Fotografia a marka osobista

12 lipca 2019

Często powtarzam: marka osobista to Ty. Jednak istotny jest sposób w jaki ją ujawniasz, pokazujesz innym. Tutaj słowem kluczem jest autentyczność! A jeśli mowa o autentyczności i ujawnieniu marki, to elementem obu może być fotografia.

Jakie są zatem zasady tworzenia i publikowania zdjęć, które będą wspierały naszą markę?

Oto kilka rodzajów zdjęć, które zidentyfikowałam podczas dotychczasowej pracy z moimi klientami:

 

1. SELFIE

Najbardziej rozpowszechniony rodzaj zdjęć. Dzisiejsza technologia nam to ułatwia: telefony, które są wyposażone w najlepszej jakości aparaty, bardzo dużo możliwości ustawień, do tego statywy i selfiesticki. Ja sama chętnie korzystam z tych możliwości i namawiam do tego także moich klientów. Jednak… jeżeli chcesz zadbać o swój biznesowy wizerunek, rób selfie, który go wspiera. Czy dziubki na pewno świadczą o tym, że jesteś świetnym ekspertem? Zastanów się również, czy pokazywanie „wszystkiego” jest właściwe. Być może wyszłaś ładnie na zdjęciu, ale czasami warto je zostawić tylko dla najbliższych znajomych, a niekoniecznie publikować w mediach społecznościowych. Przemyśl aranżację i scenografię. Zastanów się, jakie odczucia odbiorcy powinni mieć po obejrzeniu Ciebie na danej fotografii. Selfie daje Ci również możliwość wyrażenia większej ilości emocji. Możesz się skrzywić, możesz krzyknąć, zapłakać – to wszystko jednak powinno być później publikowane w konkretnym kontekście. Mimo, że uwielbiam selfie, to obecnie na 100-200 zrobionych zdjęć publikuję może jedno. I tak: też mi szkoda, że większości z nich nie zobaczycie.

 

2. SESJA WIZERUNKOWA W STUDIO

Jeżeli chcesz być postrzegana jako profesjonalista, powinnaś zainwestować w sesję zdjęciową z zawodowym fotografem. Koszty takich zdjęć są różne, ale za kilka-kilkanaście zdjęć nie powinnaś zapłacić więcej niż 500 zł. Będziesz mogła te zdjęcia wykorzystać na swojej stronie internetowej, na zdjęciach profilowych i coverach w mediach społecznościowych, być może w materiałach poligraficznych (drukowanych). Poza tym ich jakość będzie na tyle dobra, że każdy grafik będzie mógł je odpowiednio obrobić i wykorzystać w innych Twoich materiałach brandingowych.

 

3. SESJA WIZERUNKOWA W PLENERZE/PRZESTRZENI

To już jest kolejny poziom sesji wizerunkowej. Po pierwsze wydasz na takie zdjęcia zdecydowanie więcej pieniędzy, ale jeśli będziesz mieć dobrego fotografa, to na pewno będziesz zadowolona z efektów. Po drugie: taką sesję zdecydowanie trzeba przemyśleć, określić scenariusz oraz dobrać stroje i rekwizyty, co też oznacza, że zanim się rozpocznie, wcześniej powinnaś spotkać się z fotografem i omówić wszystkie szczegóły. To ważne, bo kiedy już dojdzie do sesji nie będziecie tracić czasu na ustalenia.

 

4. FOTOGRAF TOWARZYSZĄCY

To zdecydowanie najdroższa usługa, jeżeli jednak chcesz pokazać odpowiedni poziom swojej eksperckości, to warto rozważyć tego typu zdjęcia. Gdy pracujesz jako trener, szkoleniowiec zastanów się nad wynajęciem fotografa na całe szkolenie. Niech dokumentuje on to, co się wydarza: Ciebie w różnych emocjach i zachowaniach, podczas rozmów z uczestnikami, ale i samych uczestników Twojego szkolenia. Ważne jest, abyś otrzymała jak najszybciej te zdjęcia, żeby opublikować je w mediach społecznościowych. Pozwól innym się na nich oznaczać – niech Twoje imię i nazwisko zatacza coraz szersze kręgi.

