Utarło się wiele negatywnych przekonań związanych z branżą marketingu sieciowego. I trzeba przyznać szczerze, że wiele z nich pochodzi z samej branży MLM, bowiem zachowania niektórych osób sprzyjały powstawaniu krytycznych opinii. Któż z nas nie spotkał się z wypowiedziami, że MLM to sekta, piramida, zgraja nawiedzonych osób, wciskanie niepotrzebnych rzeczy? Chyba każdy. A przecież to ludzie tworzą tę branżę i to od nich zależy, jak ona jest postrzegana.

 

Trochę historii (moje subiektywne spojrzenie)

Daleko nam do społeczeństwa zachodniego, zwłaszcza Stanów Zjednoczonych, gdzie co druga osoba należy do jakiegoś network marketingu. Dużo złego w tej branży wydarzyło się z wejściem pierwszych firm na rynek w Polsce na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Po pierwsze dlatego, że nasza mentalność postkomunistyczna daleko odbiegała od mentalności ludzi zachodu, a po drugie dlatego, że nadal żyliśmy w szarej Polsce, a MLM’u uczyli ludzie, którzy wizjami byli kilkadziesiąt lat przed nami. Niebywale również na naszym postrzeganiu marketingu sieciowego odcisnął się film „dokumentalny” o jednej z pierwszych dużych firm MLM. Autor tego obrazu przegrał procesy sądowe wytoczone przez tę firmę, aczkolwiek społeczeństwo o tym już się nie dowiedziało i niesmak pozostał.

Dzisiaj branża marketingu sieciowego ma się coraz lepiej. Funkcjonuje w niej kilkadziesiąt firm, zaś kilka z nich jest wyraźnymi liderami rynku. I to nowi, świadomi i z sukcesami, liderzy przyczyniają się do zmiany jej postrzegania przez społeczeństwo. A ponieważ w tej branży każdy jest partnerem biznesowym, a nie pracownikiem-pracodawcą, to właśnie marka osobista pomaga osiągać niesamowite sukcesy. Wszystkie znane mi ekonomiczne przewidywania przyszłości pokazują, że branża marketingu sieciowego jest tą, która będzie stale się rozwijała. Zatem zamiast podchodzić do niej z nieufnością, może czas ją w końcu lepiej poznać.

_____________________________

Jeśli myślisz o przyłączeniu się lub już działasz w MLM, przygotowałam dla Ciebie kilka wskazówek, jak dzięki marce osobistej wzmacniać swój przekaz. Oto one:

 

1. Kim jesteś?

Jeżeli do tej pory nie pokazywałaś nic wartościowego w mediach społecznościowych, to Twoja nagła hiperaktywność może być niezrozumiała. Zwłaszcza, gdy zaczynasz się wymądrzać w tematach, co do których nikt nie podejrzewał, że możesz w nich być ekspertem.

Zacznij zatem od siebie. Ustal, w czym możesz budować swoją wiarygodność. Prawie każda ze znanych mi firm MLM daje możliwość komunikacji poprzez Twoje mocne strony. Jeśli będziesz bezautorefleksyjna, wcale nie będziesz przez to bardziej skuteczna. Twoja komunikacja musi być po prostu spójna z Tobą.

 

2. Kto jest Twoim klientem, partnerem biznesowym?

No, ba, zapewne powiesz, że wszyscy! I tu Cię rozczaruję. Nie ma nic gorszego niż komunikacja do wszystkich. Wszyscy to masa, która jest niedookreślona, trudna do zaangażowania. A Ty potrzebujesz zaangażowane osoby.

Określ zatem kim powinien być Twój klient oraz Twój partner biznesowy. Poznaj dokładnie jego problemy i potrzeby, bo to dzięki nim masz szansę znaleźć wspólny język. Masz szansę nawiązać rozmowę, która doprowadzi do współpracy. Bez poznania klienta docelowego strzelasz w ciemno. Nawet jeśli robisz wiele działań prawdopodobnie przynoszą one mizerny efekt.

 

3. Jakie są Twoje cele?

Prawdopodobnie wraz ze swoim upline’em określasz cele do realizacji: wykonanie określonej ilości telefonów, kontaktów w social media, zaproszenie konkretnej liczby osób do biznesu, sprzedaż produktów. To jest konieczne, abyś mogła się rozwijać w tej branży. Pamiętaj jednak, że jest to branża partnerów biznesowych, a nie pracowników i pracodawców. Oznacza to, że to Twoje cele są najważniejsze. Poszukaj głęboko w sobie, czego Ty tak naprawdę chcesz! Co jest tą rzeczą, za realizacją której pójdziesz jak w ogień.

Dookreślenie jej sprawi, że Twoje działania w MLM będą skuteczne. Że kolejne „nie” Ciebie nie złamie, bo Ty będziesz wiedziała, że to jest Twoje życie i Twoje cele do realizacji.

STOP! Jeśli masz wyzwania z funkcjonowaniem w mediach społecznościowych, nie wiesz jak zwiększyć zasięgi, nie potrafisz stworzyć treści, które angażują odbiorców, skontaktuj się z nami!

