jak planować działania w mediach społecznościowych Justyna Kopeć blog artykuł

6 prostych wskazówek, jak planować swoje działania w mediach społecznościowych

7 kwietnia 2020

Być może, tak jak i ja, prowadzisz swój biznes, na pewno zaś jesteś zainteresowana budowaniem marki osobistej, skoro znalazłaś się na tej stronie. Zapewne na co dzień masz wiele zadań do zrealizowania i czasami nie wiesz co i w jakiej kolejności robić. Tak, obecne działania już zajmują sporo czasu, a tu jeszcze pojawia się potrzeba prowadzenia mediów społecznościowych.

Media społecznościowe w obecnych czasach są ważnym elementem Twoich działań i mogą zdecydowanie wpływać na rozwój Twojego biznesu i marki osobistej. Pojawia się zatem tylko jedno pytanie: jak pogodzić te wszystkie działania? Jakie priorytety im nadać? Od czego zacząć?

Aby uporządkować mętlik w Twojej głowie, przygotowałam dla Ciebie listę 6 prostych wskazówek, jak planować swoje działania w mediach społecznościowych. Jestem przekonana, że ta lista uporządkuje chaos, z którym być może właśnie się mierzysz. Oto ona:

 

1. Wybierz media społecznościowe, w których będziesz aktywna

Skoro media społecznościowe są istotne w budowaniu Twojej marki osobistej i biznesu, to również powinnaś podejść do nich poważnie. Decyzja, na których mediach się skupisz, jest podstawowa, bowiem pozwoli Ci kierować energię i pracę na działania, które przyniosą największy skutek.

Pracując z moim klientkami zawsze sugeruję im wybór tylko dwóch platform social media. Jeżeli prowadzą biznes B2B to wskazuję, że powinny być obecne na LinkedIn i Facebook. Jeżeli zaś B2C to być może obok Facebooka powinny prowadzić profil na Instagramie.

Jeśli masz już te dwa media, to może czas, abyś sprawdziła, z którego z nich pochodzi największy ruch na Twojej stronie internetowej. Może się okazać bowiem, że nawet jeśli na Instagramie masz tylko 3000 obserwujących, a na Facebooku 5000, to właśnie Instagram przynosi Ci więcej osób na stronę internetową. Jeżeli tak jest faktycznie, to właśnie swój profil na Instagramie powinnaś potraktować priorytetowo.

 

2. Ustal czas na działania w social media

Jeżeli media społecznościowe mają pozytywnie wpływać na rozwój Twojego biznesu, to powinnaś znaleźć na nie czas, tak samo jak na planowanie, budżetowanie, marketing i sprzedaż. I to czas każdego dnia. Ja najczęściej zaznaczam w swoim kalendarzu Google konkretne godziny i dni, w których zajmuję się tworzeniem treści na moje profile w mediach społecznościowych. A ponieważ traktuję to jak pracę, to w tym czasie staram się nie rozpraszać. Nie robić podwójnych czy potrójnych herbat, nie odbierać telefonu i nie robić innych rzeczy, które obniżą moją wydajność.

W planowaniu treści może pomóc Ci również przygotowany przeze mnie Planner działań na Facebooku. Możesz go pobrać TUTAJ.

 

3. Opracuj listę codziennych działań w mediach społecznościowych

Lista to-do bardzo pomaga mi w opanowaniu zadań, które muszę wykonać każdego dnia. Tobie również polecam tę metodę, bo wystarczy, że zajrzysz do swojej checklisty, aby po kolei realizować zadania i na pewno o niczym nie zapomnieć.

Ważne jest, abyś pamiętała o odpowiadaniu na komentarze pod postami. Żebyś zajrzała nie tylko na swoje profile, ale również na grupę (jeśli nie prowadzisz swojej, to na inne grupy, w których się udzielasz). Aktualizuj również informacje w wydarzeniach, covery i informacje w biogramie. Jeśli zadania te będziesz wykonywała systematycznie, w końcu staną się one Twoim nawykiem, a wówczas nawet nie zauważysz, że zajmują Ci czas lub że są trudne.

