Czego boi się Twój klient. 10 obiekcji, o których często nie masz pojęcia w procesie sprzedaży Justyna Kopeć

Czego boi się Twój klient. 10 obiekcji, o których często nie masz pojęcia w procesie sprzedaży

22 sierpnia 2023

Jako przedsiębiorczynie, często myślimy, że znamy potrzeby i pragnienia naszych klientów. Jednak, w rzeczywistości, klienci mają wiele obaw i wątpliwości związanych z naszymi produktami lub usługami, o których często nawet nie wiemy. Oto dziesięć najczęstszych obiekcji, z którymi możesz się spotkać w procesie sprzedaży, a które mogą powstrzymać Twój potencjalny sukces:

 

1. Obawa przed poniesieniem strat finansowych

Często klienci boją się, że dokonanie zakupu okaże się stratą pieniędzy, a nie inwestycją w przyszłość. Dlatego ważne jest, aby przekonać klientów, że wartość produktu lub usługi, którą oferujesz, jest znacznie większa niż koszt, który muszą ponieść.

 

2. Brak zaufania

Klient nie jest pewny, czy może Ci zaufać, dlatego ważne jest, aby na początku budować relację z klientem i przedstawić swoją markę jako wiarygodną i uczciwą.

 

3. Niepewność co do jakości produktu

Klient może obawiać się, że produkt lub usługa, którą oferujesz, nie spełni jego oczekiwań. Warto w tym momencie zastosować strategię opierającą się na przedstawieniu pozytywnych opinii innych klientów na temat Twojego produktu lub usługi.

 

4. Brak potrzeby na produkty lub usługi

Często klienci nie widzą potrzeby na oferowany produkt. Warto skupić się na tym, jak produkt lub usługa może pomóc w rozwiązaniu problemów klienta lub pokazać, że Twój produkt jest bardziej atrakcyjny niż konkurencji.

 

5. Brak czasu

Często klienci odkładają zakupy z powodu braku czasu. Warto pokazać klientowi, jak łatwo i szybko można dokonać zakupu lub skorzystać z usługi, aby zyskać jego uwagę i przekonać do zakupu.

 

6. Obawa przed ryzykiem

Klienci nie chcą podejmować ryzyka i kupować produktów lub usług, które są dla nich nieznane. Dlatego warto skupić się na przedstawieniu gwarancji na produkt lub oferować bezpłatną próbkę, aby przekonać klienta do zakupów u Ciebie.

 

7. Brak wiedzy lub umiejętności korzystania

Klienci mogą czuć się niekomfortowo w przypadku braku wiedzy lub umiejętności, niezbędnych do korzystania z produktu lub usługi. Warto w takim przypadku skupić się na zapewnieniu pomocy technicznej lub szkoleniu, aby zapewnić klientom wsparcie po zakupie.

 

8. Brak przekonania

Klienci mogą po prostu nie być przekonani do Twojego produktu lub usługi. Warto skoncentrować się na przedstawieniu kontrargumentów i głębszej prezentacji produktu lub usługi.

 

9. Brak wyboru

Często klienci oczekują szerszego wyboru lub bardziej zróżnicowanych opcji w produkcie lub usłudze. Warto zwrócić uwagę na opinie klientów i dodać bardziej pożądane lub oczekiwane opcje do oferty.

 

10. Brak innowacyjności

Klienci mogą oczekiwać innowacyjności w Twojej ofercie. Warto wprowadzać nowości, nowe produkty lub usługi, aby zachęcić klientów do powrotu i ponownych zakupów.

 

Podsumowanie

Klienci mają wiele obaw, z którymi musimy się zmierzyć podczas procesu sprzedaży. Warto skupić się na wylistowaniu i przedstawieniu klientom najlepszych właściwości produktu lub usługi oraz adresowanie ich obaw w najwcześniejszej fazie procesu sprzedaży. Jeśli skupisz się na rozwiązaniu problemów klientów i przedstawieniu skutecznych kontrargumentów, zwiększysz swoją szansę na sukces w sprzedaży swojego produktu lub usługi.

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Transformacja marki: Jak zmienić swój archetyp marki?

Marka osobista, podobnie jak każda marka, może ewoluować i zmieniać się z biegiem czasu. Czasami zmiana jest konieczna, aby lepiej odzwierciedlić nowe wartości, misje lub zmiany w otoczeniu rynkowym. Jednym ze skutecznych sposobów na przeprowadzenie transformacji...

Zrozumienie 12 archetypów marki: Kompletny przewodnik

Budowanie marki osobistej to coś więcej niż tylko logo i kolorystyka. To także sposób, w jaki komunikujesz swoje wartości i osobowość. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi w budowaniu marki jest zrozumienie archetypów marki. Archetypy pomagają stworzyć głębokie,...

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Najstarszy
Najnowszy Najczęściej głosowano
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
[instagram-feed]