5 rażących błędów budowania marki osobistej w social media

Wydaje mi się, że ciągle przypominam o błędach w budowaniu marki osobistej. Ku mojemu zaskoczeniu jednak, wciąż spotykam się z błędami, które są popełniane w mediach społecznościowych.

W niniejszym artykule przedstawiam Tobie 5 rażących błędów budowania marki osobistej w social media. Oto one:

 

1. Brak zaktualizowanego profilu na Facebooku

Dla 70-80% moich klientów Facebook jest podstawowym portalem, na którym powinni mieć swoje profile. I nieważne jak często to powtarzam, ile tutoriali bym nie nagrała, aktualizacja profilu na FB wciąż należy do najbardziej zaniedbanych działań. A przecież jest to praca, którą wystarczy wykonać raz a dobrze.

Zatem od razu przejdź do mojego wideo na YouTube, w którym pokazuję krok po kroku, jak zoptymalizować swój profil na FB. Kliknij TUTAJ.

 

2. Poruszanie tematów z zakresu polityki i religii

Budowanie marki osobistej to ciągły wyrób i podejmowanie decyzji. Także w zakresie tematów, które będę podejmować, a których nie dotykam. Nie tylko w polskim społeczeństwie, są dwa tematy o dużej kontrowersyjności: polityka i religia. Dla znacznej części z nas takim tematem będzie również seks.

Jeśli Twoja marka nie bazuje na kontrowersyjności, a Ty chcesz być zapamiętana pozytywnie, naprawdę możesz obejść się w swojej komunikacji bez tych 3 tematów. Nie będziesz dzięki temu antagonizować swoich odbiorców. Poza tym tam, gdzie emocje idą w górę – inteligencja spada w dół. Ludzie przestają się kontrolować i może dojść do nieprzyjemnych „zamieszek” na Twoim profilu. Bądź czujna na to, bo to może przerodzić się w niekontrolowany hejt.

 

3. Spamowanie nieistotnymi treściami

Pisałam już powyżej, że budując markę dokonujesz wyborów. Dotyczy to również obszarów tematycznych, które będziesz poruszać. Twoją odpowiedzialnością jest nie spamowanie nieistotnymi treściami Twoich odbiorców.

To także oznacza, że powinnaś poznać dokładnie swoją grupę docelową i klienta idealnego. Gdy wykonasz tę pracę, okaże się jakie są jego problemy, potrzeby i przyjemności. I w tym obszarze tematycznym powinnaś się poruszać.

 

4. Ciągła sprzedaż bez wartości

Pamiętasz zasadę: daj, daj, daj, bierz? Dziel się wartością i to ona powinna stanowić 80% komunikatów, które pojawiają się na Twoich mediach. Nie bądź Allegro! Gdy będziesz cały czas sprzedawać, Twoi odbiorcy mogą być tym bardzo zmęczeni. W najlepszym przypadku będą ignorować Twoje komunikaty. Mogą zacząć od Ciebie odchodzić, a także dzielić się z innymi negatywnymi odczuciami co do Twojej osoby i oferty.

Zastanów się jak prowadzić kampanie edukacyjne prowadzące do sprzedaży, a nie kampanie sprzedażowe. Ta zmiana myślenia sprawi, że Twoja komunikacja będzie dawać wartość odbiorcom. Gdy ich edukujesz, w naturalny sposób budujesz w nich chęć zakupu.

 

5. Brak systematyczności

Nie zbudujesz marki osobistej jednym działaniem. Nawet jeśli byłoby ono z super poziomu. Treści w mediach społecznościowych żyją krótko. Mała jest szansa, żeby ktoś Ciebie zapamiętał z incydentalnego działania. Jeżeli chcesz budować swój biznes i karierę dzięki sile swojego imienia i nazwiska, po prostu musisz wpisać komunikację w social media na stałe do swojego kalendarza.

Jeżeli dotychczas publikowałaś raz na tydzień, to teraz podejmij decyzję o 3 postach w tygodniu. Gdy to już wejdzie Ci w nawyk, zwiększ częstotliwość. Fantastycznie byłoby, gdybyś doszła do nawyku publikowania 1-2 razy w ciągu dnia. Każdego dnia!

 

_______________________

Niektórzy mówią, że sukces to 20% talentu i 80% pracy. Tylko ta praca musi być konkretna i w jasno określonym celu. Nie zbudujesz marki działaniami nieprzemyślanymi, bez strategii. Gdy pracuję ze swoimi klientkami bardzo one cenią, że wspólnie wypracowujemy taką listę to-do działań. Wówczas wiedzą, jakimi działaniami będą zmierzać w obranym kierunku.

Jeżeli chciałabyś zacząć osiągać wymierne rezultaty, zapraszam do kontaktu. Współpracę strategiczną zawsze rozpoczynamy od audytu Twoich dotychczasowych działań. Następnie definiujemy DNA Twojej marki, archetyp, grupę docelową. Ustalamy lejek sprzedażowy. I co ważne: przygotowujemy strategię komunikacji w mediach społecznościowych. Taki zestaw dokumentów i formatek sprawi, że możesz od razu zacząć działać. A działanie prowadzi w końcu do rezultatów.

5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Rekrutacja przez Messenger do branży MLM

Głównym mottem działalności MLM jest pomaganie innym osobom poprzez sprzedaż potrzebnych im produktów i propozycję dołączenia do grupy osób zarabiających na MLM. Od tego, ilu osobom pomożesz, zależy wysokość Twoich zysków w marketingu sieciowym. Istotną rolę w budowie...

Twoja strategia w 5 krokach

Od czego zacząć budowę strategii marketingowej swojej marki osobistej? Korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia zawodowego, opracowałam instrukcję, jak w 5 krokach opracować skuteczną strategię marketingową. Jak się przygotować do budowy tejże strategii? Jakie...

Jak zrobić analizę konkurencji?

Nie istniejemy na samotnej wyspie ani my, ani nasi odbiorcy. Budując swoją markę osobistą ważne jest, abyś miała świadomość tego, jakie marki już są obecne na rynku, na który chcesz wejść lub już działasz. Czy chcemy, czy nie, nasi odbiorcy będą nas z nimi porównywać....

Subskrybuj
Powiadom o

3 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Tak, tu masz absolutną rację. Ja niestety jestem osobą impulsywną, choć bardzo się staram omijać treści zarówno religijne jak i polityczne to nie zawsze mi się to udaje. Ale bardzo się staram. I już tylko “czasami” wchodzę w dyskusję na ten temat. poza tym staram sie dostosować do innych punktów i mieć aktualny profil. To wszystko niestety zabiera bardzo dużo czasu. Przy aktywnej innej pracy zawodowej na FB, to jest to po prostu trudne.
Ale biorę głęboki oddech i działam.

Widzę, że ja mam przede wszystkim problem z systematycznością. To moja pieta Achillesa. Muszę nad tym popracowac.