narzędzia marketingowe zwiększające sprzedaż Justyna Kopeć blog artykuł

3 proste narzędzia marketingowe zwiększające Twoją sprzedaż

12 maja 2020

Zapewne zastanawiasz się dlaczego ulotki, które ostatnio zamówiłeś i rozdałeś nie przyniosły Ci nowych klientów. Przypuszczam, że nie jesteś także zadowolony z ruchu, jaki generuje Twoja strona internetowa. A być może masz już dość wydawania pieniędzy na reklamę, która nie przynosi Ci zysku? Podpowiem Ci zatem na co zwrócić uwagę, by Twoje pieniądze były wydawane na skuteczne przekazy reklamowe.

Od 2009 roku zajmuję się tworzeniem strategii Public Relations, zaś od kilku lat prowadzę agencję marketingową. Klienci, z którymi rozpoczynam współpracę, często skarżą się, że wdają pieniądze na reklamę, która w ogóle nie przynosi im zysku. Często słyszę, że nie wiedzą od czego zacząć myślenie o swoim marketingu i boją się, że znowu trafią do przypadkowych speców od reklamy, a nie do doradców, dla których ich zysk będzie najważniejszy.

Korzystając z tych doświadczeń postanowiłam przygotować krótką podpowiedź, która sprawi, że będziesz bardziej świadomie wydawał pieniądze na promocję swojej firmy. A zatem, na co powinieneś zwrócić uwagę, żeby Twoja sprzedaż w końcu rosła?

⇒ 1. MIERZ

Po czym poznasz agencję reklamową, która faktycznie jest zainteresowana Twoim zyskiem, a nie wyciągnięciem pieniędzy? Po tym chociażby, że zanim przystąpi do działania pozna Ciebie i Twoich klientów. Ale przede wszystkim po tym, że nie boi się mierzyć skuteczności swoich działań. Tak, po pierwsze: mierz, mierz i mierz. Dzisiaj naprawdę prawie każde działanie można zmierzyć. To daje możliwość ocenienia jego skuteczności, a Tobie pewność, że zainwestowana w reklamę złotówka będzie miała szansę się podwoić czy potroić.

⇒ 2. TESTUJ

Zastosowałeś rozwiązanie „A” i nie spełniło ono Twoich oczekiwań, ale jesteś przekonany, że Twój pomysł był dobry? Nic nie szkodzi – czasami trzeba dokonać niewielkich korekt i w nowej wersji Twoje rozwiązanie może być efektywne. A może jesteś w sytuacji, gdy nie wiesz, które z narzędzi promocyjnych będzie skuteczne? Testuj je zatem. Najpierw na małej grupie, żeby od razu nie wydawać rocznego budżetu na reklamę. A gdy dostaniesz już informację zwrotną, co zadziałało, to…

⇒ 3. SKALUJ

oczywiście – skaluj! Bo jeśli coś zadziałało w ograniczonym zakresie, to pomyśl jaki będziesz miał odzew na swoją reklamę w większej grupie… Ale nie kopiuj czegoś, co zadziałało u Twoich znajomych. Ty masz innych klientów, być może reprezentujesz inną branżę. Zatem nie skaluj od razu czegoś, co było dobre dla firmy „X”. Skaluj to, co wcześniej testowałeś i co możesz zmierzyć.

Podobno połowa pieniędzy wydanych na reklamę nie przynosi zysku, tylko nie wiadomo która to połowa. Dzięki tym trzem prostym narzędziom możesz zwiększyć skuteczność swoich działań marketingowych i jednocześnie mniej pieniędzy wydawać na ciągłe „próbowanie”.

Życzę Ci powodzenia w pracy z najlepszymi specjalistami branży reklamowej. Tylko oni sprawią, że reklama naprawdę podniesie Twoją sprzedaż.

Wierzę w rozwój Twojego biznesu. A jeśli uważasz, że ten post daje Ci dodatkową wartość, będzie mi miło, gdy go udostępnisz innym. Z góry dziękuję.

