Od 2009 roku zajmuję się tworzeniem strategii Public Relations, zaś od kilku lat prowadzę agencję marketingową. Klienci, z którymi rozpoczynam współpracę, często skarżą się, że wdają pieniądze na reklamę, która w ogóle nie przynosi im zysku. Często słyszę, że nie wiedzą od czego zacząć myślenie o swoim marketingu i boją się, że znowu trafią do przypadkowych speców od reklamy, a nie do doradców, dla których ich zysk będzie najważniejszy.
Korzystając z tych doświadczeń postanowiłam przygotować krótką podpowiedź, która sprawi, że będziesz bardziej świadomie wydawał pieniądze na promocję swojej firmy. A zatem, na co powinieneś zwrócić uwagę, żeby Twoja sprzedaż w końcu rosła?
⇒ 1. MIERZ
Po czym poznasz agencję reklamową, która faktycznie jest zainteresowana Twoim zyskiem, a nie wyciągnięciem pieniędzy? Po tym chociażby, że zanim przystąpi do działania pozna Ciebie i Twoich klientów. Ale przede wszystkim po tym, że nie boi się mierzyć skuteczności swoich działań. Tak, po pierwsze: mierz, mierz i mierz. Dzisiaj naprawdę prawie każde działanie można zmierzyć. To daje możliwość ocenienia jego skuteczności, a Tobie pewność, że zainwestowana w reklamę złotówka będzie miała szansę się podwoić czy potroić.
⇒ 2. TESTUJ
Zastosowałeś rozwiązanie „A” i nie spełniło ono Twoich oczekiwań, ale jesteś przekonany, że Twój pomysł był dobry? Nic nie szkodzi – czasami trzeba dokonać niewielkich korekt i w nowej wersji Twoje rozwiązanie może być efektywne. A może jesteś w sytuacji, gdy nie wiesz, które z narzędzi promocyjnych będzie skuteczne? Testuj je zatem. Najpierw na małej grupie, żeby od razu nie wydawać rocznego budżetu na reklamę. A gdy dostaniesz już informację zwrotną, co zadziałało, to…
⇒ 3. SKALUJ
oczywiście – skaluj! Bo jeśli coś zadziałało w ograniczonym zakresie, to pomyśl jaki będziesz miał odzew na swoją reklamę w większej grupie… Ale nie kopiuj czegoś, co zadziałało u Twoich znajomych. Ty masz innych klientów, być może reprezentujesz inną branżę. Zatem nie skaluj od razu czegoś, co było dobre dla firmy „X”. Skaluj to, co wcześniej testowałeś i co możesz zmierzyć.
Podobno połowa pieniędzy wydanych na reklamę nie przynosi zysku, tylko nie wiadomo która to połowa. Dzięki tym trzem prostym narzędziom możesz zwiększyć skuteczność swoich działań marketingowych i jednocześnie mniej pieniędzy wydawać na ciągłe „próbowanie”.
Życzę Ci powodzenia w pracy z najlepszymi specjalistami branży reklamowej. Tylko oni sprawią, że reklama naprawdę podniesie Twoją sprzedaż.
Wierzę w rozwój Twojego biznesu. A jeśli uważasz, że ten post daje Ci dodatkową wartość, będzie mi miło, gdy go udostępnisz innym. Z góry dziękuję.
Zapoznaj się z innymi artykułami blogowymi

JUSTYNA KOPEĆ
Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.
Jako przedsiębiorca jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.
Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to "Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)".
Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.
Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.
Dziekuję Justyna za cenne wskazówki! Bezcenne!
Monika, proszę bardzo, korzystaj 🙂
wydaje mi się, że w wielu wypadkach nie sprawdzamy naszych działań marketingowych, a realizujemy je z przyzwyczajenia/wygody. Sam często łapię się na tym, że nie pytam, skąd klienci się o mnie dowiedzieli ;). Bez tej wiedzy to trochę szukanie po omacku i marnowanie środków.
Michał, zdecydowanie masz rację. Czasami gonimy jak chomik w kółku nie sprawdzając, czy ta droga nadal jest dla nas dobra.