

Na obu profilach możesz mieć za to nieograniczoną liczbę obserwujących, którzy będą również widzieć Twoje posty z profilu prywatnego, które opublikujesz jako publiczne.

Zasięgi

Na obu profilach notujemy coraz mniejsze zasięgi organiczne. Jednak profil prywatny właśnie na nich się opiera, więc Twoje treści i tak docierają do całkiem sporej liczby odbiorców.

Na fanpage zasięgi organiczne są wręcz znikome. Obecnie bez płatnej reklamy trudno jest zbudować rozpoznawalność swojej marki. Wystarczy jednak kilka złotych dziennie, aby Twoje posty trafiły do większej ilości odbiorców.

Reklama

Profil osobisty jest pozbawiony możliwości reklamowych, zaś na fanpage reklamę możesz stosować niemal od pierwszego dnia po założeniu tego profilu. To dobra wiadomość także dlatego, że Facebook dysponuje całkiem niezłymi możliwościami targetowania grupy odbiorców. Dzięki temu Twoje działania mogą być precyzyjne, a co za tym idzie skuteczne.

Statystyka

Podobnie jak w przypadku reklamy, dostęp do statystyki nie jest możliwy na profilu osobistym. Na stronie firmowej większość rzeczy możesz monitorować za pomocą danych dostarczanych przez Facebooka. Statystyka jest istotna w budowaniu Twojej skuteczności biznesowej. Daje Ci ona informacje, co działa dobrze, a jakie rzeczy powinnaś optymalizować.

 

Kiedy zmienić profil osobisty w fanpage?

Jeśli na prywatnym profilu liczba Twoich znajomych zbliża się do 5000 (a zatem do limitu nałożonego przez Facebook), warto pomyśleć o przekształceniu profilu prywatnego w firmowy.

Na pewno fanpage jest konieczny, abyś miała pełny dostęp do statystyk oraz żebyś mogła skorzystać z możliwości reklamowych Facebooka. Reklama pozwoli Ci zacząć monetyzować Twoją aktywność na Facebooku.

 

 

Jak zrobić fanpage z profilu osobistego krok po kroku?

Gdy podjęłaś decyzję o tym, żeby założyć stronę na Facebooku, a masz już zgromadzoną sporą społeczność na profilu osobistym, wówczas polecam Ci utworzenie fanpage właśnie z profilu prywatnego.

W tym celu wejdź na stronę https://pl-pl.facebook.com/pages/create/migrate i wybierz opcję rozpocznij. Na Twoim oknie pojawią się kolejne instrukcje. [edit: po ostatnich zmianach na Facebooku funkcja nadal jest widoczna, jednak obecnie nie działa; przypuszczam, że będzie ponownie aktywna, skoro FB wciąż jej nie usunął; dam znać, kiedy to nastąpi]

Facebook będzie Ciebie pytał, jakie dane z konta prywatnego chcesz przenieść na fanpage. Wybierz opcję skopiowania znajomych oraz obserwatorów. Następnie wybierz filmy, zdjęcia i posty, które również chcesz zaimportować na swój powstający właśnie fanpage. Jedna uwaga: przemyśl to dobrze, bowiem wszystkie kopiowane rzeczy opublikują się na Twoim fanpage z tą samą datą (datą przeniesienia na profil firmowy). Może warto zrezygnować ze starych postów lub mało atrakcyjnych live’ów? Zacznij fanpage budować w sposób uporządkowany i z odpowiednią strategią.

Kolejne kroki to wybór zdjęcia profilowego, zdjęcia w tle. Dobrze, żebyś miała przygotowany również pierwszy post, którym będziesz witać swoich odbiorców na nowym profilu, do nich wszystkich bowiem Facebook roześle informację o tym, że zostali dodani przez Ciebie do Twojej strony. Spora część z ciekawości wejdzie na Twój fanpage, warto zatem, aby czekał na nich powitalny post.

I to tyle. Teraz czeka Cię prowadzenie Twojego profilu oficjalnego, ale co najważniejsze masz już go dla kogo prowadzić.

Przy okazji: nie bój się! Nie stracisz swojego profilu prywatnego. Po tej operacji on dalej będzie istnieć. Zostaną na nim również wszyscy Twoi znajomi. Po prostu od momentu migracji będziesz mieć dwa miejsca, w których możesz się z nimi komunikować.