 

4. Buduj relacje

Jak sama nazwa wskazuje media społecznościowe zostały stworzone dla społeczności. Zatem to właśnie drugi człowiek i Twoim z nim relacja są najważniejsze. Nawet, jeśli prowadzisz profil firmowy, powinnaś mieć świadomość, że bardziej ufamy osobie, niż nazwie firmy. Przestań się zatem chować za logotypem, a pokaż prawdziwą swoją twarz, swoje opinie i emocje.

Budując relacje skup się na poznaniu swoich odbiorców, na rozmowy z nimi, komentarze. Bądź aktywna pod ich postami (jeśli masz ich w znajomych). Podziękuj za udostępnienie Twojego posta. Napisz do nich klika zdań w wiadomości prywatnej. Bądź blisko. Odbiorcy to docenią i tym bardziej będą za Tobą podążać i polecać Ciebie dalej.

 

5. Korzystaj z Creator Studio

W tym jednym narzędziu możesz jednocześnie obsługiwać aż dwa media: Facebooka i Instagram. To chyba dobra wiadomość, bo już nie musisz szukać zewnętrznych aplikacji, które ułatwiałyby Tobie planowanie treści na tych platformach. W dodatku Creator Studio jest narzędziem bezpłatnym i na pewno dopuszczonym do publikowania treści, bo w końcu stworzonym przez samego Facebooka.

Zaplanowanie postów pozwoli Tobie oszczędzić czas oraz zrealizować cele biznesowe, jakie sobie założyłaś. Ponadto dzięki temu będziesz mogła zachować spójność swoich profili, a nie wrzucać ad-hoc posty, które będą różnie wyglądać i być może wprowadzać chaos komunikacyjny.

 

6. Bądź na bieżąco

Współczesny świat, to świat nieustannych zmian. I tak jak zmienia się rzeczywistość wokół nas, tak samo zmieniają się media społecznościowe. Ba, moim zdaniem zmieniają się nawet szybciej. Nie ma dnia, aby nie pojawiła się jakaś aktualizacja w algorytmach czy w funkcjach, z których korzystamy. Czasami te zmiany nie mają wielkiego wpływu na nasze funkcjonowanie, ale niekiedy są one kolosalne. Pamiętam, kiedy kilka lat temu pojawiły się live’y czy InstaStory. Wówczas niewiele osób przypuszczało, że może to być trend przyszłości. Jednak te, które postanowiły je wypróbować jako pierwsze, dzisiaj są w zupełnie innym miejscu. Ty również powinnaś mieć rękę na pulsie.

Z drugiej strony powinnaś obserwować swoich odbiorców i sprawdzać, czy problemy i potrzeby, które określiłaś jakiś czas temu, nadal są dla nich aktualne. A może pojawia się jakiś zewnętrzny trend, który wpływa na zmianę ich zachowań? Bądź na to uważna.

 

________________________

Wierzę, że te sześć prostych wskazówek pozwoli Ci zaplanować działania w mediach społecznościowych i zwiększać Twoją efektywność. Jestem przekonana, że dzięki moim podpowiedziom zaczniesz traktować swoją markę osobistą jako ważny element wyróżniający Cię na rynku.

5 3 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

3 sekrety marki osobistej, o których nie miałaś pojęcia

Budowanie marki osobistej to proces, który wymaga czasu, zaangażowania i odpowiedniej strategii. Większość z nas słyszała o podstawowych zasadach budowania wizerunku – takich jak autentyczność, spójność czy wartości. Jednak istnieją pewne ukryte aspekty tworzenia...

Subskrybuj
Powiadom o

2 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

dopiero zaczynam i nawet nie wiem, czy już mam coś planowac, czy poczekac aż będę wiedzieć co mam pisać. Bo teraz mam wrażenie, że mam chaos i pustkę w głowie. Wiem za to, że na razie bedę aktywna na fajsie i tutaj chcę rozmawiać z ludźmi

[instagram-feed]