Oferta SOCIAL MEDIA SUPPORT została przygotowana specjalnie dla Ciebie.

4. Gdzie będziesz się pokazywać?

Błędnym założeniem jest to, że musisz być wszędzie. Sprawdź, które 20% Twoich działań będzie przynosić 80% rezultatów. I to na nich się skup. Może się okazać, że to Facebook będzie Twoją główną tubą komunikacyjną. A może masz podejście biznesowe i chcesz wejść na LinkedIn? Być może musisz stworzyć swoją stronę internetową, żeby zebrać na niej wszystkie najważniejsze komunikaty…

Dokonaj wyboru, bo im więcej będziesz miała miejsc do pokazywania się, tym trudniej będzie Ci to wszystko ogarnąć. Poza tym muszą być one spójne z Tobą. Bo być może dla Ciebie lepszą formą komunikacji będzie tekst, a może wideo. Rozpoznaj to i zacznij działać w zgodzie ze sobą.

5. Co będziesz komunikować?

Budując swoją markę osobistą w branży MLM musisz również podjąć decyzję o tym, co będziesz komunikować. Prawdopodobnie zaczęłaś współpracować ze swoją firmą z jakiegoś konkretnego powodu. Jednak czy Twój powód jest wspólny dla wszystkich osób, które podjęły działania w marketingu sieciowym? Obie wiemy, że nie.

Ile osób, tyle powodów dołączenia do MLM. Dlatego w punkcie drugim prosiłam, abyś zastanowiła się, kto jest Twoim klientem lub partnerem biznesowym. Bo jak będziesz wiedziała do kogo mówisz, będziesz wiedzieć co mówić. Przypomnij sobie o problemach i potrzebach tych osób i zacznij im dawać rozwiązania spójne z Twoją firmą marketingu sieciowego. Dzięki temu inni nie będą mieć wrażenia, że spamujesz ich produktami i niepotrzebnymi wiadomościami. Będą mieli świadomość, że naprawdę zależy Ci na polepszeniu jakości ich życia.

Ważne, aby każda stworzona przez Ciebie treść wnosiła wartość w życie innych ludzi. Zrobisz to, gdy będziesz bawić, edukować i inspirować innych. Tylko w tych trzech przypadkach masz szansę zwrócić i utrzymać uwagę odbiorców tak długo, jak to możliwe. A następnie przekształcić ich w swoich klientów i być może partnerów biznesowych.

 

______________________

Powyżej przedstawiłam Ci aż pięć zasad, które sprawią, że Twoja marka osobista będzie wspierała Twoje działania w marketingu sieciowym.

Dlaczego dałam sobie prawo, aby o tym napisać? Bowiem dotychczas współpracowałam jako trener z kilkoma wiodącymi firmami marketingu sieciowego. Wśród moich klientów były zespoły i osoby indywidualne m.in. z Amway, Arbonne, DuoLife, FM, Forever, LR, Lyconet, Oriflame. To właśnie świadomi liderzy pokazywali mi możliwości, jakie daje marketing sieciowy, a także jakość produktów, które są dostępne w ich sieciach.

Jednocześnie to właśnie ci liderzy dzielili się ze mną swoimi wyzwaniami, zwłaszcza w komunikacji z rynkiem. Pokazywałam im błędy, które najczęściej są popełniane przez osoby będące w danym MLM’ie, oraz sposoby jak ich uniknąć. Jak komunikując się z perspektywy serca zdobywać klientów i partnerów biznesowych. Bo produkt jest tylko narzędziem, które ma służyć realizacji marzeń każdej z osób.

Mam nadzieję, że ten artykuł przedstawił Ci nową perspektywę patrzenia na branżę MLM, że dał Ci inspirację do działania. Daj znać w komentarzu, które elementy bierzesz do siebie i będziesz wdrażać. A może masz inne skuteczne rozwiązania? Z chęcią się z nimi zapoznam.

Zapoznaj się z innymi artykułami blogowymi

JUSTYNA KOPEĆ

Towarzyszę liderkom w rozwoju marki osobistej i biznesu online. Jestem PR-owcem oraz specjalistką marketingu online. Prowadzę szkolenia, z których dotychczas skorzystało ponad 7000 osób.

Jako przedsiębiorca jestem właścicielką agencji marketingowej Blue Brand. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Polish Business Club.

Jestem autorką i współautorką 10 książek, z których ostatnia to "Marka osobista i biznes online (nie tylko dla przedsiębiorczych kobiet)".

Jeśli chciałabyś, abym pomogła Tobie przejść drogę tworzenia własnej marki osobistej i biznesu online – zachęcam do kontaktu. Prowadzę zarówno audyty dotychczasowych Twoich działań offline i online, jak również opracowuję strategie i je wdrażam.

Przejdź na stronę KONSULTACJE i zapisz się na niezobowiązujące 20-minutowe bezpłatne konsultacje ze mną.

5 2 votes
Article Rating
3
0
Chciałabym poznać Twoją perspektywę, proszę skomentuj ten artykułx
()
x