 

_________________________________

Jak podoba Ci się taki sposób na stworzenie fanpage’a? Ja myślę, że bardzo ułatwia działanie i co najważniejsze nie tracimy pracy, którą dotychczas robiłyśmy w oparciu o profil osobisty. Zatem nie zastanawiaj się dłużej jak założyć fanpage na Facebooku, tylko po prostu zrób to za pomocą swojego profilu prywatnego.

5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Konkretnie o marce osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorca jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

Przeczytaj także

10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie

10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie

Zaangażowana społeczność jest najważniejszym elementem powodzenia, lub nie, naszego biznesu online. Możesz mieć produkty, usługi, wiedzę i rozwiązania, ale jeśli nie będziesz mieć osób, które od Ciebie kupują, Twoja marka nie będzie przynosiła Ci korzyści finansowych....

Co to jest marka osobista?

Co to jest marka osobista?

W moich mediach społecznościowych, na stronie internetowej, z każdego miejsca wybrzmiewa hasło „marka osobista”. Niektórzy z Was wiedzą o co chodzi, jednak nadal bardzo często od obserwatorów dostaję pytania o to, co to jest marka osobista? Aż sama jestem zaskoczona,...

Jak prowadzić zaangażowaną grupę na Facebooku?

Grupy na Facebooku wyrastają jak grzyby po deszczu – ale to nie znaczy, że należy się do nich zrażać! Mają ogromny potencjał i są świetnym narzędziem do komunikacji, a co ważniejsze – do budowania społeczności. Muszą być jednak dobrze prowadzone. Grupa pozostawiona...

Co to jest strategia i jak ją budować w mediach społecznościowych?

Budowanie strategii działania w mediach społecznościowych dla marki osobistej to temat, z którym każdy z nas wcześniej czy później się zetknie. Zwróć jednak uwagę na jeden aspekt. Próg wejścia w media społecznościowe jest bardzo niski. Wystarczy tylko jedna rzecz,...

Skąd mam wiedzieć, co mnie wyróżnia na rynku?

Marek na rynku jest multum, konkurencja ogromna. Każda firma walczy o klienta, chce zaoferować mu coś, co wyróżni go spośród innych, sprawi, że właśnie z tą firmą dany klient chce współpracować. I tu rodzi się pytanie, skąd wiedzieć, dlaczego klienci wybierają...

Subskrybuj
Powiadom o
16 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Dziękuję za krótkie i merytoryczne przedstawienie korzyści zamiany profilu osobistego na fanpage.

Dziękuję za poradę pamiętam to z Twojego szkolenia 😃

Bardzo ważne i wspaniałe przedstawienie różnicy.
Justynka jesteś wspaniałym mentorem. Uwielbiam twoje wartościowe i konkretne treści.
Szkoda że nie miałam mozliwosci wcześniej za nim założyłam fanpage zapoznać się z nimi.

Bardzo Ci dziękuję Justyno za kolejne cenne i bardzo przydatne informacje związane z tworzeniem fanpage.

Dziękuję Justyno za ten artykuł. Biorę lekcję w postaci powitalnego posta. Wartościowa wiedza w pigułce z przedstawieniem różnic między profilem osobistm i fanpage.

Ważne informację dla wszystkich myślących poważnie o pracy online. Jasno przedstawione możliwości, różnice i korzyści między fanpage a profilem osobistym. Bardzo mi się podoba, jak wszystko co jest Twoim dziełem Justyno. Z wielką przyjemnością skorzystam z tej wiedzy.

A jeśli z 1000 znajomych chce się tylko 100 osób, które potencjalnie będą zainteresowane moją stroną biznesową (co wg algorytmów Facebook jest lepsze w perspektywie tworzenia później kampanii reklamowych, gdy może on lepiej targetować przyszłych potencjalnych klientów?) Czy jest wtedy taka opcja? Czy tylko klikanie ręczne? Pozdrawiam

Link nie działa niestety…”Te materiały nie są teraz dostępne
Dzieje się tak zwykle, gdy właściciel udostępnił zawartość tylko małej grupie osób, zmienił jej widoczność lub ją usunął.