Justyna Kopeć książka marka osobista i biznes online
5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

Więcej artykułów, które pokochasz

Jak pokazywać produkty bez spamowania? 5 skutecznych technik

Kiedy budujemy biznes online, naturalne staje się to, że zaczynamy przedstawiać innym swoją ofertę. Często w zachwycie rozwiązaniem, które mamy, zaczynamy na prawo i lewo informować o naszej propozycji i... po takim działaniu ze zdziwieniem stwierdzamy, że klientów...

10 pomysłów na angażujące wezwania do działania na Instagramie

Zaangażowana społeczność jest najważniejszym elementem powodzenia, lub nie, naszego biznesu online. Możesz mieć produkty, usługi, wiedzę i rozwiązania, ale jeśli nie będziesz mieć osób, które od Ciebie kupują, Twoja marka nie będzie przynosiła Ci korzyści finansowych....

Uwolnij się od lajków, czyli zasada 90-9-1

Jeśli budujesz swoją markę, z pewnością chciałabyś, aby Twoje wpisy wywoływały reakcje, aby pojawiały się pod nimi komentarze odbiorców, żeby były udostępniane… Cóż, ja też mam takie marzenie. Jednak, mimo że moja społeczność jest coraz większa, nie widzę wcale...

Archetypy marki, opisujące Twoją tożsamość

Krótkie pytanie: oglądałeś filmy o Smurfach? Gdybym Cię zapytała, do jakiego Smurfa byś się porównał, znajdziesz odpowiedź? A jak myślisz – do jakiego Smurfa porównują Cię inni ludzie? Do Ważniaka? Marudy? Mądrali? Pracusia? Lalusia? Ciamajdy? A może Papy Smurfa? Ten...

Sprawdź, jakie działania powinnaś podjąć, żeby przestać działać w chaosie i zacząć w końcu mieć rezultaty.

Zapisz się na webinar!

Przeczytaj także

Największe wpadki wizerunkowe 2021 roku

Największe wpadki wizerunkowe 2021 roku

Rok 2021 to już drugi rok, w którym pandemia dyktowała warunki. Zresztą dwie z wpadek wizerunkowych, które poniżej przedstawiam, dotyczą właśnie komunikacji osób znanych związanej z informacjami o koronawirusie. Nasze gwiazdy nie dawały jednak o sobie zapomnieć. W tym...

2021- rok małych sukcesów

Mimo, że w 2021 roku pracowałam zdecydowanie mniej, gdyż wszechobecna pandemia także i na mnie odcisnęła swoje piętno, to jednak mogę uznać, że 2021 to rok małych sukcesów. I o ile najważniejszych lekcji wynotowałam pięć, to o tyle sukcesami chcę się z Tobą podzielić...

5 moich lekcji z 2021 roku, czyli o byciu dla siebie dobrą

Rok 2021 to kolejny już rok, kiedy wszechobecna pandemia dyktowała warunki. Pracy i życia. To między innymi wpływało na decyzje, które podejmowałam w swoim biznesie. W tym artykule podzielę się z Tobą pięcioma lekcjami, które wyciągnęłam z doświadczeń 2021 roku....

5 książek, które polecam na świąteczny prezent

Szukasz pomysłu na prezent pod choinkę? Bezpiecznym rozwiązaniem, gdy nie wiesz, co dać, jest książka. Przygotowałam dla Ciebie zestawienie pięciu książek, które osoby chcące rozwijać swoją markę osobistą i działania online powinny przeczytać. Niech to będzie dla...

Subskrybuj
Powiadom o
4 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Dziekuję Justyna za cenne wskazówki! Bezcenne!

wydaje mi się, że w wielu wypadkach nie sprawdzamy naszych działań marketingowych, a realizujemy je z przyzwyczajenia/wygody. Sam często łapię się na tym, że nie pytam, skąd klienci się o mnie dowiedzieli ;). Bez tej wiedzy to trochę szukanie po omacku i marnowanie środków.