Jeżeli jednak nie prowadzisz tego typu działalności, to możesz również wynająć fotografa towarzyszącego, aby dokonał dokumentacji zdjęciowej Twojego dnia: przygotowania do pracy, spotkań i rozmów z pracownikami i klientami, obiadu służbowego lub jeszcze innych elementów, które mogą być istotne. W obu przypadkach dzieje się taka cudowna magia, że po pierwszych minutach, koncentrując się na swojej działalności, po prostu zapominasz o obecności fotografa. Może on Ciebie uchwycić w Twoim środowisku i pokazać Twoje naturalne reakcje i emocje.

_____________________

Zdjęcia są jednym z najważniejszych elementów budowania marki osobistej. Zanim stworzysz swoje logo, to właśnie głównym znakiem rozpoznawczym Twojej marki osobistej, obok imienia i nazwiska, jest Twoja twarz. A ją możesz pokazać innym poprzez zdjęcia i materiały video. Dobre zdjęcia. Zdjęcia, na których jesteś prawdziwa.

Dlaczego tak bardzo podkreślam autentyczność? Bo wielokrotnie miałam w swoim życiu sytuacje, gdy osoba ze zdjęcia a osoba w rzeczywistości to były dwie inne osoby. Nigdy nie przesadzaj z Photoshop’em! Jeżeli chcesz budować swój personal branding na byciu ekspertem, to nie powinnaś zbaczać na drogę celebrytek. Usunięcie wszystkich zmarszczek, graficzne przejście operacji plastycznej, pozbycie się kilku lub kilkunastu kilogramów, ukazuje tylko Twoje kompleksy, a wśród osób, które Cię poznają w realu zrobi wrażenie „sztucznej lali”.

Na koniec pozostaje mi życzyć Tobie jak najlepszych doświadczeń w pokazywaniu siebie. A jeżeli chciałabyś skorzystać z usługi sprawdzonego i rozumiejącego media społecznościowe fotografa, to zapraszam do kontaktu ze mną. Od kilku lat współpracuję z najlepszymi fotografami, których usługi są dostępne dla osób o różnych budżetach i potrzebach, a przede wszystkim współpraca z nimi to świetna inwestycja. Zdjęcia, które oferują, naprawdę wspierają budowanie marki osobistej.

5 2 votes
Ocena artykułu

O Autorce

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Strateżka marki osobistej

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorczyni jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to “Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)”.

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

jak założyć swój sklep online

Przeczytaj także

Rekrutacja przez Messenger do branży MLM

Głównym mottem działalności MLM jest pomaganie innym osobom poprzez sprzedaż potrzebnych im produktów i propozycję dołączenia do grupy osób zarabiających na MLM. Od tego, ilu osobom pomożesz, zależy wysokość Twoich zysków w marketingu sieciowym. Istotną rolę w budowie...

Twoja strategia w 5 krokach

Od czego zacząć budowę strategii marketingowej swojej marki osobistej? Korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia zawodowego, opracowałam instrukcję, jak w 5 krokach opracować skuteczną strategię marketingową. Jak się przygotować do budowy tejże strategii? Jakie...

Jak zrobić analizę konkurencji?

Nie istniejemy na samotnej wyspie ani my, ani nasi odbiorcy. Budując swoją markę osobistą ważne jest, abyś miała świadomość tego, jakie marki już są obecne na rynku, na który chcesz wejść lub już działasz. Czy chcemy, czy nie, nasi odbiorcy będą nas z nimi porównywać....

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

[…] okazji, zapraszam Ciebie do poczytania mojego artykułu „Fotografia a marka osobista”. Może być on dla Ciebie inspiracją do tego, jakie zdjęcia powinnaś […]